لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۵۴
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد
زنی در تهران در حالی که چتر روی سر خود گرفته تا از گرما در امان باشد

آمنه‌سادات ذبیح‌پور به حضور در جلسه بعدی دادگاه سپیده قلیان «ملزم شد»

۱۷:۳۰ ۱۳.۳.۱۴۰۲

بازداشت یک دانشجوی دانشگاه بهشتی به‌دست نهادهای امنیتی

گزارش‌ها از ایران حاکی است که محمدنوید بادامی، دانشجوی دانشگاه بهشتی تهران، بازداشت شده است.

کانال تلگرامی شوراهای صنفی دانشجویان کشور روز شنبه خبر داد که این دانشجوی ارشد رشته زبان‌شناسی، هفتهٔ گذشته توسط نهادهای امنیتی بازداشت شده است.

این نهاد دانشجویی بازداشت آقای بادامی را در راستای برخوردهای امنیتی پس از تجمع دانشجویان دانشگاه بهشتی در ۳۰ اردیبهشت عنوان کرده است.

بر اساس این گزارش، همچنین تعدادی از دانشجویان دانشگاه بهشتی طی هفته گذشته به صورت تلفنی به «دفتر پیگیری وزارت اطلاعات» احضار شدند.

دانشجویان دانشگاه بهشتی روز ۳۰ اردیبهشت در اعتراض به «احکام اعدام و سرکوب فراگیر» تجمع کرده بودند.

۱۴:۲۱ ۱۳.۳.۱۴۰۲

پیام توییتری امیرعبداللهیان درباره اروپایی‌های آزادشده

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، روز شنبه در پیامی توییتری بار دیگر به شکل غیرمستقیم اتباع اروپایی بازداشت‌شده در ایران را به جاسوسی متهم کرد.

این در حالی است که قوه قضاییه تاکنون هیچ سند و مدرکی از جاسوس بودن اتباع اروپایی و آمریکایی که در ایران به حبس محکوم شده‌اند ارائه نکرده است.

به نظر می‌رسد توییت وزیر خارجه ایران پاسخی باشد به پیام حاجه لحبیب، وزیر خارجه بلژیک، که ساعاتی پیشتر بر تعهد کشورش برای آزاد کردن تمام اروپایی‌های زندانی تاکید کرده بود. خانم لحبیب تاکید کرده بود که این شهروندان خارجی یا دوتابعیتی خودسرانه بازداشت شده‌اند.

۱۴:۰۶ ۱۳.۳.۱۴۰۲

حضور یاسمین پهلوی در رونمایی از دیوارنگاره اعتراضی

یاسمین پهلوی، همسر شاهزاده رضا پهلوی، در مراسم رونمایی از دیوارنگاره‌ای اعتراضی در ستایش جنبش «زن، زندگی، آزادی» در شهر لس‌آنجلس حضور یافت.

۱۲:۰۲ ۱۳.۳.۱۴۰۲

پیام وزیر خارجه بلژیک درباره سه اروپایی آزادشده

حاجا لحبیب، وزیر خارجه بلژیک، در یک پیام توییتری ضمن تاکید بر تعهد اروپا به آزاد کردن دیگر شهروندان خود از زندان‌های ایران، عکس‌هایی هم از استقبال از سه شهروند آزادشده در روز جمعه منتشر کرده است.

در این عکس‌ها شهروند دانمارکی آزادشده از زندانی در ایران هم حضور دارد، اما صورت او پوشیده است. هنوز در گزارش‌ها به هویت این فرد اشاره نشده است.

دولت‌های اروپایی روز جمعه ۱۲ خرداد تأیید کردند دو شهروند ایرانی-اتریشی و یک شهروند دانمارک که در ایران زندانی بودند، با وساطت عمان و پشتیبانی بلژیک سرانجام آزاد شدند.


۱۱:۳۵ ۱۳.۳.۱۴۰۲

کورش یغمایی: سال‌هاست که ممنوع‌الکارم

کورش یغمایی در پیامی در اینستاگرام نوشته است که با وجود ممنوعیت خود او از کار، سال‌هاست که صداوسیما آثار او را «بدون اجازه» پخش می‌کند:

۱۱:۱۷ ۱۳.۳.۱۴۰۲

اعدام «۱۶ شهروند کرد» در یک ماه

سازمان حقوق بشری هانا در گزارشی خبر داد که تنها در یک ماه ۱۶ شهروند کرد در ایران اعدام شده‌اند.

این سازمان در گزارش خود نوشت: «در ماه مه ۲۰۲۳، دست‌کم ۳۸ شهروند کرد بازداشت شده‌اند، ۱۶ نفر اعدام شده‌اند، ۹ کولبر زخمی شده‌اند، ۴ کارگر هنگام کار کردن دچار سانحه کار شده و جان باخته‌اند و ۱۲ فعال کارگری احضار و بازداشت شدند، دست‌کم هشت نفر خودکشی کرده‌اند، یک نفر بر اثر انفجار مین کشته شده، و یک زن به قتل رسیده است.»

۱۰:۴۴ ۱۳.۳.۱۴۰۲

۱۰:۳۰ ۱۳.۳.۱۴۰۲

روایت یک خبرنگار از انتقال خواهران روزنامه‌نگار توحیدی به زندان اوین

روح‌الله نخعی، روزنامه‌نگار در یک رشته‌توئیت از چگونگی انتقال زهرا و هدی توحیدی، همکاران روزنامه‌نگار خود به زندان اوین نوشته است.

این دو خواهر در شرایطی زندانی شده‌اند که پیش از این مشمول «عفو» گروهی علی خامنه‌ای شده بودند.

۱۰:۲۳ ۱۳.۳.۱۴۰۲

فروش بلیت‌های کنسرت محسن یگانه علیرغم ممنوع‌الکاری

خبرگزاری تسنیم نوشته بلیت‌‌های کنسرت محسن یگانه که فروش آن عصر روز جمعه، ۱۲ خرداد آغاز شد، «در کمتر از ۳۰ دقیقه به فروش رفت».

این خبر در حالی منتشر می‌شود که در هفته‌های اخیر گزارش‌هایی از ممنوع‌الکار شدن این خواننده پاپ منتشر شده بود.

بهمن بابازاده، روزنامه‌نگار حوزه موسیقی، روزنامه‌نگار حوزه موسیقی، در روزهای اخیر در توئیتی خبر داده بود که رضا صادقی، محسن یگانه، امیر مقاره، بابک جهانبخش و امید حاجیلی از خوانندگان شناخته‌شده در ایران ممنوع‌الکار شده‌اند.

به نوشته او، ممنوع‌الکار شدن این خوانندگان از سوی «کمیته پیگیری وضعیت چهره‌ها» صورت گرفته است.

این در حالی است که وزیر ارشاد جمهوری اسلامی، خبر منع فعالیت برخی خوانندگان پاپ را «جوسازی» خوانده بود.

مشخص نیست سرنوشت بلیت‌های فروخته‌شده کنسرت محسن یگانه که قرار است اواخر خردادماه برگزار شود، در شرایط ممنوع‌الکاری او چه خواهد شد.

۰۹:۳۷ ۱۳.۳.۱۴۰۲

«طناب دار جلاد بر گردن دماوند دیگر اثر ندارد»

ویدئویی از راهپیمایی اعتراضی روز جمعه در زاهدان:

بیشتر

XS
SM
MD
LG