لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۹

گروه هکری «بلک ریوارد» ۵۰ گیگابایت اسناد شرکت توسعه انرژی اتمی ایران را منتشر کرد


گروه هکری «بلک ریوارد» یک روز بعد از ضرب الاجل خود به مقامات ایران برای آزاد کردن زندانیان اعتراضات اخیر، «۵۰ گیگابایت» از اسناد شرکت توسعه انرژی اتمی ایران را منتشر کرد.

این گروه هکری روز جمعه ۲۹ مهرماه با ارسال ایمیلی به شرکت توسعه انرژی اتمی ایران که نسخه‌ای از آن را در صفحه تلگرام خود منتشر کرده بود، به مقامات جمهوری اسلامی هشدار داد که در صورت عدم آزادی زندانیان اعتراضات اخیر طی ۲۴ ساعت، اقدام به انتشار اسنادی خواهد کرد که در جریان هک سایت شرکت توسعه انرژی اتمی ایران به دست آورده است.

گروه هکری بلک ریوارد (پاداش سیاه) روز شنبه ۳۰ مهرماه در پایان فرصت یک روزه، با انتشار پیام تلگرامی جدیدی، ۵۰ گیگابایت از اسناد هک شده این شرکت، از جمله اسناد قراردادها، پرداخت دستمزدها و ایمیل‌های رسمی را منتشر کرد.

این گروه هکری ۳۲۴ پرونده را با هشتگ «مهسا امینی» و با شعار «برای زن، زندگی، آزادی» برای بارگیری توسط عموم در صفحه توئیتری خود قرار داده است.

بلک ریوارد هفته گذشته نیز اعلام کرد ایمیل مدیران و کارمندان شبکه خبری «پرس‌ ‌تی‌وی»، وابسته به «صدا و سیما»ی جمهوری اسلامی را هک کرده و به اطلاعات شخصی آن‌ها نیز دست یافته است.

گروه هکری ایرانی خطاب به تمام کارکنان پرس‌تی‌وی نوشت: «خودتان را این روزها به چه قیمتی می‌فروشید؟ با همان نرخ سابق با شما حساب می‌کنند؟ بترسید از فردا، قبل از آن که خیلی دیر شود!»

بلک ریوارد سپس ایمیل‌های کارمندان و مدیران پرس تی‌وی را منتشر کرد.

این گروه هکری که به گفته خود «بخشی از جامعه هکرهای ایرانی» است و «برای مقابله با رژیم جنایتکار آخوندی و نابودی آن» فعالیت می‌کند، از خبرنگاران پرس‌تی‌وی خواست که «صدای مردم باشند».

پیشتر بلک ریوارد ایمیل‌های کارکنان دانشگاه الزهرا و سازمان پزشکی قانونی را نیز هک کرده و از آنان خواسته بود که با معترضان همصدا شوند.

این گروه وب‌سایت برخی دیگر از دانشگاه‌ها و اداره‌های حکومتی مثل بنیاد مسکن را نیز هک کرده است.

همچنین بلک ریوارد همراه با گروه هکری تپندگان با هک کردن سامانه‌های ارسال پیامک، میلیون‌ها پیام فراخوان برای شرکت در تجمع‌های اعتراضی به مردم ارسال کرده بود.

با استفاده از گزارش‌های کانال تلگرامی بلک ریوارد و رادیو فردا؛ د.خ/س.ن

XS
SM
MD
LG