لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۴۲

حضور مردم بر مزار معترضان کشته شده در تهران، کرج، خرم‌آباد، اراک


مزار سیاوش محمودی، از کشته شدگان اعتراضات سراسری در ایران
مزار سیاوش محمودی، از کشته شدگان اعتراضات سراسری در ایران

روز پنج‌شنبه ششم بهمن ماه مزار بسیاری از کشته‌شدگان در شهرهای مختلف ایران شاهد حضور مردمی بود که ضمن اهدای گل و ادای احترام به کشته‌شدگان اعتراضات سراسری، و در مواردی اقدام به سردادن یا نوشتن شعارهای ضد حکومتی کردند.

در تهران جمعی از مردم در بهشت‌زهرای تهران بر مزار حمیدرضا روحی، با اهدای شاخه گل به این این دانشجو که در جریان تظاهرات شهر زیبای تهران با شلیک نیروهای امنیتی کشته شد، ادای احترام کردند. مزار مهرشاد شهیدی در آرامستان شهر اراک نیز روز پنج‌شنبه شاهد حضور شماری از مردم بود.

در خرم‌آباد نیز جمعی از مردم با حضور بر مزار نیکا شاکرمی در آرامستان حیات الغیب واقع در جاده خرم‌آباد‌اندیمشک، با اهدای گل به این نوجوان معترض که ۲۹ شهریور ماه در تهران کشته شد، ادای احترام کردند.

جمعی از مردم و همچنین اعضای خانواده و نزدیکان محمدمهدی کرمی، روز پنج‌شنبه ۶ بهمن ماه علاوه بر حضور بر مزار این معترض اعدام شده در قطعه یک آرامستان بهشت علی در اشتهارد بر مزار محمد حسینی حضور یافته و اقدام به اهدای گل بر مزار این معترض اعدام شده کردند.

مزار نیما نوری در بهشت علی نیز روز پنج‌شنبه شاهد حضور بستگان او و جمعی از مردم بود. نیما نوری نوجوان هجده ساله، روز دوازدهم آبان برای شرکت در چهلم حدیث نجفی راهی آرامستان بهشت سکینه کرج شد اما نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی که مسیرهای منتهی به این آرامستان را بسته بود، اقدام به تیراندازی به سوی مردم کردند و این نوجوان ۱۸ ساله را با دو گلوله کشتند.

جمعی از مردم نیز پنج‌شنبه بر مزار مهدی حضرتی در بهشت علی حضور یافتند و با اهدای گل به مزار این نوجوان ۱۷ ساله به او ادای احترام کردند.

بنابر ویدیوهای منتشر شده از لحظه کشته شدن مهدی حضرتی، این نوجوان ۱۷ ساله در جریان چهلم حدیث نجفی در منطقه خرمدشت کرج هدف گلوله مستقیم نیروهای امنیتی قرار گرفت و کشته شد.

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ساعت‌ها پس از شلیک به مهدی حضرتی، پیکر او را بر کف خیابان رها کرده و با محاضره این منطقه از هرگونه امدادرسانی یا انتقال او به مراکز درمانی جلوگیری کردند و سرانجام پیکر بی‌جان این نوجوان را بر پشت وانتی سفید رنگ از این منطقه انتقال دادند.

برادر عرفان خزائی نیز با انتشار تصویری از حضور بر مزار او در صفحه اینستاگرام خود و با اشاره به به دلتنگی‌های مادرش، نوشت: «کی می‌تونه جوابگوی این مادر باشه؟ انتقامت رو می‌گیرم عرفان.» عرفان خزائی ۳۰ ساله، روز چهارشنبه ٣٠ شهریور در جریان اعتراضات سراسری و در تظاهرات مردم شهریار با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به سرش کشته شد.

XS
SM
MD
LG