لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۲

مادر رضا حقیقت‌نژاد از رنج ربوده‌ شدن پیکر فرزندش می‌گوید


بیگم‌جان رئیسی، مادرِ رضا حقیقت‌نژاد
بیگم‌جان رئیسی، مادرِ رضا حقیقت‌نژاد

بیگم‌جان رئیسی، مادرِ رضا حقیقت‌نژاد، با انتشار یک پیام ویدئویی ضمن تأیید خبر ربوده‌ شدن پیکر فرزندش توسط مأموران جمهوری اسلامی در فرودگاه شیراز، خواستار رسانده‌ شدن صدایش به مردم کشور شد.

خانم رئیسی در این ویدئو که روز پنج‌شنبه، ۵ آبان، منتشر شد، می‌گوید این پیام مادری است که شش سال است فرزندش را ندیده و از شش ماه دوره بیماری او نیز بی‌اطلاع بوده است و اکنون مأموران حکومتی پیکر فرزندش را به‌رغم صدور اجازه قبلی برای تدفین، ربوده و تحویل خانواده نداده‌اند.

دیروز گزارش شد که مأموران اطلاعات سپاه پاسداران روز چهارشنبه چهارم آبان پیکر رضا حقیقت‌نژاد، خبرنگار رادیو فردا، را پس از انتقال به ایران ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

پیام ویدئویی مادر رضا حقیقت‌نژاد
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:34 0:00

ربایش پیکر این روزنامه‌نگار سرشناس در حالی اتفاق افتاده است که پیشتر مجوز دفن جنازه او در زادگاهش صادر شده بود.

رضا حقیقت‌نژاد بامداد روز ۲۵ مهر و پس از یک دوره دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان، در بیمارستان شاریته برلین درگذشت و روز سوم آبان پیکر او برای دفن در ایران به کشور منتقل شده بود.

اطلاعات رسیده به رادیوفردا حاکی است که خانواده آقای حقیقت‌نژاد تحت فشار قرار گرفته‌اند تا پیکر او را در قبرستان دیگری دفن کنند، ولی خانواده در برابر این خواسته مقاومت می‌کنند و جنازه همچنان در اختیار نیروهای امنیتی است.

در همین حال، جیمی فلای، رئیس رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی در بیانیه‌ای اقدام نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در ربودن پیکر رضا حقیقت‌نژاد و آزار و اذیت خانوده او را «شرم‌آور و نفرت‌انگیز» توصیف کرده است.

جیمی فلای اضافه کرد: «رضا روزنامه‌نگاری زبردست، مشتاق آزادی و عدالت برای هموطنان ایرانی‌اش بود و تا آخر قهرمان بی‌صداها بود. خانواده او مستحق این هستند که بتوانند پسر و برادر خود را بدون آزار و اذیت حکومت به خاک بسپارند.»

رضا حقیقت‌نژاد از شش ماه پیش متوجه بیماری سرطان روده بزرگ و متاستاز آن به کبد خود شد و معالجاتش را در پراگ در جمهوری چک و سپس در برلین آلمان پی گرفت، اما به‌رغم جراحی روده و شروع شیمی‌درمانی، نهایتاً کبد و کلیه‌های او از کار افتاد و درگذشت.

XS
SM
MD
LG