لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۰۹

اعتراضات خیابانی در مهاباد، بوکان و آمل، شعارهای شبانه در مناطقی از تهران و کرج


تصویری ویدیویی از اعتراضات در شهر بوکان
تصویری ویدیویی از اعتراضات در شهر بوکان

شهرهای مهاباد و بوکان در استان آذربایجان غربی و شهر آمل در استان مازندران شامگاه یک‌شنبه شاهد اعتراضات خیابانی و ضد حکومتی جمعی از شهروندان بود. همزمان در مناطق نارمک در شرق و پونک و شاهین جنوبی در غرب تهران و همچنین مهرشهر کرج نیز جمعی از مردم اقدام به سردادن شعارهای شبانه علیه جمهوری اسلامی کردند.

در شهر مهاباد، از شهرهای کردنشین استان آذربایجان غربی، جمعی از مردم به‌ویژه زنان و دختران معترض، شامگاه یک‌شنبه چهارم دی ماه با برافروختن آتش و بستن برخی خیابان‌ها به سردادن شعارهای اعتراضی، از جمله «زن، زندگی، آزادی» و «فقر، فساد گرونی، میریم تا سرنگونی» پرداختند.

شهر بوکان که روز یک‌شنبه با وجود استقرار گسترده نیروهای امنیتی شاهد برگزاری چهلم چند تن از معترضان کشته شده بود، شامگاه یک‌شنبه نیز صحنه اعتراضات خیابانی بود.

معترضان شامگاه یک‌شنبه چهارم دی ماه در چندین منطقه از شهر بوکان با روشن کردن اتش و بستن بخشی از خیابان‌ها، شعارهایی علیه جمهوری اسلامی سردادند.

در تهران مناطق شاهین جنوبی و جنت‌آباد شامگاه یک‌شنبه شاهد شعارهای شبانه معترضان بود. «مرگ بر خامنه‌ای خونخوار»، «مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی»، «می‌جنگیم، می‌میریم، ایران رو پس می‌گیریم» از جمله شعارهایی شبانه‌ای بود که معترضان از داخل خانه‌ها و متجمع‌های مسکونی خود در شاهین جنوبی سردادند.

جمعی از مردم هم در منطقه پونک در شمال غربی تهران یک‌شنبه شب، چهارم دی ماه به سردادن شعارهایی چون «مرگ بر خامنه‌ای قاتل» و «مرگ بر دیکتاتور» از فراز مجتمع‌های مسکونی و داخل خانه‌های خود پرداختند.

منطقه نارمک در شرق تهران هم در این شب شاهد شعارهای شبانه جمعی از مردم معترض از جمله سردادن شعارهای «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر بسیجی» بود.

همچنین جمعی از مردم در مهرشهر کرج در پی قطع گسترده برق در این منطقه، اقدام به سردادن شعارهای شبانه علیه جمهوری اسلامی کردند.

«قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان»، « مرگ بر حکومت بچه‌کش»، «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر سپاهی» و «مرگ بر بسیجی» از جمله شعارهای شبانه در مهرشهر کرج بود.

شهر آمل در استان مازندران نیز یک‌شنبه شاهد اعتراضات پراکنده بود و جمعی از معترضان با روشن کردن آتش بخشی از اتوبان این شهر را مسدود کردند.

XS
SM
MD
LG