لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۶
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد

آمنه‌سادات ذبیح‌پور به حضور در جلسه بعدی دادگاه سپیده قلیان «ملزم شد»

۱۱:۵۸ ۶.۹.۱۴۰۱

افشای دو سند در مورد بهره‌برداری سیاسی جمهوری اسلامی از فوتبال

گروه هکری بلک ریوارد برای اولین بار دو سند متنی را که در دو فایل پی‌دی‌اف تهیه شده و از عملیات هک کردن خبرگزاری فارس به دست آمده، منتشر کرد.

در این دو سند که فایل آن به‌دست رادیو فردا رسیده، برنامه‌ریزی و راهکارهای جمهوری اسلامی برای بهره‌برداری سیاسی از جام جهانی فوتبال، به‌ویژه در راستای سرکوب هرگونه اعتراض از سوی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران، به خوبی نمایان است.

پدیدار شدن «دوگانگی میان تیم ملی ایران و تیم ملی جمهوری اسلامی» در جامعه ایران، ازجمله برجسته‌ترین نگرانی‌های تهیه‌کنندگان در این سند است. در بخشی دیگر از این دو سند نیز به موضوع تهدید بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران از سوی مقامات جمهوری اسلامی و هماهنگی کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم، با حکومت جمهوری اسلامی اشاره شده است.

۱۱:۳۳ ۶.۹.۱۴۰۱

فریده مرادخانی،‌ خواهرزاده علی خامنه‌ای پیش از بازداشت اخیر خود با ضبط یک ویدیو از سازمان ملل متحد خواسته بود که «با اقدامات عملی، بازدارنده و موثر در قبال جنایات عریان و هولناکی که در ایران رخ می‌دهد، دست از بی‌تفاوتی بردارد.»

این ویدیو پیش از رای مثبت اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل در سوم آذر مبنی بر تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی «نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران» در رابطه با اعتراضات سراسری جاری، ضبط شده است.

فریده مرادخانی دوم آذر امسال بازداشت شد. او فرزند شیخ‌علی تهرانی، از روحانیون درگذشته و منتقد جمهوری اسلامی و بدری حسینی، خواهر علی خامنه‌ای است.

۱۱:۲۴ ۶.۹.۱۴۰۱

بازداشت مهدی امیرپور، روزنامه‌نگار ورزشی

مهدی امیرپور، روزنامه‌نگار ورزشی و مدیر روابط عمومی دیجی‌کالا، بنا به اعلام همسرش دیشب در خانه‌اش بازداشت شد.

صدف فاطمی در توئیتر نوشت: «ساعت دو نیمه شب ششم آذر، مأموران وزارت اطلاعات با حضور در خانه‌مان، همسرم مهدی امیرپور را بازداشت کرده و موبایل و لپ‌تاپش را هم با خود بردند. او چند ساعت بعد در تماس تلفنی کوتاهی از حضور خود در زندان اوین خبر داد. خبر بیشتری از وضعیت او ندارم.»

بازداشت این روزنامه‌نگار ورزشی، که صفحه فعالی هم در توئیتر دارد، در حالی است که تیم فوتبال ایران در بازی‌های جام جهانی حضور دارد و در روزهای گذشته حکومت تلاش کرده، علی‌رغم موج انتقادها به «بی‌اعتنایی» بازیکنان تیم به سرکوب اعتراضات جاری در کشور، فضای جامعه را به حمایت از تیم ملی فوتبال سوق دهد.

۱۰:۱۶ ۶.۹.۱۴۰۱

احمد بهرامی، کارگردان فیلم «شهر خاموش»، دیشب برنده جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم «شب‌های سیاه تالین» در استونی شد. آقای بهرامی هنگام دریافت جایزه‌اش گفت این جایزه را تقدیم می‌کنم به «مردم خوب کشورم، مردان و زنان شجاعی که با صدای بلند فریاد می‌زنند "زن، زندگی، آزادی"».

۰۹:۴۲ ۶.۹.۱۴۰۱

صفحه رسمی تیم ملی فوتبال آمریکا در آخرین بروزرسانی از جدول امتیازات تیم‌های گروه «بی» در صفحه توییتر خود، لوگوی «الله» را از پرچم ایران حذف کرده است.

این صفحه پیشتر در جدول امتیازات، پرچم جمهوری اسلامی را منتشر کرده بود.

معترضان ایرانی به‌ویژه در خارج از کشور در حرکت‌های اعتراضی خود، از پرچم ایران بدون لوگو یا با لوگوی «شیر و خورشید» استفاده می‌کنند.

۰۹:۳۴ ۶.۹.۱۴۰۱

۰۳:۴۴ ۶.۹.۱۴۰۱

ادامه اعتراضات شبانه در چهار منطقه تهران و شهرهای اصفهان، کرج، رشت، و الیگودرز

بنابر ویدیوها و گزارش‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، مناطقی چون شهرآرا، شهرک چیتگر، تهرانپارس، و چهاردیواری پونک در شهر تهران و مناطقی از شهرهای کرج، رشت، اصفهان، الیگودرز و شمار دیگری از شهرهای ایران، شامگاه شنبه پنجم آذر ماه شاهد اعتراضات شبانه علیه جمهوری اسلامی بود.

معترضان در شهرآرا در ادامه اعتراضات شبانه خود با سر دادن شعارهایی از جمله «از کردستان تا تهران، جانم فدای ایران» و «تهران بشه کردستان، ایران میشه گلستان» از مردم غرب کشور و مقاومت‌شان در مقابل سرکوب نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی اعلام پشتیبانی کردند.

جمعی از ساکنان شهرک چیتگر نیز در اعتراضات شبانه به سر دادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی، از جمله شعار «این آخرین پیامه، هدف کل نظامه»، «فقر فساد گرانی، میریم تا سرنگونی»، «مجتبی بمیری، رهبری رو نبینی»، و «تجاوز، جنایت، مرگ بر این ولایت» سردادند.

در منطقه چهاردیواری پونک در شمال غرب تهران نیز جمعی از مردم در شعارهای شبانه، شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور»، «آزادی، آزادی، آزادی»، «از زاهدان تا تهران، جانم فدای ایران» و «از کردستان تا تهران، جانم فدای ایران» سر دادند.

معترضان در تهرانپارس نیز شامگاه شنبه پنجم آذر ماه به اعتراضات خیابانی ادامه دادند. شعارهای «فقر فساد گرونی، میریم تا سرنگونی»، «ننگ ما ننگ ما، رهبر الدنگ ما» از جمله شعارهای اعتراضات شامگاه شنبه در تهرانپارس بود.

در گلشهر کرج نیز شامگاه شنبه پنجم آذر ماه، جمعی از مردم در اعتراضات خیابانی شعارهایی در حمایت از مردم کردستان و سیستان و بلوچستان سر دادند. شعار ««زاهدان، کردستان، چشم و چراغ ایران» و «از کردستان تا تهران، جانم فدای ایران» از جمله شعارهای معترضان در اعتراضات شبانه گلشهر کرج بود.

در تعدادی از محلات شهر رشت نیز شامگاه شنبه، معترضان از داخل منازل خود شعارهایی علیه جمهوری اسلامی سردادند. شعار «مرگ بر دیکتاتور» از جمله شعارهای مردم رشت در اعتراضات شنبه شب بود.

معترضان همچنین بنری با شعار «زنده باد آزادی، زن، زنده باد کردستان» را در ساعت‌های پایانی شامگاه شنبه در یکی از مناطق پرتردد رشت نصب کردند.

جمعی از مردم شهر اصفهان نیز شامگاه شنبه پنجم آذر ماه در خیابان نظر میانی و منطقه جلفای این شهر تجمع اعتراضی برپا کرده و به سر دادن شعار علیه جمهوری اسلامی پرداختند.

معترضان شامگاه شنبه در اصفهان همچنین در ادامه اعتراضات شبانه خود شعار «هیز تویی، هرزه تویی، زن آزاده منم» سردادند.

در شهر الیگودرز در استان لرستان نیز شماری از جوانان معترض شامگاه شنبه نماد نصب شده در میدان خمینی این شهر را که طرحی از نمازخوانی روح‌الله خمینی بود، به آتش کشیدند.

۰۲:۳۴ ۶.۹.۱۴۰۱

تصاویر ویدئویی از اعتراضات در اصفهان حاکی است که شامگاه شنبه پنجم آذر زنان معترضان در این شهر دست به تجمع زدند. آنها شعار «هیز تویی، هرزه تویی، زن آزاده منم» سر دادند.

۰۰:۳۶ ۶.۹.۱۴۰۱

خبر آزادی وریا غفوری تکذیب شد

خبرگزاری ایرنا می‌گوید که خبر آزادی وریا غفوری، بازیکن تیم فوتبال فولاد خوزستان، صحت ندارد. پیشتر برخی منابع و رسانه‌ها از جمله صفحه توییتر روزنامه شرق، شامگاه شنبه پنجم آذر از آزادی آقای غفوری پس از دو روز بازداشت توسط نیروهای امنیتی خبر داده بودند.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی دقایقی پس از انتشار خبر آزادی وریا غفوری نوشت که پیگیری‌های خبرنگار ایرنا حاکی است که کاپیتان سابق تیم استقلال تهران، «احتمالا روز یکشنبه پس از طری مراحل قضایی و اداری آزاد خواهد شد».

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز به نقل از همسر آقای غفوری، خبر آزادی این ورزشکار در شامگاه جمعه را تکذیب کرده‌اند.

وریا غفوری که با حضور در خانه فرشته احمدی، یکی از کشته‌شدگان اعتراضات اخیر ایران، و همچنین انتشار توییت‌هایی از معترضان در ایران حمایت کرده است روز پنج‌شنبه، یک روز مانده به بازی تیم ملی فوتبال ایران با ولز در رقابت‌های جام جهنی قطر بازداشت شد.

یکی از اتهامات این بازیکن «توهین و تخریب تیم ملی» عنوان شده در حالی که شماری از حقوق‌دانان چنین اتهامی را غیرقانونی توصیف کرده و گفته‌اند که قانون‌گذار چنین جرمی را تعریف نکرده است.

۲۳:۴۸ ۵.۹.۱۴۰۱

همزمان با تداوم اعتراضات سراسری برای ۱۰ هفته متوالی و شمار فزاینده کشته‌شدگان طی روزهای اخیر، ابراهیم رئیسی در دیدار با بسیجیان یگان ویژه «فاتحین تهران بزرگ» از آن‌ها به‌خاطر سرکوب معترضان تقدیر کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران روز جمعه چهارم آذر به مناسبت هفته بسیج در بازدید «سرزده» از یگان ویژه فاتحین ضمن تقدیر از اقدامات بسیجیان این یگان در سرکوب معترضان گفت: «شما در همه عرصه‌ها افتخار آفریدید و در مواجهه با اغتشاشگران خوش درخشیدید.»

در تصویری که خبرگزاری مشرق، نزدیک‌ به سپاه پاسداران، از این دیدار منتشر کرده است ابراهیم رئیسی در میان شماری از اعضای این گروه شبه نظامی روی زمین نشسته است.

بیشتر

XS
SM
MD
LG