لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۴

حزب دموکرات کردستان: جمهوری اسلامی می‌خواهد از کردستان دشمن خیالی بسازد


خالد عزیزی، سخنگوی حزب دموکرات کردستان ایران
خالد عزیزی، سخنگوی حزب دموکرات کردستان ایران

صبح سه‌شنبه، دوم آذر، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حملات موشکی و پهپادی خود علیه مواضع احزاب و گروه‌های کُرد ایرانی در شمال عراق را از سر گرفت، اما سخنگوی حزب دموکرات کردستان ایران می‌گوید این حزب «به جنگ مسلحانه‌ای که حکومت به‌دنبال آن است، کشیده نخواهد شد».

این حملات در حالی صورت گرفت که در چند روز پیش از آن اعتراضات گستردهٔ مردمی در شهرهای کردنشین ایران با سرکوب شدید نیروهای امنیتی و سپاه پاسداران روبه‌رو شد و ده‌ها نفر از معترضان کشته و صدها تن زخمی شدند.

هم‌زمان، رسانه‌های رسمی حکومت ایران اعلام کردند که دولت ایران به عراق
ضرب‌الاجل ۱۰ روزه داده تا گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی مستقر در آن کشور را خلع سلاح کند.

محمدکاظم آل‌صادق، سفیر دولت ابراهیم رئیسی در عراق، روز دوشنبه یکم آذر گفت بغداد دو درخواست تهران برای خلع سلاح این گروه‌ها و بازگرداندن آن‌ها به اردوگاه‌های پناهندگی را پذیرفته است.

این در حالی است که دولت عراق حملات ایران به اقلیم کردستان را به‌شدت محکوم کرده است.

خالد عزیزی، سخنگوی حزب دموکرات کردستان ایران، در گفت‌وگوی اختصاصی با رادیو فردا می‌گوید این حزب «به جنگ مسلحانه‌ای که حکومت جمهوری اسلامی به‌دنبال آن است، کشیده نخواهد شد و حامی اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم ایران است».

به‌گفتهٔ خالد عزیزی، «جمهوری اسلامی قصد دارد از مردم کردستان یک دشمن خیالی برای کل ایران درست کند، چون هیچ راه‌حلی برای مقابله با مبارزه مردم کل ایران ندارد».

این گفت‌وگو را که خالد عزیزی طی آن مواضع حزب خود در قبال اعتراضات سراسری ایران و اقدامات حکومت جمهوری اسلامی بیان می‌کند، به‌طور کامل می‌توانید در این فایل صوتی بشنوید.

گفت‌وگو با خالد عزیزی، سخنگوی حزب دموکرات کردستان ایران
please wait

No media source currently available

0:00 0:14:18 0:00
لینک مستقیم
XS
SM
MD
LG