لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۳
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد

آمنه‌سادات ذبیح‌پور به حضور در جلسه بعدی دادگاه سپیده قلیان «ملزم شد»

۰۹:۱۵ ۱۲.۷.۱۴۰۱

امیرحسین بساطی یکی از کودکان کشته‌شده در اعتراضات است که یک روزنامه‌نگار اهل این کرمانشاه نوشت خانواده او «پس از از یک هفته جست‌وجو، بعد از انتشار فیلمی در شبکه‌های اجتماعی از کشته‌شدن کودک ۱۶ ساله‌شان مطلع شدند. امیرحسین در تاریخ ۳۰ شهریور توسط نیروهای ضدشورش در خیابان مدرس (سپه) کرمانشاه کشته شده است».

۰۶:۱۷ ۱۲.۷.۱۴۰۱

ویدیوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که ساکنان تهران، کرج، شیراز و اصفهان در شامگاه دوشنبه یازدهم مهر با شعارهایی نظیر «مرگ بر دیکتاتور» به اعتراضات خود ادامه داده‌اند.

تهرانپارس و شهرک اکباتان از جمله کانون‌های این اعتراضات در تهران بوده است و صدای شعارهای شبانه ساکنان این مناطق در ویدیوها شنیده می‌شود. در یکی از ویدیوهای مربوط به شهرک اکباتان صدای تیراندازی نیز به گوش می‌خورد.

همچنین ویدیوهایی از خیابان آزادی در تهران منتشر شده است که شهروندان در آن با به صدا درآوردن ممتد بوق خودروها و شعارهایی مانند «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر خامنه‌ای» و «نترسید، نترسید، ما همه با همه هستیم» اعتراض خود را ابراز کرده‌اند.

ساکنان جهانشهر کرج، اصهان و شیراز نیز شامگاه دوشنبه با بوق‌های ممتد و پیاده‌روی بدون حجاب زنان در خیابان اعتراض خود را به نمایش گذاشتند.

۰۴:۴۶ ۱۲.۷.۱۴۰۱

ستایش رئیس پارلمان اروپا از زنان معترض در ایران

روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا، روز دوشنبه با ستایش از زنان معترض در ایران آنان را رهبران و عاملان تغییر در کشور نامید.

خانم متسولا طی نطقی در پارلمان اروپا با اشاره به شعار «زن، زندگی، آزادی» گفت که این سه واژه به فریاد همه آنانی تبدیل شده که در پی برابری، کرامت و آزادی در ایران هستند.

وی عنوان کرد که جهان این شعار را شنیده است و پارلمان اروپا نیز از زنان ایرانی حمایت می‌کند.

۰۱:۱۱ ۱۲.۷.۱۴۰۱

بایدن می‌گوید واشینگتن «هزینه‌های بیشتری» بر عاملان سرکوب اعتراضات در ایران تحمیل می‌کند

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، روز دوشنبه گفت که واشینگتن در واکنش به سرکوب خشونت‌آمیز «اعتراضات مسالمت‌آمیز» در ایران، «هزینه‌های بیشتری» را بر جمهوری اسلامی تحمیل خواهد کرد.

آقای بایدن در بیانیه‌ای اظهار داشت: «ایالات متحده این هفته هزینه‌های بیشتری بر عاملان خشونت علیه اعتراضات مسالمت‌آمیز [مردم ایران] تحمیل خواهد کرد. ما همچنان به تلاش‌های خود برای پاسخ‌گویی مقامات ایران و به حمایت‌های خود از حقوق ایرانیان برای اعتراض آزادانه ادامه خواهیم داد.»

ساعاتی قبل از این سخنگوی کاخ سفید سرکوب گسترده اعتراضات صلح‌آمیز در ایران توسط نیروهای امنیتی را به شدت محکوم کرده بود.

کارین ژان پی‌یر با اشاره به سرکوب یکشنبه شب در دانشگاه صنعتی شریف گفته است: «از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر سرکوب خشونت‌آمیز و بازداشت‌های جمعی دانشجویان در اعتراضات صلح‌آمیز نگران و وحشت‌زده شدیم؛ دانشجویان به درستی درگیر رفتار جمهوری اسلامی با زنان، دختران و سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات مردمی هستند».

۰۰:۵۲ ۱۲.۷.۱۴۰۱

بازداشت حسین سربندی، فعال مدنی

نزدیکان حسین سربندی، فعال مدنی، از بازداشت او به دست نیروهای امنیتی در تهران خبر دادند.

مصطفی نیلی، وکیل دادگستری، شامگاه دوشنبه در شبکه اجتماعی توییتر بدون اشاره به جزئیات این رخداد نوشت که حسین سربندی امشب بازداشت شده است.

آقای سربندی پیش از این نیز به خاطر فعالیت‌های اتاق «جنبش سبز» و «میدان آزادی» در کلاب‌هاوس تحت فشار نیروهای امنیتی قرار داشت. از جمله آذر ماه گذشته اعلام شد که اتاق «میدان آزادی» با فشار و تهدید وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی تعطیل و حسین سربندی نیز به وزارت اطلاعات احضار شده است.

ماموران امنیتی جمهوری اسلامی در بحبوحه اعتراضات کنونی در سراسر کشور صدها فعال مدنی، سیاسی، دانشجویی، روزنامه‌نگار و وکیل را بازداشت کرده‌اند.

۲۱:۳۰ ۱۱.۷.۱۴۰۱

«امروز روز تولدت بود نیکا، اما می‌گم شهادتت مبارک عزیزم»

۲۰:۵۹ ۱۱.۷.۱۴۰۱

۶۵ استاد دانشگاه صنعتی شریف: تا ابد نمی‌توان با زور بر اکثریت مردم حکومت کرد

شصت‌وپنج تن از استادان دانشگاه صنعتی شریف در پی سرکوب شدید و خونین نیروهای امنیتی در این دانشگاه، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند جوان امروز ایرانی حقّ دارد برافروخته باشد، از ستمی که چندین سال بر آن‌ها رفته است، از فشار زور و جبر عقیدتی به‌ظاهر اخلاقی ولی در حقیقت منکراتی، از فشار گشت منکرات، گشت ارشاد و اخیرا پلیس امنیت اخلاقی.

این بیانیه که روز دوشنبه ۱۱ مهرماه منتشر شده، خطاب به نیروهای «بسیجی و علاقمندان به نظام و حکومت» گفته است تا بی‌نهایت نمی‌توان با زور و با جبر بر اکثریت مردم حکومت کرد و هر خواسته به حقّی را با سرکوب نظامی، امنیتی، خیابانی، نیروهای لباس شخصی، ضرب و جرح و ارعاب و تهدید پاسخ داد.

استادان دانشگاه در ادامه تصریح کرده‌اند نمی‌توان سلائق، خواسته‌ها، اندیشه‌ها، مصوّبات، قوانین و حتّی اجتهاد یک اقلیت را بر جمع بزرگی تحمیل کرد.

این بیانیه می‌گوید به وضوح اکثریت مردم دولت ناکارآمد کنونی را که از ضعیف‌ترین دولتمردان تاریخ جمهوری اسلامی تشکیل شده است، نمی‌پسندند: دولتی که با تحریم گسترده انتخابات توسط مردم به روی کار آمده و مجلسی که به دلیل نظارت مستمر استصوابی از افراد کارآمد و کاردان خالی شده است، نمی‌توانند بحران‌های فزاینده کشور را حل کنند.

۲۰:۱۳ ۱۱.۷.۱۴۰۱

گوگل ابزار جدید خود برای دور زدن فیلترینگ در ایران را فعال کرد

شرکت گوگل ابزار جدید خود برای دور زدن فیلترینگ در ایران را فعال کرد.

با ورود به صفحه اصلی گوگل به زبان فارسی، متنی درباره نحوه استفاده از ابزار Outline با هدف ایجاد «وی‌پی‌ان» امن برای کاربران ظاهر می‌شود.

شرکت گوگل قبلا نیز اعلام کرده بود که در پی صدور مجوزهای جدید خزانه‌داری آمریکا، ابزارهای خود برای دور زدن فیلترینگ در ایران را ارائه خواهد داد.

گوگل می‌گوید سانسور اینترنت در دهه اخیر به‌طور مداوم درحال افزایش بوده است: ابزارOutline به همه امکان می‌دهد با اجرای وی‌پی‌ان این وبسایت، ایمن‌تر به اینترنت آزاد و باز دسترسی پیدا کنند.

این وبسایت می‌افزاید اجرای Outline، اتصالی ایجاد می‌کند که مسدود کردن آن دشوارتر است.

این غول اینترنتی و فناوری در ادامه گفته است که Outline به همه امکان می‌دهد برای خودشان وی‌پی‌ان ایجاد و اجرا کنند، و دسترسی به آن را به ‌اشتراک بگذارند.

به گفته گوگل، دو شرکت امنیتی این ابزار را ارزیابی کرده‌اند تا مطمئن شوند که فناوری آن پیشرفته و ایمن است.

لینک دسترسی به آوت‌لاین:

https://getoutline.org/fa

۱۹:۱۴ ۱۱.۷.۱۴۰۱

حضور نیروهای امنیتی مسلح در مراسم خاکسپاری نیکا شاکرمی، نوجوان ۱۷ ساله که در اعتراضات کشته شد

۱۹:۰۷ ۱۱.۷.۱۴۰۱

شلیک مستقیم نیروهای امنیتی موتورسوار به سوی شهروندان در تهران

بیشتر

XS
SM
MD
LG