لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۹
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد

آمنه‌سادات ذبیح‌پور به حضور در جلسه بعدی دادگاه سپیده قلیان «ملزم شد»

۱۰:۳۱ ۷.۳.۱۴۰۲

«مرگ مشکوک» عضو تیم ملی پارادوومیدانی زنان ایران

رسانه‌های ایران از «مرگ مشکوک» زهرا برناکی، عضو تیم ملی پارادوومیدانی زنان ایران خبر داده‌اند.

خبرگزاری فارس روز یکشنبه هفتم خرداد نوشت که خانم برناکی «بر اثر سقوط از ارتفاع» از طبقه چهارم یک ساختمان در دامغان جان خود را از دست داده است.

بر اساس گزارش این خبرگزاری، هنوز درباره این حادثه «اظهارنظر رسمی صورت نگرفته و علت سقوط این ورزشکار از ارتفاع مشخص نیست».

این ورزشکار ۳۳ ساله اهل دامغان دارنده مدال نقره بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا و قهرمانی پارادوومیدانی زنان ایران بود.

ابهام در چگونگی مرگ این ورزشکار زن در حالی است که در جریان اعتراضات سراسری ایران، حکومت کشته‌شدن تعدادی از معترضان را با ادعاهایی چون «سقوط از ارتفاع» یا «خودکشی» توجیه کرده است.

همچنین حکومت علیه ورزشکاران زن که در عرصه‌های بین‌المللی بدون حجاب اجباری ظاهر شده بودند، محدودیت‌هایی ایجاد کرد.

۰۹:۵۷ ۷.۳.۱۴۰۲

فرزند محی‌الدین ابراهیمی، زندانی سیاسی اعدام‌شده، به حبس محکوم شد

فخرالدین ابراهیمی، فرزند ۱۷ ساله محی‌الدین ابراهیمی، زندانی سیاسی اعدام‌‌شده، به یک سال حبس تعزیری و دو سال زندان تعلیقی محکوم شد.

به گزارش سایت حقوق بشری هه‌نگاو، اتهام فخرالدین ابراهیمی «تخریب شیشه نگهبانی دادگاه تجدیدنظر» عنوان شده است.

محی‌الدین ابراهیمی، پدر فخرالدین ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ به اتهام «بغی» به دلیل «عضویت در حزب دمکرات کُردستان ایران» اعدام شد.

فرزند او در ماه‌های گذشته بارها به دلیل اعتراض به حکم صادرشده علیه پدرش و اجرای آن بازداشت شده بود.

۲۲:۰۲ ۶.۳.۱۴۰۲

دیوارنویسی اعتراضی در دانشگاه زاهدان

۲۲:۰۱ ۶.۳.۱۴۰۲

۲۱:۵۰ ۶.۳.۱۴۰۲

در حالی‌که ابوالفضل امیرعطایی، نوجوان ۱۶ ساله، به شهادت شاهدان عینی و نزدیکانش هشت ماه بعد از اصابت گلولۀ گاز اشک‌آور به سرش در جریان اعتراض‌های پارسال جان باخت، دادستان شهرری مدعی شد «هیچ نیروی پلیس و یا حافظ امنیتی» هنگام این اتفاق در محل حاضر نبوده است.

مرکز رسانه قوه قضاییه جمهوری اسلامی روز شنبه ششم خرداد به نقل از مهدی رحیمی نوشت بر اساس «معاینات» و «تحقیقات» مشخص شده جسم سختی که به سر ابوالفضل امیرعطایی برخورد کرده بود، «گلوله جنگی یا پوکه گاز اشک‌آور» نبوده و پزشکی قانونی در حال بررسی پرونده است.

دادستان شهرری همچنین گفته هیچ شکایتی از سوی والدین و یا اقوام ابوالفضل امیرعطایی ثبت نشده است.

با این حال، نزدیکان خانواده این نوجوان به رادیو فردا گفتند نیروهای امنیتی در بیمارستان هفتم تیر از خانواده او تعهد گرفته‌ بودند که از سپاه، بسیج و نیروی انتظامی شکایت نکنند تا فرزندشان مشمول بیمه شود.

۲۰:۳۹ ۶.۳.۱۴۰۲

تجمع ایرانیان در اسلو نروژ در مخالفت با اعدام‌ها توسط جمهوری اسلامی

۲۰:۳۷ ۶.۳.۱۴۰۲

۲۰:۳۶ ۶.۳.۱۴۰۲

۱۸:۵۰ ۶.۳.۱۴۰۲

پوشش تجمع «کفن‌پوش‌ها» علیه لایحه حجاب در تلویزیون حکومتی ایران

شبکه سه تلویزیون حکومتی ایران تصاویری از تجمع حامیان تندرو حکومت در مخالفت با لایحه «حجاب و عفاف» منتشر کرده است که این افراد را با کاغذنوشته‌هایی در حمایت از حجاب اجباری نشان می‌دهد و برخی از آن‌ها نیز «کفن‌پوش» ظاهر شده‌اند.

در جریان این تجمع که روز پنجم خرداد در نزدیکی نهاد ریاست جمهوری، در میدان پاستور تهران، برگزار شد یکی از شرکت کنندگان به خبرنگار صداوسیما گفت که این لایحه به‌قدر کافی بازدارنده نیست چرا که به باور او، «با شرایط دین و کشور شهیدپرور ما» سازگاری ندارد. این حامی حجاب اجباری تأکید کرد که او و هم‌فکرانش به همین دلیل برای اعتراض به این لایحه تجمع کرده‌اند.

در گزارش شبکه سه، یکی دیگر از حضار متنی را می‌خواند که از سوی بخشی از تجمع کنندگان تهیه شده و در آن «نفرت و انزجار» خود را از «لایحۀ فرمایشی» اعلام می‌کنند.

تجمع حامیان حجاب اجباری در اعتراض به لایحه حجاب
تجمع حامیان حجاب اجباری در اعتراض به لایحه حجاب

بر اساس نوشته‌هایی که در دست تجمع‌کنندگان دیده می‌شود، آن‌ها از شهرهایی مانند مشهد، شیراز، و پرند به تهران آمده‌اند.

هم‌زمان، چند تن از امامان جمعه شهرهای مختلف ایران روز جمعه از محتوای لایحه حجاب به شدت انتقاد کردند. در مقابل، چند مقام دولتی از جمله وزیر ارشاد و معاون امور زنان رئیس جمهور مدعی شده‌اند این لایحه توسط قوه قضاییه تدوین شده و دولت ابراهیم رئیسی «نقشی در محتوای آن نداشته است».

۱۸:۳۸ ۶.۳.۱۴۰۲

تعطیلی یک مجموعه سینمایی در مشهد به دلیل «کشف حجاب»

روزنامه اعتماد روز شنبه خبر داد مجموعه سینمایی گلشن مشهد در برج تجاری آرمیتاژ به دلیل آنچه «برخورد با کشف حجاب در معابر و اماکن عمومی» نامیده می‌شود، پلمب شده است.

این روزنامه به نقل از شهرآرانیوز نوشته که برگزاری یک همایش در این سینما که «با کشف حجاب و عدم رعایت موازین قانونی تعدادی از حاضران در این همایش همراه بود» باعث تعطیلی آن شده و مجموعه تجاری آرمیتاژ مشهد هم قبلاً به دلیل عدم توجه به قوانین مربوط به عفاف و حجاب «تذکر» دریافت کرده بود.

اوایل اردیبهشت و به دنبال حضور پانته‌آ بهرام بدون حجاب اجباری در مراسم نمایش آخرین قسمت سریال «پوست شیر» در پردیس سینمایی لوتوس مال در تهران، ابتدا اعلام شد رئیس این مجتمع سینمایی «برکنار» شده و سپس اجازه بلیت فروشی از سینماهای این مرکز به مدت دو روز گرفته شد.

چند روز بعد، مجتمع تجاری اپال در منطقه سعادت آباد تهران به علت «عدم تمکین به هشدارها» درباره رعایت حجاب اجباری پلمب و بعد از پنج روز فک پلمب شد.

از ابتدای امسال ده‌ها کافه، رستوران، مرکز خرید و سایر اماکن تجاری و تفریحی در سراسر ایران به دلیل مشابه به شکل موقت تعطیل و بعد از مدتی آغاز به کار کرده‌اند.

بیشتر

XS
SM
MD
LG