لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۴۵
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد

آمنه‌سادات ذبیح‌پور به حضور در جلسه بعدی دادگاه سپیده قلیان «ملزم شد»

۲۱:۲۶ ۲۴.۸.۱۴۰۱

بیل کلینتون: مبارزه مردم در ایران فقط بر سر روسری نیست

بیل کلینتون، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، روز سه‌شنبه در توییتی اعلام کرد که در حمایت از معترضان ایرانی به جامعه جهانی می‌پیوندد.

او ضمن تاکید بر این‌که مبارزه مردم ایران «فقط بر سر روسری و پوشش نیست»، از حکومت جمهوری اسلامی خواست تا «از ربودن معترضان خودداری کند و تمام زندانیان سیاسی را بلافاصله آزاد کند».

بیل کلینتون خطاب به مردم ایران گفت که «جهان شاهد شهامت و شجاعت شماست» و خطاب به جامعه جهانی یادآوری کرد که «مردم ایران به ما نیاز دارند، مردم ایران خواهان مناسبات نُرمال با غرب هستند».

۲۱:۱۸ ۲۴.۸.۱۴۰۱

یک معترض دیگر به اعدام محکوم شد

مرکز رسانه قوه قضاییه جمهوری اسلامی روز سه‌شنبه خبر داد یکی دیگر از معترضانی که در هفته‌های گذشته بازداشت شده‌اند «به اعدام محکوم شد»، اما «رای صادره قابل اعتراض و فرجام‌خواهی است».

این دومین نفری است که در پی آغاز اعتراضات سراسری اخیر در ایران از اواخر شهریورماه تاکنون به دلیل شرکت در اعتراضات به اعدام محکوم می‌شود.

خبر محکومیت نفر دوم در حالی منتشر می‌شود که در روزهای گذشته چند کشور و سازمان بین‌المللی از جمله کانادا و آلمان و سازمان ملل از حکومت ایران خواسته‌اند که از صدور حکم اعدام برای معترضان خودداری کند.

به نوشته مرکز رسانه قوه قضاییه، «متهم مورد اشاره بابت اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد به نحوی که موجب رعب و وحشت گردیده به اعدام محکوم شده است».

۲۱:۰۴ ۲۴.۸.۱۴۰۱

بازداشت «دست‌کم ۶۲» روزنامه‌نگار در ایران در دو ماه گذشته

کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران، مستقر در نیویورک، روز سه‌شنبه رسما اعلام کرد که از آغاز اعتراضات مردمی در ایران «دست‌کم ۶۲ روزنامه‌نگار و خبرنگار» در کشور بازداشت شده‌اند.

طبق گزارش این کمیته، تاکنون ۱۴ تن از این روزنامه‌نگاران به قید وثیقه آزاد شده‌اند و یک تن از آن‌ها دوباره دستگیر شده است.

از ۲۶ شهریور که با خاکسپاری مهسا امینی در زادگاهش، سقز، اعتراضات مردمی در ایران آغاز شد و هنوز ادامه دارد، علاوه بر کشته شدن بیش از ۳۰۰ نفر به‌دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی و بازداشت بیش از ۱۴ هزار نفر، حکومت همواره تلاش کرده است تداوم این اعتراضات را به رسانه‌های بیگانه نسبت دهد.

۲۰:۳۵ ۲۴.۸.۱۴۰۱

علی کریمی هم دعوت قطر را رد کرد

علی کریمی، فوتبالیست سرشناس، روز سه‌شنبه تصویر نامه‌ای را منتشر کرد که در آن دعوت قطر برای حضور در بازی‌های جام جهانی فوتبال را رد کرده است.

آقای کریمی که از ابتدای این دوره از اعتراضات مردمی از مشهورترین حامیان آن بوده است در این نامه توضیح می‌دهد که در حال حاضر «مسائلی مهم‌تر از فوتبال» برای او مطرح است و می‌خواهد که «صدای مردم» ایران باشد.

پیش از علی کریمی، علی دایی و جواد نکونام، دو فوتبالیست سرشناس و پرسابقه، نیز خبر داده بودند که با هدف حمایت از مردم معترض از رفتن به قطر صرف نظر کرده‌اند.

۲۰:۱۰ ۲۴.۸.۱۴۰۱

«تیراندازی» در متروی تهران

ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که به نظر می‌رسد نیروهای حکومتی به طرف مردم معترض در یک ایستگاه مترو تیراندازی می‌کنند.

۲۰:۰۳ ۲۴.۸.۱۴۰۱

۲۰:۰۲ ۲۴.۸.۱۴۰۱

اعتراض در بلوار فردوس تهران

۲۰:۰۰ ۲۴.۸.۱۴۰۱

اعتراض شبانه در ارومیه

ویدئوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی از شهر ارومیه نشان می‌دهد که مردم این شهر نیز سه‌شنبه شب را با شعار و اعتراض علیه جمهوری اسلامی آغاز کرده‌اند:

۱۹:۵۸ ۲۴.۸.۱۴۰۱

تکذیب خبر «مذاکره محرمانه» آلمان با ایران برای نفت

بامداد اسماعیلی، خبرنگار آزاد در آلمان، روز سه‌شنبه در یک توییت به نقل از وزارت اقتصاد آلمان خبر مذاکره محرمانه این کشور با جمهوری اسلامی برای خرید نفت را تکذیب کرد.

روزنامه اسرائیلی جروزالم پست روز دوشنبه به نقل از یک اقتصاددان ارشد در بانک نیمه‌دولتی «لاندس‌بانک» در ایالت بادن- وورتمبرگ در جنوب غرب آلمان ادعا کرده بود که این کشور در حال «مذاکرات محرمانه» برای خرید نفت از جمهوری اسلامی ایران است.

۱۹:۵۳ ۲۴.۸.۱۴۰۱

معترضان پرشمار در خیابان گیشای تهران

بیشتر

XS
SM
MD
LG