لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۱

تداوم اعتراضات در تهران؛ تجمع در چیتگر و شعار شبانه در منیریه، قلهک، ستارخان


گزارش‌های ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی حاکی است که شامگاه پنج‌شنبه منطقه چیتگر تهران شاهد تجمع ضد حکومتی بود و همزمان معترضان در چندین منطقه پایتخت از جمله منیریه، ستارخان، قلهک و شهر پرند اقدام به سردادن شعارهای ضد حکومتی کردند ودر شهر آبدانان نیز مردم به استقبال سونیا شریفی، نوجوان معترضی رفتند که بعد از چند هفته بازداشت، آزاد شد.

روز پنج‌شنبه نیز چهلم سه تن از کشته‌شدگان اعتراضات سراسری در میان محدودیت‌ها و فشارهای شدید نیروهای امنیتی در مناطق ماهدشت و کوهسار کرج و شهر اسلام‌آباد غرب برگزار شد.

شامگاه پنج‌شنبه در شهر آبدانان استان ایلام، هزاران نفر از مردم این شهر به استقبال سونیا شریفی، دختر نوجوانی رفتند که پس از هفته‌ها بازداشت با تودیع وثیقه تا زمان صدور حکم آزاد شد.

مقام‌هایی قضایی پس از آن حاضر به تبدیل قرار بازداشت موقت سونیا شریفی به قرار وثیقه شدند که روز چهارشنبه بیست و سوم آذر خبرهایی درباره متهم شدن این دختر دانش‌آموز به «محاربه» منتشر شد.

در شهرک چیتگر تهران که در کنار شهرک اکباتان از ابتدای اعتراضات سراسری به کانون‌های اعتراضی تهران تبدیل شده است شامگاه پنج‌شنبه بیست و چهارم آذر ماه، جمعی از معترضان با وجود فضای به شدت امنیتی اقدام به برپایی تجمع اعتراض کردند.

معترضان در تجمع شبانه شهرک چیتگر به سردادن شعارهای ضد حکومتی از جمله «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه»، «فقر، فساد، گرونی، میریم تا سرنگونی» و «این آخرین پیامه، هدف کل نظامه» پرداختند.

جمعی از معترضان در محله منیریه تهران نیز شامگاه پنج‌شنبه از خانه‌ها و مجتمع‌های مسکونی خود به سردادن شعارهای ضد حکومتی پرداختند.

«مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر خامنه‌ای قاتل»، «مرگ بر حکومت بچه‌کش» و «خامنه‌ای قاتله، حکومتش باطله» از جمله شعارهای شبانه معترضان در محله منیریه بود.

در محله قلهک، در شمال تهران، نیز پنج‌شنبه شب جمعی از معترضان از داخل خانه‌ها و فراز مجتمع‌های مسکونی اقدام به سردادن شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور» و «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه» کردند.

مناطقی از خیابان ستارخان نیز شامگاه پنج‌شنبه بیست و چهارم آذر ماه شاهد شعارهای شبانه مردم معترض بود. خیابان ستارخان همان خیابانی است که محسن شکاری به اتهام «بستن» آن و «زخمی کردن دو بسیجی» و از سوی دادگاه انقلاب تهران به «محاربه» متهم و یک هفته پیش «اعدام» شد.

معترضان در خیابان ستارخان در شعارهای شبانه خود از جمله شعار «مرگ بر دیکتاتور» و «از کردستان تا تهران، جان فدای ایران»، «قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان» سردادند.

شهر پرند در سی کیلومتری جنوب تهران نیز شامگاه پنج‌شنبه شاهد شعارهای شبانه ضد حکومتی بود و جمعی از مردم این شهر از داخل مجتمع‌های مسکونی شعارهایی چون «مرگ بر اصل ولایت فقیه»، «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه» سردادند.

XS
SM
MD
LG