لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۳۷
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد

آمنه‌سادات ذبیح‌پور به حضور در جلسه بعدی دادگاه سپیده قلیان «ملزم شد»

۱۳:۵۴ ۲۷.۱۲.۱۴۰۱

خواهر علی روزبهانی: ضحاک زمان به قعر کشیده خواهد شد

تارا روزبهانی، خواهر علی روزبهانی، جوان کشته‌شده در اعتراضات، با انتشار ویدئویی از مزار برادرش در آستانه سال نو، نوشته:‌ «ضحاک زمانمون و همراهانش به قعر کشیده خواهند شد».

او اضافه کرده: «اون معجزه رخ خواهد داد. خاک این سرزمین زنده می‌شه و جون می‌گیره.»

۱۳:۴۱ ۲۷.۱۲.۱۴۰۱

به‌ دنبال طرح ادعای «شفاف‌ نبودن» مسائل مالی در انجمن پرواز پی‌اس ۷۵۲، «اکثر» اعضای این انجمن با انتشار بیانیه‌ای این گزارش را رد کرده و اعلام کردند که از اعضای هیئت مدیره «حمایت قاطع» می‌کنند.

در این بیانیه، ادعای یادشده «واهی و بی‌پایه و اساس» عنوان شده و آمده است: «انجمن از بدو تاسیس، شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی مالی خود را وجهه‌ همت قرار داده است.»

امضاکنندگان این بیانیه که خانواده‌های قربانیان ماجرای سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراینی با شلیک موشک‌های سپاه هستند، افزوده‌اند: «همه‌ چیز برای ما مثل روز روشن است و هیچ ابهامی در آن وجود ندارد و تصمیمات و اقدامات اتخاذ شده‌ اعضای محترم هیئت مدیره، مورد تأیید کامل ما امضاکنندگان می‌باشد.»

۱۳:۴۰ ۲۷.۱۲.۱۴۰۱

حامیان حکومت جمهوری اسلامی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به نحوه برگزاری مراسم معارفه مرضیه برومند به‌ عنوان مدیر عامل جدید خانه سینما و انتصاب او به این سمت واکنش‌های تندی نشان دادند.

مراسم تودیع منوچهر شاهسواری، مدیر عامل سابق، و معارفه مرضیه برومند به عنوان جانشین او در خانه سینما روز یک‌شنبه هفته گذشته، ۲۱ اسفند، با حضور عده‌ای محدود از اهالی سینما برگزار شد.

چند روز پس از انتشار عکس‌های مراسم تودیع و معارفه مدیران خانه سینما، روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران در یادداشتی از این مراسم با عنوان «تودیع اخلاق» و «معارفه قانون‌شکنی» نام برد.

بر اساس عکس‌هایی که از این مراسم در خبرگزاری‌های داخل کشور منتشر شده، زنان سینماگر در این مراسم با پوششی متعارف و معمولی و شبیه به مراسم‌های مشابه در سال‌های گذشته حضور یافته بودند و تنها برخی از آن‌ها بدون حجاب اجباری و حتی مانتو در این مراسم حضور یافته‌اند.

۱۳:۳۳ ۲۷.۱۲.۱۴۰۱

وحشت کودک کار از پلیسی که می‌خواست کمک کند

حساب کاربری «وحیدآنلاین»، ویدئویی از کودک کاری در آستانه سال نو منتشر کرده که وقتی پلیسی برای دادن پول به وی نزدیک می‌شود، وحشت‌زده پا به فرار می‌گذارد.

انتشار این ویدئو موجی از خشم را در فضای مجازی برانگیخته و کاربران این پرسش را مطرح کرده‌اند که چرا این کودک بدون ارتکاب به جرم، باید چنین ترسی از پلیس داشته باشد؟

۱۲:۴۹ ۲۷.۱۲.۱۴۰۱

۱۲:۱۷ ۲۷.۱۲.۱۴۰۱

۱۲:۱۶ ۲۷.۱۲.۱۴۰۱

شش تن از زندانیان سابق زن که به تازگی از زندان آزاد شده‌اند، در بیانیه‌ای خواستار آزادی دیگر زنان محبوس در زندان‌های جمهوری اسلامی شدند.

آنها در این بیانیه نوشته‌اند که پس از «عفو نمایشی» گروهی از زندانیان، کام آنها «تلخ‌تر» شده، چرا که زنان زندانی سیاسی دیگری همچنان در حبس هستند.

نویسندگان این بیانیه تأکید کرده‌اند که «مجرم» نبودند که بخواهند «درخواست بخشودگی» بدهند و تنها پس از اجرای «عفو نمایشی»، «مشمول» آن‌ شدند.

۱۲:۱۵ ۲۷.۱۲.۱۴۰۱

ده‌ها وکیل و کادر درمانی در داخل و خارج از کشور در اعتراض به ادامه حبس محمد نجفی، وکیل و فعال مدنی، هشدار دادند که شرایط جسمی وی «وخیم» است و در «معرض خطر مرگ» قرار دارد.

در نامه این وکلا آمده که «او محروم از مراقبت‌های پزشکی، در چهل و ششمین روز اعتصاب غذا به سر می‌برد و زندگی»‌ او «به مویی بسته است.»

امضاکنندگان این نامه که شماری از وکلا و کادر درمانی در فرانسه و ایران هستند، خواستار آزادی فوری او شده‌اند.

۱۲:۰۵ ۲۷.۱۲.۱۴۰۱

نگرانی مدیران حوزه‌ها از بی‌توجهی زنان به حجاب اجباری: «کوتاه بیاییم، جلوتر خواهند آمد»

ده‌ها مدیر حوزه‌های علمیه تهران در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی ضمن اعتراض به «سرعت برهنگی» و «موج انفعال» در کشور، خواستار «مواجهه با شبکه‌های اجتماعی» شدند.

آنها نوشته‌اند: «تاریخ اثبات نموده برای نقض حریم کشور هر میزان کوتاه آمده‌ایم، دشمن جلوتر خواهد آمد»، و «اگر قرار باشد امروز از قانون حجاب عقب‌نشینی کنیم، فردا دلیلی بر پافشاری بر سایر قوانین نداریم.»

در این نامه که متن آن در روز جمعه، ۲۶ اسفند، در رسانه‌ها منتشر شده است، هدف از حجاب اجباری در قانون جمهوری اسلامی «مورد اذیت قرار نگرفتن زنان از سوی افراد سطحی‌نگر» و «محدود نشدن زنان به بُعد بدن» عنوان شده و آمده است: «مدتی است که با مکر دشمن، بیش از پیش برهنگی سرعت یافته و هرچه صبر می‌کنیم، انفعال و عدم اتخاذ تصمیم معین در فضای کشور موج می‌زند.»

۱۱:۰۹ ۲۷.۱۲.۱۴۰۱

رقص خیابانی در قم برای حمایت از دختران اکباتان

در ادامه کارزار همبستگی با دختران اکباتان، چند دختر در خیابانی در قم رقص گروهی اجرا کردند.

بیشتر

XS
SM
MD
LG