لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۷
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد

آمنه‌سادات ذبیح‌پور به حضور در جلسه بعدی دادگاه سپیده قلیان «ملزم شد»

۱۰:۵۲ ۲۷.۱۲.۱۴۰۱

۱۰:۵۱ ۲۷.۱۲.۱۴۰۱

اجرای ترانه «میهن ای میهن» مقابل خانواده پیرفلک

ویدئویی در کانال تلگرامی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان منتشر شده که نشان می‌دهد محمد سعیدی ابواسحاقی، معلم اهل لردگان به دیدار پدر و مادر کیان پیرفلک رفته است.

آقای سعیدی ابواسحاقی که پیش از این نیز به یاد کشته‌شدگان اعتراضات، ترانه‌هایی خوانده بود، در این دیدار، برای پدر و مادر کیان، ترانه «میهن ای مهین» را ‌خواند.

وی همچنین در همدردی با مادران کشته‌شدگان اعتراضات، یک «لالایی» اجرا کرده بود.

۱۰:۲۸ ۲۷.۱۲.۱۴۰۱

واکنش آنجلینا جولی به «شکنجه هولناک» کودکان معترض توسط جمهوری اسلامی

آنجلینا جولی، ستاره هالیوود، با اشاره به گزارش سازمان عفوبین‌الملل درباره شکنجه «هولناک» کودکان در جریان اعتراضات اخیر در ایران از سوی جمهوری اسلامی، نوشته «هر کودکی حق دارد درباره همه موضوعاتی که بر زندگی او تاثیر می‌گذارد، ابراز نظر کند».

وی با بازنشر بخش‌هایی از روایت یک کودک درباره شکنجه‌هایی که در بازداشت‌گاه‌های جمهوری اسلامی بر او روا شد، اضافه کرده: «کودکانی را که در اعتراضات مسالمت‌آمیز بازداشت شده‌اند، آزاد کنید».

خانم جولی طی اعتراضات «زن زندگی آزادی»، چندبار درباره این اعتراضات موضع‌گیری و از معترضان، حمایت کرده است.

۰۸:۵۸ ۲۷.۱۲.۱۴۰۱

نظر الهه توکلیان درباره تبعات «عقب‌نشینی» معترضان

۰۸:۵۷ ۲۷.۱۲.۱۴۰۱

دست‌نوشته‌های مردم روی مزار مهسا امینی

۰۸:۵۶ ۲۷.۱۲.۱۴۰۱

۰۷:۱۶ ۲۷.۱۲.۱۴۰۱

فشار بر خانواده معترضان کشته‌شده: اخراج خواهر مجیدرضا رهنورد و خواهر جواد حیدری از دانشگاه و کار

با افزایش فشارهای امنیتی و احضار شماری از اعضای خانواده معترضان کشته شده یا اعدام شده و در پی اخراج فائزه رهنورد خواهر مجیدرضا رهنورد از دانشگاه، خواهر جواد حیدری معترض کشته شده در قزوین نیز از محل کار خود، سازمان نقشه‌‌برداری کشور، اخراج شد.

فاطمه حیدری با انتشار تصویری از کارت شنایی محل کار خود به عنوان «کارشناس ارزیابی و عملکرد» سازمان نقشه‌برداری کشور، در حساب توییتر خود نوشت: «کارمند دولت بودم؛ چند روز پیش نامه‌ای به‌دستم رسید که ‌اخراجم کرده‌اند.»

خواهر جواد حیدری در ادامه خطاب به مقام‌های جمهوری اسلامی افزود: «همین‌قدر حقیر و بدبختید» اما من «کارم را که هیچ، زندگیم را می‌دهم تا انتقام خون برادرم را بگیرم و دادخواهش باشم.»

نامه اخراج فاطمه حیدری تاریخ ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ را دارد و به امضای «خدیجه صفدری، مدیرکل توسعه منابع، تحول اداری و پشتیبانی» سازمان نقشه‌برداری رسیده است اما در آن عنوان شده که به دلیل «استمرار عدم حضور» از سه ماه پیش یعنی ۱۵ آذر ۱۴۰۱ به «رابطه استخدامی» فاطمه حیدری با سازمان نقشه‌برداری کشور خاتمه یافته است.

فاطمه حیدری تاکید کرد تنها دلیل اخراجش «دادخواهی» درباره کشته شدن برادر معترضش بوده است. او با انتشار تصویری از تقدیرنامه‌ سال گذشته خود که به امضای «علی جاویدانه، رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور» رسیده بود، نوشت: «کارمند نمونه سال قبل، کارمند تقدیر و تشویق‌شده تابستان امسال با کسب رتبه برتر کشور و عاقبت کارمند اخراجی زمستان.»

پیش از این، حساب توییتری ۱۵۰۰ تصویر که خبرهای اعتراضات را پوشش می‌دهد روز جمعه ۲۶ اسفند ماه گزارش داده بود که فائزه رهنورد، خواهر مجید رضا رهنورد معترض اعدام شده در مشهد، از دانشگاه اخراج شده است.

اخراج فائزه رهنورد از دانشگاه در حالی صورت گرفته که او مشغول تحصیل در ترم‌های پایانی رشته‌ حقوق بود.

طبق این گزارش، نیروهای حراست دانشگاه روز روز پنج‌شنبه ۲۵ اسفند ماه با فائزه رهنورد، خواهر مجیدرضا رهنورد، تماس گرفته و به او اعلام کرده‌اند که بعد از تعطیلات نوروز، حق ورود به کلاس‌های درس دانشگاه را ندارد و وقت فائزه رهنورد درباره دلیل اخراج خود از دانشگاه پرسیده، نیروهای حراست در جواب گفته‌اند: «خودت می‌دانی چرا.»

۰۴:۴۶ ۲۷.۱۲.۱۴۰۱

رونمایی از سفره هفت‌سین وزارت خارجه آمریکا

رابرت مالی، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران، با انتشار تصویری از سفره هفت‌سین وزارت امور خارجه آمریکا در توییتر خود از آماده‌شدن این وزارتخانه برای مراسم «نوروز» خبر داد.

۰۴:۱۴ ۲۷.۱۲.۱۴۰۱

«احضار و تهدید» فرزانه برزه‌کار، مادر عرفان رضایی معترض کشته شده در آمل

پس از احضار خواهر و پدر ابوالفضل آدینه‌زاده نوجوان کشته شده در اعتراضات مشهد، فرزانه‌بزره‌کار مادر عرفان رضایی نوایی از معترضان کشته شده در آمل نیز تحت عنوان «تبلیغ علیه نظام» احضار شد و از سوی نیروهای اطلاعاتی تهدید شد.

مادر عرفان رضایی نوایی در صفحه اینستاگرام خود نوشت که وزارت اطلاعات ابتدا روز سه شنبه ۲۴ اسفند و بار دیگر روز پنج شنبه ۲۶ اسفند او را با «تماس تلفنی» احضار کرده است.
فرزانه‌بزره‌کار اضافه می‌کند که پس از مشورت با وکیل خود و با احتمال اینکه این احضار ممکن است در ارتباط با پرونده کشته شدن فرزندش عرفان رضایی نوایی در تظاهرات ۳۰ شهریور ماه، اما در مراجعه به او گفته‌اند که «شما می‌خواهید می‌روید و تبلیغ علیه نظام می‌کنید». ».

مادر عرفان رضایی نوایی گفت که در پاسخ به احضار کنندگان گفته است «شما تند رفتید که پسرم را با دو گلوله جنگی کشتید» و این دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی هستند که باید توضیح دهند چگونه شب ۳۰ شهریور داخل شهرداری آمل عرفان رضایی نوایی شلیک کرده‌اند.

عرفان رضایی نوایی شهروند ۲۱ ساله در جریان تظاهرات ضد حکومتی ۳۰ شهریور ماه مردم شهر آمل، با لیک مستقیم نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی کشته شد.

پس از کشته شدن عرفان رضایی نوایی خانواده‌اش تا چند هفته سکوت کردند و پس از آن فرزانه برزه‌کار مادر این جوان معترض، فاش کرد که در این مدت نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی با تهدید و فشار درصدد بودند تا آنها را وادار کنند که در عین حال فرزندشان را معرفی کنند. «شهید» حکومتی، در مصاحبه‌هایی اعلام کرد که «سازمان مجاهدین خلق» این جوان معترض را کشت.

مادر عرفان رضایی در پست اینستاگرامی جدید خود بار دیگر به تاکید نوشته شده است: ««پسر من را فقط و فقط حکومت قاتل جمهوری اسلامی کشته است.»

فرزانه ‌بزره‌کار با شرح تکرار حملات در احضار خود، خطاب به اطلاعاتی و امنیت جمهوری اسلامی، نوشت: «این‌ها را اطلاع‌رسانی کردم تا بدانم من الان گرگ زخمی‌ام هیچ ترس و واهمه‌ای ندارم و خونم رنگین‌تر از عرفان و جوان‌های دیگری که پرپر کرده‌اند، ندارم. نیست.»

مادر عرفان رضایی همچنین گفت که در پایان‌ها، یک نیروی امنیتی زن را به داخل اتاق فرستاده‌اند تا تلفن همراه و کیفش را توقیف کنند اما چون گوشی با خود همراه نیست، این نیروها کیفش را ضبط کرده‌اند.

۰۰:۲۹ ۲۷.۱۲.۱۴۰۱

ابراز «تعجب» وزارت خارجه جمهوری اسلامی از قطعنامه پارلمان اروپا درباره مسمومیت‌های مشکوک

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی صدور قطعنامه پارلمان اروپا در محکومیت مسمومیت‌های مشکوک دانش‌آموزان ایرانی را «مایه تعجب و تأسف» دانست.

ناصر کنعانی در اظهارات خود مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران «با جدیت در سطوح عالی کشور این موضوع را در دست پیگیری دارد و تیم‌های تخصصی وزارت بهداشت نیز تحقیقات میدانی و علمی خود را با جدیت ادامه می‌دهند».

این مقام حکومت ایران بدون اشاره به جزییات، عاملان حملات با گاز به مدارس عمدتاً دخترانه را به «عناصر خودفروخته و وابسته» نسبت داد و افزود: « در واقع این نظام جمهوری اسلامی ایران است که در این ماجرای مشکوک و ضد انسانی، باید شاکی و مدعی باشد».

پارلمان اروپا روز پنج‌شنبه در قطعنامه‌ای ضمن محکوم کردن این مسمومیت‌های مشکوک، خواستار تحقیق بین‌المللی و اعمال تحریم‌هایی در ارتباط با آن شد.

مسمومیت مشکوک دانش‌آموزان در ایران از نهم آذرماه در مدارس قم آغاز شد و با گسترش به مدارس عمدتاً دخترانه در دیگر شهرهای کشور هزاران دانش‌آموز را راهی بیمارستان کرد.

بیشتر

XS
SM
MD
LG