لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۴۴

خروج مسی و امباپه از لیگ قهرمانان اروپا


آشفتگی در خط میانی پاری سن ژرمن باعث شد توپ‌های مناسبی به کیلیان امباپه و لیونل مسی نرسد
آشفتگی در خط میانی پاری سن ژرمن باعث شد توپ‌های مناسبی به کیلیان امباپه و لیونل مسی نرسد

در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، بایرن مونیخ با پیروزی در هر دو دیدار رفت و برگشت مقابل پاری سن ژرمن راهی دور بعد شد.

بازی برگشت دو تیم در مونیخ با پیروزی ۲-۰ بایرن به پایان رسید. بازی رفت هم با گل کینگزلی کومان که محصول پاری سن ژرمن است، به سود بایرن رقم خورد.

جالب اینکه در بازی برگشت هم اریک چوپو موتینگ مهاجم سابق پاریسی‌ها گل اول بایرن را وارد دروازه دوناروما سنگربان ایتالیایی پاری سن ژرمن کرد.

گل دوم میزبان در هشتاد و نهمین دقیقه توسط سرژ گنابری به ثمر رسید که فقط سه دقیقه قبل جایگزین کومان شده بود.

پاری سن ژرمن در این نبرد سرنوشت‌ساز، نیمار را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت. آنها در بازی رفت هم به دلیل مصدومیت امباپه، او را فقط ۳۳ دقیقه در نیمه دوم در اختیار داشتند.

کریستوف گالتیه، سرمربی پاری سن ژرمن،که نیمکتش را لرزان‌تر از همیشه می‌بیند، در همان نیمه نخست ناگزیر شد مارکینیوش کاپیتان برزیلی و مدافع کلیدی خود را به دلیل مصدومیت تعویض کند.

بایرن مونیخ که در دیدار رفت در پاریس با یک گل به پیروزی دست پیدا کرده بود، در بازی برگشت هم با دو گل به برتری رسید تا صعودی مقتدرانه به دور بعد داشته باشد.

در بازی برگشت، نمایش متوسط تیم فرانسوی، هواداران این تیم را غافلگیر کرد. جدی‌ترین موقعیت‌شان در نیمه نخست با اشتباه یان زومر دروازه‌بان بایرن به دست آمد اما ماتیس دی لیخت توپ را از روی خط دروازه برگرداند.

در نیمه دوم برخلاف انتظار، بایرن عطش بیشتری به هجوم نشان می‌داد. در دقیقه ۵۲ توماس مولر قفل دروازه پاری سن ژرمن را شکست اما گلش به دلیل آفساید، مردود اعلام شد.

آشفتگی در خط میانی تیم مهمان باعث شد توپ‌های مناسبی به کیلیان امباپه و لیونل مسی نرسد. دو ابر ستاره فوتبال جهان که فینال جام جهانی را در برابر هم بازی کردند، این بار کنار همدیگر، شبی کم خطر و بی فروغ را پشت سر گذاشتند.

در بازی همزمان، تاتنهام در خانه مقابل آث میلان با تساوی بدون گل متوقف شد. با توجه به پیروزی میلان در بازی رفت با گل براهیم دیاز، این تیم هم مانند بایرن مونیخ به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرد.

پیش‌تر، بنفیکا با برتری ۷-۱ در مجموع دو دیدار مقابل بروژ بلژیک و چلسی هم با برتری ۲-۱ مقابل بوروسیا دورتموند، جواز حضور در دور یک‌چهارم نهایی را به دست آورده بودند.

در دیدارهای باقی مانده، سه‌شنبه هفته آینده پورتو با مهدی طارمی میزبان اینتر است تا شکست یک بر صفر در میلان را جبران کند. منچسترسیتی هم با لایپزیک روبرو خواهد شد.

چهارشنبه نیز رئال مادرید با لیورپول، و ناپولی با آینتراخت فرانکفورت رویارو خواهد شد تا جمع هشت تیم راه یافته به مرحله یک چهارم نهایی را کامل کنند.

XS
SM
MD
LG