لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۳۱
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد

آمنه‌سادات ذبیح‌پور به حضور در جلسه بعدی دادگاه سپیده قلیان «ملزم شد»

۱۴:۰۶ ۴.۱.۱۴۰۲

«اختلال و قطعی اینترنت» در زاهدان

۱۴:۰۴ ۴.۱.۱۴۰۲

۱۳:۱۶ ۴.۱.۱۴۰۲

۱۳:۰۱ ۴.۱.۱۴۰۲

پخش قسمت اول برنامه تلویزیونی «مهمونی» با کارگردانی و اجرای ایرج طهماسب، موجی از انتقادها را در فضای مجازی فارسی‌زبان برانگیخته است.

کاربران زیادی که شماری از آنها را خانواده‌های کشته‌شدگان و هنرمندان تشکیل می‌دهند، مضامین به کار گرفته شده در این برنامه را «اهانت» به معترضان زن و تلاش برای «عادی‌سازی» توصیف کرده‌اند.

شمار دیگری هم البته به دفاع از ایرج طهماسب پرداخته و نوشته‌اند وی با «طنز سیاه»، «اضطراب و دلهره» سال گذشته در «بیرون رفتن از خانه و احتمال برنگشتن» را در رسانه حکومتی جمهوری اسلامی با آن همه سانسور سفت و سخت و خطرات امنیتی، مطرح کرده و اتفاقا شایسته «تقدیر» است.

در قسمت اول برنامه «مهمونی»، محور گفت‌و‌گوی ایرج طهماسب بر سر «بیرون رفتن، برنگشتن و گرفتن خواهر» مهمان برنامه‌ است.

۱۱:۵۱ ۴.۱.۱۴۰۲

سایت خبری «حا‌ل‌وش» که اخبار مربوط به سیستان‌و‌بلوچستان را پوشش می‌دهد، در آخرین گزارش خود درباره شمار کشته‌شدگان اعتراضات زاهدان و خاش در «جمعه خونین»، اعلام کرد که هویت دست کم ۱۲۱ نفر را تأیید کرده است.

در این گزارش که روز چهارم فروردین منتشر شده، آمده است که این آمار از «نخستین دقایق کشتار معترضان جمعه خونین زاهدان و خاش تا لحظه تنظیم گزارش به‌دست آمده و از منابع مطلع و مختلف همراه با راستی‌آزمایی جمع‌آوری شده است.»

«جمعه خونین» یا «جمعه سیاه» به کشتار معترضان در زاهدان در هشتم مهر ۱۴۰۱ اشاره دارد. در این روز، معترضان در واکنش به تجاوز یک فرمانده نیروی انتظامی به یک دختر بلوچ در حال تشکیل تجمع اعتراضی بودند که از سوی نیروی انتظامی هدف شلیک مستقیم گلوله قرار گرفتند و ده‌ها نفر از آن‌ها کشته شدند.

۱۱:۲۳ ۴.۱.۱۴۰۲

۱۰:۱۹ ۴.۱.۱۴۰۲

پدر مهسا امینی: ژیناهایمان در خزان و زمستان سال گذشته ماندند.

اشکان امینی، برادر مهسا امینی که در بازداشت گشت ارشاد کشته شد، از طرف پدرش درباره فرارسیدن بهار نوشته: «به نام خداوند رنگین‌کمان، خداوند بخشنده مهربان. بهار طبیعت فرا رسید ولی بی‌بهار رخ ژیناهایمان که در خزان و زمستان سال گذشته ماندند.»

آقای امینی اضافه کرده: «طبیعتا ما دلسوختگان را بهاری مقدر نیست و چشم و دلی برای دیدن بهار بی‌نشاط طبیعت نداریم. با این‌که در این روزها و شرایط سخت زبانمان به شادباش نوروز نمی‌تواند گشوده گردد ولی از خداوند برای همه مردم ایران بهاری بی‌خزان را خواستاریم.»

۰۹:۵۳ ۴.۱.۱۴۰۲

سه شهروند ایرانی روز اول سال نو خورشیدی، به دلیل واکنش به تذکرِ حجاب چند زن در یزد بازداشت شدند.

سایت خبری «عصر ایران» نوشته که این سه نفر وقتی در حال بازدید از باغ دولت‌آباد یزد بودند، به تذکر یک زن که از او با عنوان «زن شهید» نام برده شده است، واکنش نشان داده و با او و دخترش درگیری فیزیکی پیدا کردند.

بر اساس این گزارش در حین این درگیری، یک زن دیگر نیز که «آمر به معروف» خوانده شده، وارد ماجرا شد و بلافاصله نیروی انتظامی سه نفری که به تذکر حجاب واکنش دادند را بازداشت کرد.

۰۸:۴۶ ۴.۱.۱۴۰۲

مادر علی سیدی: امسال سالِ ماست

زهرا خاکپور، مادر علی سیدی، جوان کشته‌شده در اعتراضات، در پستی اینستاگرامی، با اشاره به آزادکردن پرنده به یاد فرزندش بر سر مزار او، نوشته: «امسال سالِ ماست...سال از قفس رها شدن، سال باور نکردن زنجیر، سال پرواز تا آرزو، سال باور نکردن شمشیر، سال شجاعت و سعادتمندی، سال گذر از شعار و فریاد واقعیت، سالِ فریاد رس و صدای هم شدن، سالِ برای هم و باهم بودن، سالِ رهایی از پابند و دستبند.»

۰۸:۳۹ ۴.۱.۱۴۰۲

فقر مردم «تنها دستاورد غیرقابل انکار حکومت»

محمد آقازاده، روزنامه‌نگار پیشکسوت، در توئیتی درباره وضعیت وخیم اقتصادی مردم در ایران نوشته: «نخریدن، نپوشیدن و نخوردن تنها دستاورد حکومت است که هیچکس نمی‌تواند انکارش کند. واقعا این‌همه همت برای نابودی معیشت مردم آفرین دارد.»

بیشتر

XS
SM
MD
LG