لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۰

«مشاوره اجباری» به دانشجویان در شیراز و تهران به خاطر حجاب


تصویری آرشیوی از اعتراضات دانشجویان در تهران
تصویری آرشیوی از اعتراضات دانشجویان در تهران

رسانه‌های دانشگاهی ایران از احضار گسترده دانشجویان در تهران و شیراز به خاطر برای شرکت در جلسات «مشاوره اجباری» به خاطر عدم رعایت حجاب اجباری خبر داده‌اند.

در احضاریه‌ای که دانشگاه شیراز برای دانشجویان ارسال کرده و تصویر آن در کانال شوراهای صنفی دانشجویان منتشر شد، آمده است: «پیرو گزارش دریافتی درباره شما، متاسفانه برخی از قوانین و مقررات پوشش، رفتار اجتماعی و شئون اسلامی را رعایت نکرده‌اید.»

در این احضاریه «مورد تخلف» دانشجویان «کشف حجاب و نداشتن پوشش مناسب دانشجویی» عنوان شده و در ادامه خطاب به دانشجویان احضار شده آمده است که «جهت دریافت زمان مشاوره اجباری» باید با شماره تلفنی که ذکر شده تماس بگیرند.

این احضاریه‌ها با امضای مرکزی تحت عنوان «کمیته‌ صیانت از شئون دانشگاهی دانشگاه شیراز» و از طریق سامانه دانشگاه برای دانشجویان ارسال شده است.

شوراهای صنفی دانشجویان، اقدام مدیران دانشگاه شیراز در ارسال این احضاریه‌ها را اقدام دیگری برای «سرکوب» دانشجویانی خواند که «برای آزادی مبارزه» می‌کنند.

کانال شوراهای صنفی دانشجویان کشور همچنین گزارش داد که اقدام مشابهی در دیگر دانشگاه‌ها و از جمله «دانشگاه سوره» در تهران نیز انجام شده است.

طبق این گزارش، دانشگاه سوره روز یک‌شنبه هفتم اسفند ماه «پیامکی» برای دانشجویان ارسال کرده و آنها را برای شرکت در «کارگاه‌های گفت‌وگوی فرهنگی اجباری» فراخوانده است.

در این پیامک خطاب به دانشجویان آمده است: «غیبت در این کارگاه موجب ممانعت از حضور شما در آزمون‌های پایان ترم خواهد شد.»

همچنین پس از ارسال این پیامک، با دانشجویان از طرف واحد مشاوره‌ دانشگاه برای شرکت در کارگاه‌های کنترل هیجان و خشم‌ تماس گرفته شده است.

شوراهای صنفی دانشجویان این اقدامات را در جهت «سرکوب حداکثری دانشجویان» ارزیابی کرد و افزود که این احضاریه‌ها «اقدامی توهین‌آمیز، در جهت سرکوب و برچسب‌زنی به دانشجویان» و اقدامی «محکوم و توجیه‌ناپذیر» است.

XS
SM
MD
LG