لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۱۵

بیمارستان کسری: مهسا امینی بدون علائم حیاتی به اینجا ارجاع شد


بیمارستان کسری روز شنبه در اطلاعیه‌ای گفت، هنگامی که مهسا امینی به این بیمارستان منتقل شد، علائم حیاتی در او دیده نمی‌شد.

اطلاعیه بیمارستان کسری که ابتدا در صفحه اینستاگرام آن منتشر شده بود، تنها ساعاتی پس از انتشار حذف شد.

این اطلاعیه خاطرنشان می‌سازد که کادر درمان به علت رعایت منشور جهانی حقوق بیمار حق انتشار هیچ گونه اطلاعاتی در خصوص روند درمانی بیمار در زمان بستری ندارد و تنها این اطلاعات را می‌تواند در اختیار خانواده درجه یک و مراجع قضایی قرار دهد؛ از این رو نیز فقط اقوام درجه یک در جریان کامل سیر درمان و وضعیت بیمار قرار گرفتند.

مهسا امینی روز جمعه، سه روز پس از بازداشت توسط گشت ارشاد در بیمارستان سری جان باخت. نیروی انتظامی در اطلاعیه خود علت مرگ او را «عارضه قلبی در حین برگزاری کلاس‌های ارشادی در پلیس امنیت اخلاقی» عنوان کرده است.

با این حال گزارش‌ها حاکی از ضرب و جرح وی به هنگام بازداشت است و از جمله دو پزشک با مشاهده تصاویر مهسا امینی در بیمارستان گفته‌اند که با توجه به جراحات صورت او در بیمارستان و خونریزی از گوش، عامل بستری شدن به هیچ وجه مشکل قلبی نبوده است.

بیمارستان کسری در اطلاعیه خود عنوان کرده که «مهسا امینی در ساعت ۲۰:۲۲ روز سه‌شنبه ۲۲ شهریور ماه با ارست قلبی تنفس، بدون علائم حیاتی و میدریاز دوبل (مرگ مغزی) به این بیمارستان ارجاع شد» و این مدت تیم احیا با عملیاتی که انجام داد باعث شد ضربان قلب او بازگردد.

این اطلاعیه می‌افزاید که اما «بیمار پس از ۴۸ ساعت در روز جمعه مجددا دچار ارست قلبی شده که با توجه به مرگ مغزی علی‌رغم تلاش‌های تیم پزشکی بیمار فوت شد».

اطلاعیه بیمارستان جزییاتی درباره علت مرگ مغزی خانم امینی به دست نمی‌دهد و تنها می‌گوید که پیکر او پس از فوت به پزشکی قانونی برای تحقیقات بیشتر ارجاع شد.

خبر مرگ مغزی مهسا امینی بر سر حجاب اجباری فضای مجازی فارسی‌زبان را در شوک فرو برده و موجی از خشم برانگیخته است.

با استفاده از اطلاعیه بیمارستان کسری و گزارش‌های رادیو فردا؛ س.ن

XS
SM
MD
LG