لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۴۲

جلیل فتوحی‌نیا، طراح صحنه و لباس سینما و تلویزیون، درگذشت


جلیل فتوحی‌نیا ۵۲ سال داشت
جلیل فتوحی‌نیا ۵۲ سال داشت

جلیل فتوحی‌نیا، طراح صحنه و لباس سینما و سریال‌های تلویزیونی که در بیش از یک سال اخیر با بیماری سرطان درگیر بود، صبح چهارشنبه، ۳۰ آذر، در ۵۲ سالگی درگذشت.

جلیل فتوحی‌نیا، از خانواده رادیوفردا، از حدود یک ماه پیش به‌ دلیل وخیم‌ شدن حالش دوباره در بیمارستان بستری شد و از چهار روز پیش به کما رفت تا بامداد روز چهارشنبه که درگذشت.

سریال «داستان یک شهر» اصغر فرهادی، و «مختارنامه» و «سلمان فارسی» داوود میرباقری از جمله مشهورترین آثاری است که جلیل فتوحی‌نیا طراحی صحنه آن‌ها را بر عهده داشت.

از آثار سینمایی فتوحی‌نیا هم می‌توان از فیلم‌های «عروس آتش»، «کوچه پاییز»، «سلام به انتظار»، «انتهای قدرت» و «گنج» یاد کرد.

او چندین سال هم خارج از ایران زندگی و کار کرد، اما در سال‌های اخیر به ایران برگشته بود و به‌رغم بیماری، طراحی لباس و صحنه سریال تاریخی «سلمان فارسی» را بر عهده داشت.

مجید برزگر، فیلمساز، به خبرگزاری ایسنا گفت که با همراهی خانه سینما در حال پیگیری هستند تا مراسم خاکسپاری جلیل فتوحی‌نیا روز پنج‌شنبه، یکم دی‌ماه برگزار و پیکر او در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شود.

قرار است مراسم بزرگداشت او نیز صبح روز جمعه دوم دی‌ماه صبح در مسجد نور تهران برگزار شود.

آقای برزگر در توصیف جلیل فتوحی‌نیا نوشت: «جلیل با امید بسیار جلو رفت و بخش زیادی از زمانِ درگیری‌اش همچنان مشغول کار بزرگی بود که مشغولش بود. به‌اضافهٔ این‌که همیشه حواسش به همه‌ چیز و نزدیکانش هم بود.»

او در این سوگ‌نامه همچنین نوشته است: «جلیل به سفر رفته است و زود جایی همدیگر را خواهیم دید. آن‌ وقت می‌پرسد چه خبر؟ می‌گویم خیلی خبرها در این مملکت شده. خوشحال می‌شود. می‌خندد. می‌گوید می‌دانستم پیروز می‌شویم. و همچنان عاشقانه برای رعنا و همهٔ دختران این سرزمین خوشحالی می‌کند.»

رادیوفردا درگذشت او را به رؤیا کریمی مجد، همسر او و از همکاران باسابقه رادیوفردا در پراگ، و دخترش رعنا تسلیت می‌گوید.

XS
SM
MD
LG