لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۹
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد

آمنه‌سادات ذبیح‌پور به حضور در جلسه بعدی دادگاه سپیده قلیان «ملزم شد»

۱۴:۰۱ ۱۱.۱.۱۴۰۲

حکومت بار دیگر ارتباط اینترنتی زاهدان را قطع کرد

وب‌سایت نت‌بلاکس که کار شبکه‌های ارتباطی اینترنتی در سراسر جهان را رصد می‌کند روز جمعه خبر داد که در آستانه نماز جمعه شهر زاهدان اینترنت این شهر قطع شده است.

در هفت ماهی که از آغاز اعتراضات ایران می‌گذرد، زاهدان و دیگر شهرهای استان سیستان و بلوچستان روز جمعه هر هفته صحنه آمدن معترضان به خیابان‌ها بوده است. راهپیمایی معترضان معمولا پس از سخنرانی مولوی عبدالحمید، روحانی سنی بانفوذ این استان، انجام می‌شود.

قطع اینترنت بار دیگر نشان می‌دهد که حکومت در تلاش است به هر طریق جلو انتشار اخبار مربوط به این استان را بگیرد.

۱۳:۴۲ ۱۱.۱.۱۴۰۲

دیدار از مزار حامد سلحشور در ایذه

۱۳:۴۱ ۱۱.۱.۱۴۰۲

رای «نه به جمهوری اسلامی» در بروکسل

۱۳:۱۱ ۱۱.۱.۱۴۰۲

ماجرای استقبال از امیرعبداللهیان در روسیه

۱۳:۰۷ ۱۱.۱.۱۴۰۲

عکس سال ۱۴۰۱ توسط گروهی از عکاسان برجسته خارج از ایران انتخاب شد

گروهی از عکاسان خبری ایران مقیم خارج از کشور عکسی از خانواده مهسا امینی در بیمارستان را به عنوان عکس سال ۱۴۰۱ انتخاب کردند.

عکس برگزیده این عکاسان که روز جمعه، ۱۱ فروردین، در بیانیه‌ای معرفی شد «تصویر مستند»ی است که نیلوفر حامدی، خبرنگار، در بیمارستان از دو عضو خانواده مهسا امینی گرفت، دختر ۲۲ ساله‌ای که در پی بازداشت توسط گشت ارشاد جان خود را از دست داد.

عکس لحظه‌ای را نشان می‌دهد که پدر مهسا امینی و مادربزرگ او پس از اطلاع از مرگ او یکدیگر را در آغوش کشیده‌اند.

۱۰:۵۰ ۱۱.۱.۱۴۰۲

پیام مادر ابوالفضل مهدی‌پور

۱۰:۳۱ ۱۱.۱.۱۴۰۲

درگیری در خیابان بر سر حجاب اجباری

اصرار حکومت بر اعمال حجاب اجباری در کشور باز هم در خیابان‌ها باعث مشاجره و درگیری شد:

۱۰:۲۷ ۱۱.۱.۱۴۰۲

خیابان توماج صالحی را به یاد دارد

توماج صالحی، رپِر معترض، چند ماه است که در زندان است، اما نام او هم‌چنان در خیابان‌ها و شبکه‌های اجتماعی در خاطر مردم است:

توماج صالحی روز هشتم آبان در میانه اعتراضات سراسری در روستای گِردبیشه، از توابع استان چهارمحال و بختیاری، بازداشت شد. او که اهل شاهین‌شهر اصفهان است در روزهای پیش از دستگیری، محل زندگی‌اش مخفی بود و پیام‌های بسیاری را در حمایت از مردم منتشر می‌کرد.

از جمله اتهامات این خواننده معترض «محاربه و افساد فی‌الارض» اعلام شده است؛ اتهاماتی که بر اساس قوانین کیفری جمهوری اسلامی ممکن است حکم اعدام به‌‌دنبال داشته باشد.

۱۰:۲۱ ۱۱.۱.۱۴۰۲

پیام مادر سیاوش محمودی

لیلی مهدوی، مادر سیاوش محمودی، از قربانیان سرکوب، در پیامی خطاب به حکومت جمهوری اسلامی نوشت: «بترسید از روزی که زنان این سرزمین آماده رزم شوند.»

سیاوش محمودی، معترض نوجوان، در تظاهرات محله نازی‌آباد در آغاز اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» به دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی کشته شد.

۱۰:۰۴ ۱۱.۱.۱۴۰۲

بوسه دو جوان در خیابان شبکه تلویزیونی حکومتی را وادار به عذرخواهی کرد

نمایش بوسه زن و مردی جوان در خیابان در شبکه تلویزیونی نسیم، متعلق به صداوسیمای جمهوری اسلامی، روابط عمومی این شبکه را وادار ساخت در اطلاعیه‌ای ویژه بابت این «سهل‌انگاری» عذرخواهی کند.

روز پنج‌شنبه، دهم فروردین‌ماه، کلیپی از یکی از برنامه‌های شبکه نسیم در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در برنامه‌ای که در پارک ضبط شده دو جوان در حال رد شدن از مقابل دوربین یکدیگر را می‌بوسند.

این رخداد چند ثانیه‌ای که مجریان برنامه با عنوان «چهار شگفت‌انگیز» هم بلافاصله به آن واکنش نشان می‌دهند باعث شد که شبکه نسیم در همین روز اطلاعیه‌ای صادر کرده و این رخداد را نتیجه «سهل‌انگاری تیم تولید برنامه و بی‌دقتی ناظران» بنامد.

بیشتر

XS
SM
MD
LG