لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۵
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد

آمنه‌سادات ذبیح‌پور به حضور در جلسه بعدی دادگاه سپیده قلیان «ملزم شد»

۱۰:۵۳ ۱۸.۸.۱۴۰۱

۱۰:۵۲ ۱۸.۸.۱۴۰۱

۱۰:۰۴ ۱۸.۸.۱۴۰۱

بیش از ۳۳۰ پزشک با انتشار یک نامه‌ سرگشاده‌، خواستار آزادی پزشکان و کادر درمان و دانشجویان پزشکی بازداشت‌شده در هفته‌های اخیر شدند.

امضاکنندگان این نامه سرگشاده آن را «دادخواست عمومی» کادر درمان توصیف کرده و با اشاره به اینکه از «جمع کثیری از پزشکان و کادر درمان که قصد اعتصاب و تحصن دارند خواسته شده تا صبوری پیشه کنند»، تاکید کردند که خواستار «آزادی سریع و بدون قید و‌ شرط کادر درمان از جمله دکتر اصغر شاکری، دکتر ریحانه مختاریان و دانشجویان علوم پزشکی و سایر کادر درمان» هستند.

در نامه جامعه پزشکی کشور به مقام‌های جمهوری اسلامی هشدار دادند که «در صورت عدم توجه به خواست عمومی این جامعه، تبعات اجتماعی و مدنی فروپاشی اعتماد عمومی به ساختار حاکمه و گسترش احساس نیاز به تغییر در سطح جامعه، متوجه مسئولین است و از کنترل جامعه پزشکی و امضا کنندگان این نامه خارج است.»

آنها تاکید کردند که تغییرات در ایران «دیر یا زود براساس نظر و خواست عمومی به طرقی که قابل پیش‌بینی و برنامه‌ریزی نیست»، محقق خواهد شد.

۱۰:۰۰ ۱۸.۸.۱۴۰۱

مولوی عبدالحمید ادعای مقام‌ها و رسانه‌های حکومتی مبنی بر حمله مسلحانه به کلانتری زاهدان و فرمانداری خاش را «دروغ محض» خواند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان روز دوشنبه در دیدار با جمعی از دانشجویان دختر دانشگاه‌های زاهدان، درباره سرکوب اعتراضات مردم سیستان و بلوچستان گفت: «تعجب‌آوراست برخی از مسئولان به‌جای اینکه جنایتکارانی را که مردم بی‌گناه را کشته‌اند ملامت کنند، از آنها دفاع می‌کنند.»

او افزود که مقام‌ها و رسانه‌های جمهوری اسلامی «می‌گویند مردم با سلاح به فرمانداری [خاش] حمله کرده‌اند، در حالیکه حمله با سلاح نه در خاش انجام گرفته و نه در مصلای زاهدان. به قصد تصرف کلانتری حمله‌ای صورت نگرفته است.»

در تیراندازی روز جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ نیروهای امنیتی به جمعیت معترض در شهر خاش در استان سیستان و بلوچستان، دست‌کم ۱۶ نفر کشته و ده‌ها تن زخمی شدند.

۰۹:۳۴ ۱۸.۸.۱۴۰۱

خبرآنلاین: گشت ارشاد، کودک سرراهی است

وب‌سایت خبرآنلاین، گشت ارشاد را «کودک سرراهی» توصیف کرده که «تقریبا هیچ کس حاضر نیست مسئولیت آن را به عهده بگیرد.»

این وب‌سایت در گزارشی با عنوان «نیروی انتظامی چگونه در دام گشت ارشاد گرفتار شد»، نوشته گشت ارشاد «چالش‌های بیشماری را برای کشور، مسئولان و مردم» فراهم کرده است.

در این گزارش آمده «تا همین چند هفته قبل همه می‌گفتند لزوم وجود گشت ارشاد از مصوبه ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی آب می‌خورد. اخیرا دبیر این شورا گفته که شورا چنین چیزی را گردن نمی گیرد».

خبرآنلاین از اینک شورای فرهنگ عمومی در حالی که «صلاحیت قانون‌نویسی ندارد»، تشخیص کنترل حجاب شهروندان را به نیروی انتظامی سپرده، انتقاد کرده است.

۰۵:۰۶ ۱۸.۸.۱۴۰۱

ادامه اعتراضات شبانه در مناطقی از تهران، کرج، مشهد، یزد و سنندج

مردم در مناطق مختلفی از تهران و تعدادی از شهرهای ایران از جمله کرج، مشهد، یزد و سنندج سه‌شبه شب با تجمع‌‌های پراکنده، راه‌بندان‌ اعتراضی و سردادن شعارهای ضدحکومتی به اعتراضات خود ادامه دادند.

بخش‌هایی از خیابان جردن در شمال تهران سه‌شنبه شب شاهد سردادن اعتراضات شبانه و سردادن شعار از خانه‌ها و مجتمع‌های مسکونی بود. در جریان این اعتراض‌های شبانه مردم شعارهایی چون «حکومت بچه‌کش نمی‌خوایم، نمی‌خوایم»، «مرگ دیکتاتور»، «مرگ بر جمهوری اسلامی» » سردادند.

در خیابان ستاری شمالی نیز جمعی از مردم از فراز مجتمع‌های مسکونی خود شعار «امسال ساله خونه، سید علی سرنگونه» را سردادند. معترضان در این منطقه همچنین اقدام به پخش پخش سرود «ای ایران» و سردادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی کردند.

در گوهردشت کرج نیز سه‌شنبه ۱۷ آبان‌ماه جمعی از مردم از خانه‌های خود شعارهای اعتراضی از جمله «اصلاحات، رفراندوم، رمز فریب مردم» سردادند.

شماری از معترضان نیز اقدام به شعارنویسی در سطح شهر کرج کردند و از جمله بر دیوارها و درب ورودی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز و همچنین خودروهای با پلاک دولتی، شعارهایی علیه علی خامنه‌ای نوشتند.

در شهر یزد نیز طی شامگاه سه‌شنبه شاهد اعتراض‌های پراکنده خیابانی از جمله تظاهرات خیابانی شماری از جوانان با در دست داشتن شعار «زن، زندگی، آزادی» بود که از سوی سرنشینان خودروها نیز با بوق‌های ممتد مورد حمایت قرار گرفتند.

ویدیوهای مرتبط با اعتراضات در یزد نشان می‌دهد که شماری از جوانان معترض در این شهر بنر تصویری از علی خامنه‌ای را به آتش می‌کشند. در شب‌های گذشته نیز بنرهایی خامنه‌ای میدان امیرچخماق و منطقه صفائیه یزد از سوی معترضان به آتش کشیده شده بود.

شهر سنندج شامگاه سه‌شنبه 17 بهمن ماه برای پنجاه و سومین شب صحنه اعتراضات مردمی بود و معترضان در برخی مناطق سنندج با برپایی آتش، بخشی از خیابان‌ها را بسته و اقدام به ایجاد راه‌بندان کردند.

برخی از شهرهای هرمزگان نیز سه‌شنبه شب صحنه اعتراض‌های پراکنده و شعارنویسی معترضان بودند.از جمله در شهر بستک شماری از معترضان اقدام به شعار نویسی ضد حکومتی کردند.

شهر مشهد نیز سه‌شنبه شب شاهد تجمع‌های اعتراضی پراکنده بود. شعارنویسی نیز در مشهد ادامه داشت و شماری از جوانان به نوشتن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی و همچنین شعار «زن، زندگی، ازادی» بر دیوارها و همچنین ایستگاه‌های اتوبوس مشهد پرداختند.

۲۳:۵۶ ۱۷.۸.۱۴۰۱

۲۳:۱۰ ۱۷.۸.۱۴۰۱

۲۲:۰۵ ۱۷.۸.۱۴۰۱

۲۲:۰۲ ۱۷.۸.۱۴۰۱

محمدرضا فردوسی (حسام)، جوان ٢۴ سالۀ مخالف جمهوری اسلامی که مقابل مسجد جامع قرچک در پیوند با اعتراضات سراسری با شعار «مرگ بر خامنه‌ای»، خودسوزی کرد، روز سه‌شنبه در بیمارستان جان باخت.

او در حساب کاربری اینستاگرام خود، نوشته‌هایی در مخالفت با جمهوری اسلامی منتشر کرده بود.

بیشتر

XS
SM
MD
LG