لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۰
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد

آمنه‌سادات ذبیح‌پور به حضور در جلسه بعدی دادگاه سپیده قلیان «ملزم شد»

۱۳:۲۵ ۱۰.۷.۱۴۰۱

شروین حاجی‌پور در بازداشت اطلاعات ساری است

کمند حاجی‌پور خواهر شروین، خواننده و آهنگساز، اعلام کرد که برادرش در بازداشت اداره اطلاعات ساری است.

خانم حاجی‌پور در اینستاگرام نوشت اداره اطلاعات ساری روز شنبه نهم مهر با پدر و مادرش تماس گرفتند و حضور شروین در این اداره را اطلاع دادند. به گفته او، شروین نیز تماس تلفنی با مادرش داشته است.

شروین حاجی‌آقاپور در روزهای اخیر با ترانه اعتراضی «برای» به شهرت رسید.

۱۲:۵۵ ۱۰.۷.۱۴۰۱

اعتراضات خیابانی، یک‌شنبه در تهران و اصفهان آغاز شد

اعتراضات مردمی در ایران روز یکشنبه دهم مهر در برخی نقاط کشور از سر گرفته شده است.

بر اساس ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی اهالی و کسبه خیابان لاله‌زار تهران روز یک‌شنبه تجمع اعتراضی خود را آغاز کرده و شعارهای تندی علیه رهبر جمهوری اسلامی دادند.

همچنین به گزارش کانال تلگرامی «اعتراض مدنی بازار»، معترضان در خیابان شاپور جدید اصفهان از بامداد یک‌شنبه با آتش زدن لاستیک، این خیابان را مسدود کرده‌اند.

این کانال تلگرامی از اعتصاب کامیونداران اصفهان نیز خبر داد و نوشت که جمعی از مردم با راهپیمایی در خیابان شاپور جدید دیگران را به حمایت از اعتصاب فراخواندند.

در تهران، دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران با تحصن در این دانشکده شعار «اوین شده دانشگاه، تهران شده بازداشتگاه» سر دادند. دانشجویان دانشگاه آزاد شهر قدس در شرق تهران نیز روز یک‌شنبه تجمع اعتراضی خود را آغاز کرده‌اند.

در مشهد، بر اساس ویدئوهای منتشر شده، فضای دانشگاه فردوسی متشنج است. دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه نیز با برگزاری یک راهپیمایی شعار دادند: «قرار ما هر روزه، فکر نکنین امروزه».

همچنین ویدئویی منتشر شده که نشان می‌دهد دانش‌آموزان مدرسه‌ای در شیراز «شعار مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.

۱۱:۳۸ ۱۰.۷.۱۴۰۱

تظاهرات اعتراضی ایرانیان در آمستردام

در پی فراخوان عمومی حامد اسماعیلیون برای برگزاری تجمعات اعتراضی در بیش از ۱۵۰ شهر دنیا، روز شنبه، نهم مهر، ایرانیان مقیم آمستردام نیز در میدان دام این شهر تظاهرات کردند و علیه حکومت ایران و در حمایت از مردم شعار دادند و سرود خواندند.

این ویدئو را یکی از مخاطبان از تظاهرات روز شنبه ایرانیان در میدان دام آمستردام برای رادیو فردا ارسال کرده است.

تظاهرات ایرانیان در آمستردام
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:34 0:00
لینک مستقیم
ایستگاه مرکزی قطار شهر روتردام هلند
ایستگاه مرکزی قطار شهر روتردام هلند

۱۰:۰۰ ۱۰.۷.۱۴۰۱

اعتراضات در روز شنبه در دست‌کم ۲۳ شهر ادامه داشت

در کنار اخبار مربوط به اعتصابات و همین‌طور تجمعات و تحصن‌ها در دانشگاه‌های کشور، فهرست شهرهای دیگری از ایران که در روز و شب نهم مهر از آنها اعتراضات خیابانی گزارش شده است، از این قرار است:

نقاط بسیاری در تهران به‌خصوص در مرکز شهر، رشت، مهاباد، اراک، مشهد، دهگلان، اصفهان، شیراز، کرج، زاهدان، سقز، سنندج، بوکان، مریوان، خرم‌آباد، بوشهر، بندرعباس، بابل، شاهین‌شهر، اشنویه، کاشمر، کرمانشاه، تبریز.

این در حالی است که اختلال اینترنت همچنان برقرار است و شهروندان در همه شهرها امکان ارسال خبر و گزارش درباره اعتراضات خود را ندارند.

۰۹:۴۱ ۱۰.۷.۱۴۰۱

تجمع پراگ، پایتخت جمهوری چک، در همبستگی با معترضان ایرانی. شنبه نهم مهر

۰۹:۲۷ ۱۰.۷.۱۴۰۱

بازداشت دانشجویان ادامه دارد

شوراهای صنفی دانشجویان کشور از بازداشت تعدادی از دانشجویان در روز شنبه نهم مهر، همزمان با تجمع‌های اعتراضی در دانشگاه‌های ایران خبر داد.

به گزارش این شورا، محمد رضا مسعودی دانشجوی دانشکده فنی انقلاب اسلامی مقابل دانشگاه تهران، فاطمه رشیدی ابرغانی دانشجوی ادبیات انگلیسی دانشگاه الزهرا حوالی میدان انقلاب تهران، حسن محمدپناه دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق خصوصی دانشگاه ایوانکی گرمسار در میدان انقلاب تهران و علی هدایتی‌وردی دانشجوی میکروبی دانشگاه تهران هنگام خروج از این دانشگاه بازداشت شده‌اند.

همچنین هلیا کریم‌نژاد دانشجوی زیست‌شناسی دانشگاه خوارزمی، علیمحمد دوست‌حسینی دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه صدوقی یزد و سالار جهدکاران دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه گلستان از دیگر دانشجویان بازداشت‌شده هستند.

سارا نادری و مائده امیرسیافی دانشجویان اقتصاد دانشگاه تهران، علی شوروزی دانشجوی ریاضی دانشگاه تهران، علی داعی ناصری دانشجوی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و باوان لطفی از دانشکاه ارومیه نیز از دیگر بازداشت‌شدگان هستند.

۰۵:۴۶ ۱۰.۷.۱۴۰۱

راهپیمایی ۵۰ هزار نفری در تورنتوی کانادا در حمایت از اعتراضات ایران

حامد اسماعیلیون، سخنگوی انجمن خانواده‌های جان‌باختگانِ پرواز ۷۵۲، می‌گوید، طبق گزارش پلیس تورنتو روز شنبه بیش از ۵۰ هزار نفر در راهپیمایی در این شهر در حمایت از اعتراضات در ایران شرکت کردند.

حامد اسماعیلیون در توییتی نوشته است: «طبق گزارش پلیس بیش از ۵۰ هزار نفر در تورنتو راهپیمایی کردند. ممنون از کتابخانه‌ی مرکزی و شهرداری تورنتو و پلیس یورک. ممنونیم از همه‌ی شما در سراسر جهان. ممنون از ایران. ج ا به آخر خط رسیده است.»

حامد اسماعیلیون در جمع این جمعیت ده ها هزار نفری در ریچموندهیل تورنتو سخنرانی کرد. او از سیاستمداران در عرصه بین المللی خواست که از «مذاکره» با جمهوری اسلامی دست بردارند، وابستگان به جمهوری اسلامی را اخراج کنند، و سپاه پاسداران را در لیست گروه های تروریستی قرار دهند.

پیر پویلیور، رهبر حزب محافظه کار کانادا نیز از جمله سخنرانان این راهپیمایی در تورنتو بود

.

۰۴:۰۷ ۱۰.۷.۱۴۰۱

ویدئوهایی از اعتراضات شامگاه شنبه در خرم آباد مرکز استان لرستان منتشر شده است که‌صدای تیراندازی نیروهای امنیتی در آنها شنیده می شود. در برخی از گزارش‌ها در شبکه اجتماعی از بازداشت دهها نفر در جریان این تجمع خبر داده شده است.

.

۰۲:۲۶ ۱۰.۷.۱۴۰۱

نشست غیر علنی مجلس درباره اعتراضات اخیر در ایران با حضور وزیر کشور

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفته است که احمد وحیدی، وزیر کشور، روز یکشبنه با حضور در جلسه غیر علنی مجلس در خصوص اعتراضات در شهرهای ایران توضیحاتی ارائه خواهد کرد.

نظام موسوی روز شنبه گفته است :« مجلس فردا در جلسه غیر علنی به بررسی اتفاقات اخیر با حضور وحیدی وزیر کشور می‌پردازد.»

این سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اضافه کرده است فرمانده نیروی انتظامی نیز برای حضور در جلسه غیرعلنی دعوت شده اما هنوز «حضور او قطعی نیست.»

۰۱:۴۵ ۱۰.۷.۱۴۰۱

در ویدئویی از تجمع در شامگاه شنبه نهم مهرماه در شهر بوکان، معترضان شعار «ژن، ژیان، زندگی» سر می‌دهند.

بیشتر

XS
SM
MD
LG