لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۱

تظاهرات در سنندج، آتش زدن تبلیغات حکومتی در پایتخت و دیگر شهرها


معترضان بنر علی خامنه‌ای در کرج را به آتش کشیدند
معترضان بنر علی خامنه‌ای در کرج را به آتش کشیدند

مناطق مختلفی از شهرهای تهران، مشهد، کرمان، اراک، کرج و کرمانشاه شامگاه دوشنبه هفدهم بهمن ماه شاهد سردادن شعارهای شبانه و ضد حکومتی، پخش آهنگ «برای» شروین حاجی‌پور و به آتش کشیدن بنرهای تبلیغات جشن حکومتی «دهه فجر»، از جمله بنرهای حاوی تصویر علی خامنه‌ای، بودند.

در سنندج نیز جمعی از معترضان با افروختن آتش و سردادن شعارهای ضد حکومتی ضمن برپایی تظاهرات خیابانی اقدام به بستن بلوار ارشاد کردند که ساختمان «زندان مرکزی سنندج» و مقر یگان‌های امنیتی امام علی نیروی زمینی سپاه پاسداران در آن قرار داد.

در جریان اعتراضات خیابانی دوشنبه شب سنندج، معترضان همچنین شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای» سردادند.

مناطق مختلفی از شهر تهران نیز شامگاه دوشنبه هفدهم بهمن ماه شاهد شعارهای شبانه ضد حکومتی و پخش آهنگ «برای» شروین حاجی‌پور بود که یک‌شنبه شب در جریان اهدای جوایز گرمی، برنده جایزه بهترین «آهنگ برای تغییر اجتماعی» شد.

جیل بایدن، بانوی اول ایالات متحده و همسر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، با حضور در این مراسم نام شروین حاجی‌پور را به عنوان اولین برنده جایزه بخش جدید جوایز گرمی یعنی «آهنگ برای تغییر اجتماعی» اعلام کرد.

شهرک اکباتان در غرب تهران از جمله مناطقی است که شامگاه دوشنبه بعد از شعارهای شبانه شاهد پخش آهنگ «برای» همراه با سردادن شعار «زن، زندگی آزادی» بود.

ویدیوهای اعتراضات شبانه اکباتان نشان می‌دهد که صدای شروین حاجی‌پور در اکثر بلوک‌های این شهرک طنین‌انداز شد و در برخی بلوک‌ها نیز ساکنان شهرک اکباتان اقدام به همخوانی ترانه «برای» کردند.

در مناطق دیگر شهر تهران از جمله منطقه صادقیه، خیابان دامپزشکی، شریعتی، سعادت‌آباد، شهرک باقری، و تهرانپارس نیز شماری از معترضان ضمن سردادن شعارهای شبانه علیه جمهوری اسلامی، اقدام به پخش آهنگ «برای» شروین حاجی‌پور از داخل خانه‌های و مجتمع‌های مسکونی کردند.

گزارش‌ها حاکی است که همچنین جمعی از مردم معترض در نقاط مختلف شهر تهران دوشنبه شب اقدام به آتش زدن تبلیغات جشن حکومتی «دهه فجر» کردند. معترضان از جمله در اتوبان همت، یک بنر بزرگ تبلیغات جشن حکومتی را که در سراسر عرض اتوبان نصب شده به آتش کشیدند و همزمان خودروهای عبوری با بوق‌های ممتد از این اقدام استقبال کردند.

شهر کرج هم دوشنبه شب شاهد شعارهای شبانه و همچنین به آتش کشیدن تعدادی از بنرهای تبلیغات حکومتی بود. از جمله بنرهای به آتش کشیده شده در کرج، بنری حاوی تصویری بزرگ از علی خامنه‌ای همراه با بخشی از سخنان او درباره ۲۲ بهمن بود.

مناطقی از شهر مشهد نیز شامگاه دوشنبه شاهد سردادن شعارهای شبانه از سوی مردم معترض و همچنین به آتش کشیدن بنرهای تبلیغات جشن حکومتی «دهه فجر» بودند.

این در حالی است که خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، روز چهاردهم بهمن ماه از قول محسن داوری، فرماندار مشهد خبر داده بود که دو نفر به خاطر آتش زدن «بنرهای تبلیغات دهه فجر» در خیابان خیام این شهر بازداشت شده‌اند.

با این حال شامگاه دوشنبه، معترضان در چند منطقه شهر مشهد بار دیگر بنرهای تبلیغات جشن حکومتی نصب شده در کنار خیابان و همچنین بنرهای نصب شده بر پل عابر را به طور همزمان و با سردادن شعار «برای شهیدان و مجیدرضا رهنورد» به آتش کشیدند.

مناطقی از شهرهای اراک و کرمانشاه هم شامگاه دوشنبه شاهد شعارهای شبانه ضد حکومتی و آتش زدن بنرهای تبلیغات جشن حکومتی «دهه فجر» از سوی معترضان بودند.

در کرمان نیز معترضان شامگاه دوشنبه هفدهم بهمن ماه چند بنر تبلیغاتی جشن حکومتی «دهه فجر» را در مناطق مختلف این شهر همراه با سردادن شعار «اصلاح‌طلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا» و «مرگ بر خامنه‌ای» به آتش کشیدند.

XS
SM
MD
LG