لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۲

انتشار روایت متفاوت در شبکه‌های اجتماعی از حمله ماموران حکومتی در یک روستای ایذه


یکی از عکس‌هایی که از حمله ماموران امنیتی به یک خانه در روستای پرسوراخ شهرستان ایذه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است
یکی از عکس‌هایی که از حمله ماموران امنیتی به یک خانه در روستای پرسوراخ شهرستان ایذه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است

در پی اعلام کشته و بازداشت شدن چند نفر در حمله مشترک اخیر وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران و فراجا در شهرستان ایذه، برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار عکس‌هایی از محل وقوع حمله، روایت متفاوتی را از آن ارائه کرده‌اند.

حساب توئیتر ۱۵۰۰ تصویر روز جمعه، دوم دی، با انتشار عکس‌هایی نوشت: «پس از به قتل رساندن مردم و کودکان در ایذه، بار دیگر جمهوری ‌اسلامی مردم این شهر را به رگبار بست.»

بر اساس گزارش این حساب توئیتری که اخبار اعتراضات ایران را پوشش می‌دهد، محمود احمدی و حسین سعیدی روز ۲۹ آذر در حمله نیروهای جمهوری ‌اسلامی به قتل رسیدند.

همچنین بر اساس گزارش‌ها، چند نفر از جمله مجاهد کورکور، یکی از شهروندان این منطقه مجروح و بازداشت شده‌اند.

۱۵۰۰ تصویر اضافه کرد: «نزدیکان مجاهد می‌گویند او برای گرفتن اعتراف اجباری تحت شکنجه است.»

همچنین یک حساب کاربری دیگر، محل وقوع حمله را روستای «پرسوراخ» در شهرستان ایذه اعلام کرده و نوشته که در این حمله، نیروهای امنیتی از «سلاح سنگین (آرپی‌چی) و نارنجک» استفاده کردند و علاوه بر کشته شدن دو نفر، «چند نفر هم دستگیر» شدند.

تصاویری که این حساب کاربری منتشر کرده، یک خانه روستایی را نشان می‌دهد که شدیدا هدف رگبار گلوله‌های جنگی قرار گرفته و بر اساس همین عکس‌ها می‌توان گفت که ادعای استفاده از سلاح سنگین توسط نیروهای حکومتی بیراه نیست.

این حساب کاربری تاکید کرده که بازداشت این افراد برای آن است که مسئولیت قتل کیان پیرفلک، کودک کشته شده در اعتراضات ایذه در شامگاه ۲۵ آبان بر عهده آنان گذاشته شود.

مقام‌های دولتی مدعی‌اند که اعتراضات ایذه در شامگاه ۲۵ آبان «تروریستی» بوده است.

اما زینب مولایی‌ راد، مادر کیان پیرفلک، در مراسم خاکسپاری پسرش در برابر هزاران تن و در حضور نیروهای امنیتی تأکید کرد که ادعای حکومت در مورد حمله تروریستی دروغ است و نیروهای حکومتی خود اتومبیل این خانواده را «به رگبار گلوله بستند».

در حالی که بر اساس گزارش‌های مردمی تعداد دستگیرشدگان حمله اخیر به روستای پرسوراخ چندین نفر است، صادق جعفری چگنی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان، روز سه‌شنبه ۲۹ آذر، گفت که دو نفر در این حمله بازداشت شدند.

او هویت کشته‌شدگان و بازداشت‌شدگان این حمله را اعلام نکرد، اما ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که در آن مادر مجاهد کورکور بازداشت پسرش در روز ۲۹ آذر را تایید می‌کند.

مادر این بازداشت‌شده در این ویدئو نسبت به احتمال صدور حکم اعدام برای فرزندش هشدار می‌دهد و از مردم می‌خواهد برای جلوگیری از اعدام پسرش او را کمک کنند.

اکنون برخی از معترضان بازداشت‌شده اعتراضات جاری در ایران، با اتهام‌های سیاسی، از جمله «محاربه» در خطر اعدام قرار دارند.

XS
SM
MD
LG