لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۶
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد

آمنه‌سادات ذبیح‌پور به حضور در جلسه بعدی دادگاه سپیده قلیان «ملزم شد»

۱۳:۴۲ ۱۱.۱.۱۴۰۲

دیدار از مزار حامد سلحشور در ایذه

۱۳:۴۱ ۱۱.۱.۱۴۰۲

رای «نه به جمهوری اسلامی» در بروکسل

۱۳:۱۱ ۱۱.۱.۱۴۰۲

ماجرای استقبال از امیرعبداللهیان در روسیه

۱۳:۰۷ ۱۱.۱.۱۴۰۲

عکس سال ۱۴۰۱ توسط گروهی از عکاسان برجسته خارج از ایران انتخاب شد

گروهی از عکاسان خبری ایران مقیم خارج از کشور عکسی از خانواده مهسا امینی در بیمارستان را به عنوان عکس سال ۱۴۰۱ انتخاب کردند.

عکس برگزیده این عکاسان که روز جمعه، ۱۱ فروردین، در بیانیه‌ای معرفی شد «تصویر مستند»ی است که نیلوفر حامدی، خبرنگار، در بیمارستان از دو عضو خانواده مهسا امینی گرفت، دختر ۲۲ ساله‌ای که در پی بازداشت توسط گشت ارشاد جان خود را از دست داد.

عکس لحظه‌ای را نشان می‌دهد که پدر مهسا امینی و مادربزرگ او پس از اطلاع از مرگ او یکدیگر را در آغوش کشیده‌اند.

۱۰:۵۰ ۱۱.۱.۱۴۰۲

پیام مادر ابوالفضل مهدی‌پور

۱۰:۳۱ ۱۱.۱.۱۴۰۲

درگیری در خیابان بر سر حجاب اجباری

اصرار حکومت بر اعمال حجاب اجباری در کشور باز هم در خیابان‌ها باعث مشاجره و درگیری شد:

۱۰:۲۷ ۱۱.۱.۱۴۰۲

خیابان توماج صالحی را به یاد دارد

توماج صالحی، رپِر معترض، چند ماه است که در زندان است، اما نام او هم‌چنان در خیابان‌ها و شبکه‌های اجتماعی در خاطر مردم است:

توماج صالحی روز هشتم آبان در میانه اعتراضات سراسری در روستای گِردبیشه، از توابع استان چهارمحال و بختیاری، بازداشت شد. او که اهل شاهین‌شهر اصفهان است در روزهای پیش از دستگیری، محل زندگی‌اش مخفی بود و پیام‌های بسیاری را در حمایت از مردم منتشر می‌کرد.

از جمله اتهامات این خواننده معترض «محاربه و افساد فی‌الارض» اعلام شده است؛ اتهاماتی که بر اساس قوانین کیفری جمهوری اسلامی ممکن است حکم اعدام به‌‌دنبال داشته باشد.

۱۰:۲۱ ۱۱.۱.۱۴۰۲

پیام مادر سیاوش محمودی

لیلی مهدوی، مادر سیاوش محمودی، از قربانیان سرکوب، در پیامی خطاب به حکومت جمهوری اسلامی نوشت: «بترسید از روزی که زنان این سرزمین آماده رزم شوند.»

سیاوش محمودی، معترض نوجوان، در تظاهرات محله نازی‌آباد در آغاز اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» به دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی کشته شد.

۱۰:۰۴ ۱۱.۱.۱۴۰۲

بوسه دو جوان در خیابان شبکه تلویزیونی حکومتی را وادار به عذرخواهی کرد

نمایش بوسه زن و مردی جوان در خیابان در شبکه تلویزیونی نسیم، متعلق به صداوسیمای جمهوری اسلامی، روابط عمومی این شبکه را وادار ساخت در اطلاعیه‌ای ویژه بابت این «سهل‌انگاری» عذرخواهی کند.

روز پنج‌شنبه، دهم فروردین‌ماه، کلیپی از یکی از برنامه‌های شبکه نسیم در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در برنامه‌ای که در پارک ضبط شده دو جوان در حال رد شدن از مقابل دوربین یکدیگر را می‌بوسند.

این رخداد چند ثانیه‌ای که مجریان برنامه با عنوان «چهار شگفت‌انگیز» هم بلافاصله به آن واکنش نشان می‌دهند باعث شد که شبکه نسیم در همین روز اطلاعیه‌ای صادر کرده و این رخداد را نتیجه «سهل‌انگاری تیم تولید برنامه و بی‌دقتی ناظران» بنامد.

۰۷:۳۰ ۱۱.۱.۱۴۰۲

استاندار البرز: ورود «زنان کشف حجاب کرده» به اماکن عمومی، تجاری و تفریحی ممنوع است

مجتبی عبداللهی، استاندار البرز از ممنوعیت ورود زنانی که از رعایت حجاب اجباری سرباز می‌زنند به اماکن تجاری و تفریحی» در کرج و دیگر شهرهای این استان خبر داد و گفت: «از ورود زنانی که کشف حجاب کرده‌اند به اماکن عمومی جلوگیری می‌شود.»

استاندار البرز با تاکید بر آنچه «ضرورت اجرای قانون و دستورالعمل‌ها در اصناف و اتحادیه‌ها» خواند، افزود که اتاق اصناف باید به قوانین در حوزه «نظارت بر فعالیت صنوف و شئونات اسلامی» اشراف داشته باشد و آن را به طور کامل اجرا کند.

مجتبی عبداللهی جلوگیری از ورود زنان بدون حجاب به مراکز تجاری و تفریحی را «احترام به افراد قانونمداری» خواند که موافق حجاب بوده و ان را رعایت می‌کنند.

استاندار البرز گفت: «مراکز تجاری، تفریحی، تفرجگاهی و گردشگری باید در نهایت احترام به شهروندان قانون‌مدار، از ورود افرادی که کشف حجاب کرده‌اند جلوگیری کنند.»

عبداللهی همچنین با تاکید بر لزوم برخورد با کافه‌ها و رستوران‌هایی که دستورات مرتبط با «حجاب و عفاف» را رعایت نمی‌کنند، افزود: «باید حرمت روزه‌داران استان البرز را با رعایت حجاب و عفاف و نظارت بر روند فعالیت اصناف به‌ویژه رستوران‌ها و کافه ها، حفظ کنیم.»

روز چهارشنبه نهم فروردین ماه نیز غلامرضا گیل چالانی، فرماندار ماسال در استان گیلان، از اداره‌ها و اصناف مختلف این شهر حتی نانوایی‌ها و داروخانه‌ها خواست تا به کسانی که به گفته او «کشف حجاب» کرده‌اند، خدمات ارائه ندهند.

فرماندار ماسال در جلسه کارگروه «حجاب و عفاف» این شهرستان گفت: «نانوایی‌ها، هتل‌ها، داروخانه‌ها، ادارات، صنوف، رستوران‌ها حق ارائه خدمت به افرادی که کشف حجاب کرده‌اند را ندارند.»

پیش از این در قزوین نیز ورود زنان بدون حجاب به سرا و بازار سعدالسلطنه و بسیاری از مراکز تجاری و تاریخی قزوین نیز ممنوع شده بود.

دور جدید اقدامات حکومتی برای اجرای «حجاب اجباری» و برخورد با زنان به خاطر سرباز زدن از رعایت حجاب اسلامی، از نیمه دوم اسفند ماه و با اوج‌گیری پلمب واحدهای صنفی، داروخانه‌ها، هتل‌ها و مراکز اقامتی تشدید شده و با آغاز تعطیلات نوروزی به پلمب گسترده رستوران‌ها و کافه‌ها و منع ورود زنان به اماکن تاریخی و مراکز تفریحی گسترش یافته است.

بیشتر

XS
SM
MD
LG