لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۵۰

شعارهای شبانه در دست‌کم هفت منطقه تهران، اعتراضات پراکنده در مشهد و کرمانشاه


شعارنویسی بر دیوار، محله تهرانسر تهران
شعارنویسی بر دیوار، محله تهرانسر تهران

مناطق مختلفی از شهر تهران از جمله ستارخان، شهرک نفت، شاهین جنوبی، شهران، سلسبیل، سعادت‌آباد و دربند شامگاه یکشنبه شاهد سردادن شعارهای شبانه ضدحکومتی از سوی مردم معترض بود.

همزمان مناطقی از مشهد نیز صحنه اعتراضات پراکنده، شعارهای شبانه و شعارنویسی در اتوبوس‌های شهری بود و در کرمانشاه تجمع‌های اعتراضی پراکنده‌ای برگزار شد.

جمعی از مردم شامگاه یک‌شنبه بیست و هفتم آذر ماه در منطقه ستارخان از داخل خانه‌ها و مجتمع‌های مسکونی شعارهای شبانه علیه جمهوری اسلامی و از جمله شعار «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای» سردادند.

معترضان در این منطقه همچنین شعارهایی علیه سپاه پاسداران و بسیج از جمله «مرگ بر سپاهی»، «مرگ بر بسیجی» و «بسیجی، سپاهی، داعش ما شمایی» سردادند.

در شهرک نفت تهران نیز جمعی از مردم معترض اقدام به سردادن شعارهای شبانه ضد حکومتی کردند. «مرگ بر خامنه‌ای قاتل»، «مرگ بر بسیجی»، «مرگ بر سپاهی»، « مرگ بر خامنه‌ای بچه‌کش» و «مرگ بر حکومت بچه‌کش» از جمله شعارهایی است که معترضان در شهرک نفت تهران سردادند.

این شعارهای شبانه در منطقه شهران واقع در شمال غربی تهران بود و نیز در محله شاهین جنوبی نیز شنیده شد.

در مناطقی چون سلسبیل از محله‌های قدیمی تهران جمعی از معترضان در شعارهای شبانه خود از جمله شعار «فقر، فساد گرونی، میریم تا سرنگونی» را فریاد کردند.

در بخش‌هایی از سعادت‌آباد هم جمعی از معترضان شامگاه یک‌شنبه به سردادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی و همچنین شعار «مرگ بر دیکتاتور» پرداختند.

معترضان در محله دربند تهران هم یک‌شنبه شب از داخل خانه‌ها و فراز مجتمع‌های مسکونی شعار «مرگ بر جمهوری اسلامی» سردادند. شعار «مرگ بر دیکتاتور» و «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه» از دیگر شعارهای شبانه معترضان در محله دربند بود.

همچنین در شماری از مناطق تهران معترضان یکشنبه شب با شعارنویسی به اعتراضات خود ادامه دادند. از جمله در تهرانسر واقع در غرب تهران، معترضان روی دیوارهایی که شهرداری شعارهای اعتراضی را با رنگ از روی آن پاک کرده بود، اقدام به نوشتن شعار «ننگ با رنگ پاک نمیشه» کردند.

مناطقی از شهر مشهد نیز روز و شامگاه یکشنبه شاهد اعتراضات پراکنده و شعارهای شبانه مردم معترض بود و همزمان تصاویر متعددی از شعارنویسی روی صندلی‌های اتوبوس‌های شهری مشهد منتشر شده است.

«قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان»، «فقر، فساد گرونی، میریم تا سرنگونی»، «آبادی، آزادی، رفاه اقتصادی» از جمله شعارهایی است که تصاویر آن در اتوبوس‌ها و سیستم حمل و نقل شهر مشهد منتشر شده است.

شهر کرمانشاه هم اوایل شامگاه یک‌شنبه شاهد اعتراضات پراکنده بود و جمعی از معترضان در خیابان‌های مرکزی کرمانشاه در تجمع‌های پراکنده اقدام به سردادن شعارهای ضد حکومتی از جمله «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای» کردند.

اعتراضات سراسری در ایران از ۲۶ شهریور ماه، پس از جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد با شعار «زن، زندگی، آزادی» آغاز شد.

بنابر گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران از آغاز اعتراضات سراسری در ایران تاکنون دست‌کم ۱۶۱ شهر ایران شاهد اعتراضات خیابانی بوده است.

جمهوری اسلامی شدیدترین سرکوب‌ها را برای خاموشی و متوقف کردن اعتراضات سراسری به کار گرفته و صدها تن از معترضان از جمله ده‌ها کودک و نوجوان زیر هجده سال به دست نیروهای امنیتی کشته شده‌اند، با این حال اعتراضات سراسری در ایران همچنان تداوم یافته و از روز شنبه ۲۶ آذر ماه وارد چهارمین ماه خود شده است.

XS
SM
MD
LG