لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۴۰
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد

آمنه‌سادات ذبیح‌پور به حضور در جلسه بعدی دادگاه سپیده قلیان «ملزم شد»

۱۶:۳۳ ۴.۱۱.۱۴۰۱

وُریا غفوری، فوتبالیست حامی اعتراضات، از باشگاه فولاد کنار گذاشته شد

وریا غفوری، کاپیتان سابق تیم فوتبال استقلال و بازیکن فعلی فولاد خوزستان، از این باشگاه کنار گذاشته شد.

در حالی که طی هفته‌های گذشته جواد نکونام، سرمربی فولاد، و مدیران این باشگاه ماجرای اخراج غفوری را تکذیب کرده بودند، مدافع راست این تیم در فاصله ۴۸ ساعت به پایان نقل و انتقالات فوتبال ایران، از باشگاه فولاد خوزستان کنار گذاشته شد.

۱۶:۲۰ ۴.۱۱.۱۴۰۱

اذعان انسیه خزعلی به خوف و ترس مهمانان کنگره حکومتی «زنان تأثیرگذار»

معاون امور زنان و خانواده ابراهیم رئیسی می‌گوید برخی از زنان شرکت‌کننده در کنگره حکومتی «زنان تأثیرگذار»، هنگام خروج از هتل‌های محل اقامت دچار «خوف» بودند و «می‌ترسیدند کشته شوند».

انسیه خزعلی روز سه‌شنبه ۴ بهمن در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایرنا همچنین از اظهارات یکی دیگر از زنان مدعو به این کنفرانس خبر داد که در فرودگاه گفته بود: «آیا من می‌توانم زنده برگردم؟»

با آن‌که انسیه خزعلی تلاش کرده مدعی شود برگزاری این کنگره در شرایط سرکوب خشن اعتراضات ایران و برخوردهای خشونت‌بار با زنان، موفق به «تغییر» نگاه بین‌المللی به ایران شد، ناخواسته از نگرانی‌های شرکت‌کنندگان در این اجلاس پرده برداشته است.

۱۵:۵۱ ۴.۱۱.۱۴۰۱

قطع همکاری دانشگاه فردوسی مشهد با گروهی از استادان حامی معترضان

مهشید گوهری، استاد ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد، خبر داد که بعد از هفت سال تدریس مستمر، این دانشگاه به‌دلیل حمایت او از دانشجویان معترض اعلام «قطع همکاری» کرده است.

خانم گوهری که مدرس مدعو این دانشگاه بود، همچنین در اینستاگرامش نوشت: «این ترم شرایطی فراهم شد که به‌صورت عملی مشق خردورزی و آزاداندیشی و حق‌جویی را در دانشگاه تمرین کنیم و همین بهانه‌ای شد برای پاکسازی گروهی از ما مدرسان ادبیات دانشگاه فردوسی.»

این استاد ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد دل‌نوشته خود در کنار عکس‌های یادگاری با دانشجویانش را این‌گونه تمام کرده است: «به امید روزهایی زیباتر برای سرزمین عزیزم ایران و به امید روزی که دوباره رو در روی دانشجویانم با آنها سخن بگویم و از یکدیگر بیاموزیم. مرا در خاطرت بسپار، من فرزند ایرانم، که مثل مادرم، مانند ایران، زنده می‌مانم.»

۱۵:۴۹ ۴.۱۱.۱۴۰۱

۱۵:۱۷ ۴.۱۱.۱۴۰۱

رسول خادم: کنگره زنان تأثیرگذار اسباب شرمندگی است

رسول خادم، قهرمان و مربی پیشین تیم ملی کشتی که اخیراً پست‌های اعتراضی متعددی در ایسنتاگرامش منتشر می‌کند، امروز هم یادداشتی انتقادی در واکنش به برگزاری کنگره «زنان تأثیرگذار جهان» در تهران منتشر کرد.

آقای خادم نوشت: «اسباب شرمندگی است که بی‌بی خانم استرآبادی‌ها و مریم میرزاخانی‌ها و مه‌لقا ملاح‌ها و خدیجه افضل‌ها و انوشه انصاری‌ها و بی‌بی مریم بختیاری‌ها را داشته باشی و بعد به‌جای هزینه‌کرد برای معرفی این بانوان اثرگذار ایرانی به مردم دنیا، کنگره بگذاری، آن هم با جماعتی هیچ که هیچ هویتی از خودشان ندارند، برای هیچ.»

در پی سرکوب اعتراضات «زن زندگی آزادی» پس از جان‌باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد که با انتقادهای گسترده بین‌المللی روبرو شد، جمهوری اسلامی اقدام به برگزاری «کنگره زنان تأثیرگذار جهان» در روز ۳۰ دی‌ کرد؛ کنگره‌ای که با میزبانی جمیله علم‌الهدی، همسر ابراهیم رئیسی، برگزار شد و در آن به هفت نفر از مهمانان ناشناخته و گمنام هرکدام ۲۰ هزار یورو جایزه داده شد.

۱۵:۰۵ ۴.۱۱.۱۴۰۱

به‌رغم آن‌که وزیر ورزش می‌گوید تعرض به کودکان در مدرسه فوتبال مشهد «آن‌طور که گفته شد نبود و بزرگ‌نمایی شده»، امروز تصویر شکایت‌نامه والدین فوتبالیست‌های نونهال از «فساد اخلاقی مربی منحرف» در برخی پایگاه‌های اینترنتی منتشر شد.

تاریخ این نامه حدود دو هفته قبل از انتشار رسمی این خبر است و والدین در این نامه تأکید کرده‌اند با مراجعه به هیئت فوتبال، برخی مسئولین این هیئت از ماجرای فساد اخلاقی باخبر بوده‌اند اما اقدامی نکرده‌اند.

۱۴:۵۱ ۴.۱۱.۱۴۰۱

خبرگزاری دولتی ایرنا امروز، با انتشار تصاویری، از نصب تابلوهای تبلیغات حکومتی در حمایت از سپاه پاسداران «در محل سفارت‌خانه‌‌های کشورهای اروپایی در تهران» خبر داد.

این خبرگزاری دلیل این اقدام تبلیغاتی را واکنش به «تلاش این کشورها برای قرارگرفتن سپاه در لیست نهادهای تروریستی» عنوان کرده است.

بررسی قطعنامه تصویب‌شده در پارلمان اروپا در هفته گذشته که یکی از بندهای آن درخواست برای قراردادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی بود، دیروز سوم بهمن در جلسه وزیران خارجه اتحادیه اروپا انجام شد، اما به‌گفته دیپلمات‌هایی که با رادیو فردا صحبت‌ کرده‌اند، نظرها و رویکردهای متفاوتی در این زمینه وجود دارد.

یکی از تصاویری که ایرنا منتشر کرده است
یکی از تصاویری که ایرنا منتشر کرده است

۱۴:۴۷ ۴.۱۱.۱۴۰۱

۱۴:۳۹ ۴.۱۱.۱۴۰۱

واکنش وزارت خارجه جمهوری اسلامی به تحریم‌های جدید

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی، در واکنش به تحریم‌های جقوق بشری جدید اتحادیه اروپا و بریتانیا علیه شماری از ده‌ها ۳۷ شخص و نهاد مرتبط با سرکوب اعتراضات در ایران، گفت این اقدام «نشانه سردرگمی آنان در قبال اقتدار جمهوری اسلامی» است.

ناصر کنعانی همچنین وعده داد که جمهوری اسلامی «به‌زودی فهرست تحریم‌های جدید علیه ناقضان حقوق بشر و مروجان تروریسم در اتحادیه اروپا و انگلیس را اعلام خواهد کرد».

اتحادیه اروپا دیروز در بیانیه‌ای با ارائه جزئیات بسته تحریمی جدید اعلام کرد که ۱۸ شخص و ۱۹ نهاد جمهوری اسلامی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده و وزارت خارجه بریتانیا نیز هم‌زمان اعلام کرد که هفت فرد و نهاد مرتبط با «سرکوب وحشیانه» اعتراضات را تحریم کرده است.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، هم امروز بار دیگر موضع قبلی خود در مورد قطعنامه پارلمان اروپا علیه جمهوری اسلامی را تکرار کرد و گفت: «بی‌تردید تبعات منفی چنین رفتارهای احساسی برای اروپا هزینه‌زا خواهد بود.»

۱۴:۲۶ ۴.۱۱.۱۴۰۱

بیشتر

XS
SM
MD
LG