لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۴

برگزاری جشن سده در شهرهای مختلف ایران همراه با شعارهای ضد حکومتی


جشن سده در شهر کرمان
جشن سده در شهر کرمان

شماری از ساکنان شهرهای مختلف ایران شامگاه دوشنبه دهم بهمن ماه با برپا کردن آتش، جشن سده را همراه با شعارهایی ضد حکومتی و اعتراض‌های نمادین برگزار کردند.

ویدیوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که تهران، یزد، کرمان، تبریز، شیراز، کرمانشاه و مشهد از جمله شهرهایی هستند که صحنه برگزاری جشن سده با چاشنی اعتراضات بودند.

در شهرک اکباتان جمعی از مردم با برپایی آتش، جشن سده را همراه با شعارهایی چون «هیز تویی هرزه تویی، زن آزاده منم» و «مرگ بر دیکتاتور» برگزار کردند.

معترضان در شهرک اکباتان همچنین با راهپیمایی اعتراضی در محوطه این شهرک شعارهایی چون «کشته ندادیم که سازش کنیم، رهبر قاتل را ستایش کنیم»، «خامنه‌ای گوش کن صدای انقلابه»، «ای رهبر وامانده، قبرت شده آماده»، «فقر فساد گرونی، میریم تا سرنگونی»، «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه» سردادند.

در خیابان بهشتی تهران نیز جمعی از معترضان با شعار «مرگ بر دیکتاتور» و با افروختن آتش، جشن سده را برگزار کردند.

معترضان همچنین در منطقه شهرآرای تهران با روشن کردن آتش به همخوانی سرود «ای ایران، ای مرز پرگهر» پرداختند.

جمعی از مردم نیز در دامنه کوه‌های شمال تهران با برپا کردن آتش، جشن سده را با شعار «زن، زندگی، آزادی» برگزار کرده و بر تداوم «انقلاب مهسا» در ایران تاکید کردند.

معترضان در منطقه امانیه تهران با افروختن آتش، جشن سده را همراه با شعارهای ضد حکومتی از جمله شعار «توپ، تانک فشفشه، آخوند باید گم‌بشه» و «نه شیخ می‌خوایم نه ملا، لعنت به آیت‌الله» برگزار کردند.

شهرهای مختلف ایران از جمله شهرهای یزد، تبریز، شیراز، مشهد، کرمانشاه و کرمان نیز شامگاه دوشنبه شاهد برگزاری جشن سده همراه با شعارهای ضد حکومتی و اعتراض‌های نمادین بودند.

در یزد جمعی از مردم به ویژه زرتشتیان جشن سده را همراه با پخش سرود «ای ایران، ای مرز پر گهر» برگزار کردند. همچنین شهر کرمان نیز شاهد حضور گسترده مردم در جشن سده بود.

XS
SM
MD
LG