لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۹

جعفر پناهی برنده جایزه ویژه داوران جشنواره ونیز شد


در غیاب جعفر پناهی که در ایران در زندان است، مینا کاوانی و رضا حیدری بازیگران فیلم او جایزه را دریافت کردند
در غیاب جعفر پناهی که در ایران در زندان است، مینا کاوانی و رضا حیدری بازیگران فیلم او جایزه را دریافت کردند

مراسم اختتامیه هفتاد و نهمین دوره جشنواره فیلم ونیز شنبه شب در محل کاخ این جشنواره برگزار شد و سینمای ایران شب پرافتخاری را پشت سر گذاشت.

در بخش مسابقه فیلم «خرس نیست» ساخته جعفر پناهی برنده جایزه ویژه داوران شد. در غیاب آقای پناهی که در ایران در زندان است، مینا کاوانی و رضا حیدری بازیگران این فیلم جایزه را دریافت کردند.

هنگام اهدا و دریافت جایزه کل حاضران در سالن بزرگ کاخ جشنواره ونیز ایستاده به تشویق پرداختند.

در بخش افق‌ها سهم سینمای ایران دو جایزه بود از جمله جایزه بهترین فیلم این بخش که به فیلم «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی رسید.

محسن تنابنده بازیگر این فیلم هم برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شد و آن را به به همسران و کارگران ایران که به گفته او در شرایط سختی زندگی می‌کنند، تقدیم کرد.

شیر طلای بهترین فیلم این دوره جشنواره ونیز به فیلم مستند «تمام زیبایی و خون‌ریزی» به کارگردانی لورا پویترس از آمریکا رسید. این فیلم به زندگی و حرفه یک فعال اجتماعی به نام نن گلیدن می‌پردازد.

جایزه بهترین کارگردانی هم به فیلمساز ایتالیایی لوکا گوادانینو برای ساخت فیلم «استخوان‌ها و همه چیز» رسید. آقای گوادانینو در صحبت‌هایش پس از دریافت جایزه به جعفر پناهی و محمد رسول‌اف فیلمسازان زندانی ایرانی اشاره کرد.

فیلم «ارواح اینیشرین» ساخته مارتین مک‌دونا هم دو جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد برای کالین فرل را دریافت کرد.

و در نهایت، جایزه بهترین بازیگر زن به کیت بلانشت برای بازی در فیلم «تار» داده شد.

XS
SM
MD
LG