لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۲
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد

آمنه‌سادات ذبیح‌پور به حضور در جلسه بعدی دادگاه سپیده قلیان «ملزم شد»

۱۲:۳۰ ۹.۳.۱۴۰۲

حسن خمینی: در عصر هوش مصنوعی، ستیز با فضای مجازی بیهوده است

حسن خمینی، نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی، خطاب به مقام‌های حکومتی گفت که در عصر هوش مصنوعی، ستیز با فضای مجازی «بیهوده» و «سر به صخره کوفتن است».

خمینی روز دوشنبه هشتم خرداد در یک مراسم در حسینیه جماران در شمال تهران گفت: «در مواجهه با فضای مجازی، بسیاری همان نوع مواجهه‌ای را به کار می‌برند که در اوایل آمدن بلندگو به کار گرفته بودند و آن را تحریم کرده بودند و به عنوان «بوق شیطان» یاد می‌کردند، مواجهه‌ای که بعدها در مورد رادیو یا ماهواره هم اتفاق افتاد.»

۱۰:۰۴ ۹.۳.۱۴۰۲

گزارش سالانه یک گروه اطلاعاتی اینترنتی داخل ایران: فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی ناکام بوده است

تازه‌ترین گزارش سالانه یک گروه اطلاعاتی اینترنتی داخل ایران نشان می‌دهد که تلاش بی‌وقفه نهادهای ارتباطاتی و امنیتی جمهوری اسلامی برای فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی غربی در ایران و جلوگیری از استفاده شهروندان از فضای مجازی، عملا ناکام بوده است.

این گزارش که داده‌های استفاده ایرانیان از شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر، اینستاگرام و تلگرام را در سال ۱۴۰۱ خورشیدی بررسی کرده است، نتیجه گرفته که با وجود تقلای حکومت برای فیلترینگ در سال اوج‌گیری اعتراضات مردمی، هنوز ده‌ها میلیون ایرانی از این پلتفرم‌ها بهره می‌برند و حضور فعالی در آن‌ها دارند.

۱۰:۰۳ ۹.۳.۱۴۰۲

رئیس سازمان سینمایی فیلمسازان معترض را به منع از کار تهدید کرد

رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اظهاراتی سینماگران معترض و همچنین سینماگرانی را که بدون اخذ مجوز در جشنوار فیلم کن شرکت کرده بودند تهدید کرد که از فعالیت‌شان در ایران جلوگیری خواهد شد و گفت که آنها نمی‌توانند هم «کت اپوزیسیون بپوشند» و هم در سینمای ایران فعالیت کنند.

محمد خزاعی شامگاه هشتم خرداد ماه طی سخنانی در مراسم «تقدیر از سینماگران انقلاب و دفاع مقدس» درباره فیلم‌های ایرانی حاضر در جشنواره کن گفت: «وظیفه ما صیانت از سینما و ایجاد امنیت شغلی است. ‌اینکه فیلمی زیرزمینی تولید و روانه بازار شود و مسائل شرعی را رعایت نکند، امنیت شغلی را به خطر انداخته است.»

۱۰:۰۲ ۹.۳.۱۴۰۲

خواستگاری در آرامگاه حافظ موجب بازداشت مدیر حافظیه و تعلیق یک مقام محلی شد

انتشار یک کلیپ خواستگاری در حافظیه شیراز موجب بازداشت مدیر این مجموعه و تعلیق مدیرکل میراث فرهنگی فارس شد.

بر اساس ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، مردی در آرامگاه حافظ در حالی که زانو می‌زند از دختری بدون حجاب اجباری خواستگاری کرده و به او حلقه می‌دهد. دختر هم پیشنهاد خواستگار را پذیرفته و او را در آغوش می‌گیرد.

گزارش حساب‌های کاربری محلی شیراز در اینستاگرام حاکی است که به‌دنبال اقدام این زوج، مدیر مجموعه حافظیه بازداشت و از ورود مدیرکل میراث فرهنگی فارس به محل کار خود جلوگیری شده است.

۰۸:۳۹ ۹.۳.۱۴۰۲

«زندگی عادی» در تهران

یک کاربر در توییتر با انتشار عکس‌هایی از «زندگی عادی» در موزه هنرهای معاصر و در تهران نوشته است:

۲۲:۴۶ ۸.۳.۱۴۰۲

طرح اتهام‌های تازه علیه سه فعال کارگری زندانی

به گزارش سندیکای کارگران شرکت واحد، دستگاه قضایی جمهوری اسلامی برای سه فعال کارگری زندانی، شامل رضا شهابی، حسن سعیدی و کیوان مهتدی، پرونده جدیدی تشکیل داده که موارد اتهامی جدید هنوز اعلام نشده است.

بر اساس این گزارش، این سه زندانی روز دوشنبه برای تفهیم اتهامات جدید به دادسرا احضار شده بودند اما آن‌ها به دلیل اجبار به پوشیدن لباس زندان و دستبند در زمان انتقال، از حضور در این جلسه امتناع کردند.

رضا شهابی و حسن سعیدی، از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد، و کیوان مهتدی، نویسنده و فعال کارگری، اردیبهشت ۱۴۰۱ بازداشت شدند و هر یک از آن‌ها با اتهاماتی از قبیل « فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» به شش سال زندان و سایر مجازات‌ها محکوم شده‌اند.

۲۲:۴۲ ۸.۳.۱۴۰۲

نخستین جلسۀ دادگاه الهه محمدی، خبرنگار روزنامه «هم‌میهن» که هشت ماه پیش در پی انتشار گزارشی از خاک‌سپاری مهسا امینی بازداشت شده بود، روز دوشنبه هشتم خرداد به صورت غیرعلنی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگزار شد.

شهاب میرلوحی، وکیل این روزنامه‌نگار، بدون اشاره به جزئیات، به خبرگزاری ایلنا گفت: «جلسۀ امروز، از جهت دفاعیات موکل، به شکل مثبتی پیش رفت.»

آقای میرلوحی در مورد تاریخ جلسۀ بعدی این دادگاه گفت که زمان آن «متعاقباً اعلام خواهد شد». جلسۀ روز دوشنبه به ریاست ابوالقاسم صلواتی برگزار شد.

۱۵:۰۷ ۸.۳.۱۴۰۲

امروز دوشنبه شماری از کارگران شرکت گندله‌سازی مادکوش بندرعباس برای سومین روز در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان دست از کار کشیده و اعتصاب کردند. این کارگران ششم خرداد نیز مقابل استانداری هرمزگان تجمع کرده بودند.

۱۴:۵۹ ۸.۳.۱۴۰۲

۱۴:۵۹ ۸.۳.۱۴۰۲

حسن شماعی‌‌زاده، خواننده و آهنگ‌ساز سرشناس ایرانی ساکن آمریکا، ویدئویی از خانه مصادره شده خود در تهران منتشر کرده است که به گفته او، همسرش «با ارث

پدری» خود، برای فرزندانش ساخته بود.

آقای شماعی‌زاده می‌گوید «ستاد اجرایی فرمان امام» این خانه را در پی حکم دادگاه انقلاب مصادر کرده و با هدف آپارتمان‌سازی مشغول تخریب آن است. او سال گذشته نیز در ویدئوی دیگری گفته بود دادگاه انقلاب به جرم آنچه «شغل کثیف خوانندگی» خوانده‌اند، خانه فرزندانش را غصب کرده است. این هنرمند پیشکسوت از همسایگانش درخواست کرده بود مانع از تخریب آن شوند.

بیشتر

XS
SM
MD
LG