لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۰۴

احضار ابوالفضل قدیانی به دادگاه انقلاب؛ «در دادگاه حاضر نخواهم شد»


ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی، روز چهارشنبه ۲۴ اسفند با انتشار یادداشتی از احضار خود به دادگاه انقلاب تهران خبر داد و تاکید کرد از آنجا که دادسراها و دادگاه‌های انقلاب را فاقد وجاهت قانونی می‌داند در این دادگاه حاضر نخواهد شد.

این یادداشت که در وبسایت زیتون منتشر شده است، اتهام آقای قدیانی را «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و فعالیت تبلیغی علیه نظام» عنوان کرده و می‌گوید نظر به اعلام جرم دادستان عمومی و انقلاب تهران او باید جهت بازپرسی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران حاضر شود و در غیر این صورت بازداشت خواهد شد.

این فعال سیاسی اما تاکید کرده که «دادگاه‌ها و دادسراهای انقلاب به استناد ماده ۱۵۹، ۱۷۲ و ۱۷۳ غیرقانونی و آراء صادره از این مراجع نیز عملی غیرقانونی است» و از این رو به دادگاه نخواهد رفت.

ابوالفضل قدیانی اخیرا رهبر جمهوری اسلامی متهم اصلی مسمومیت‌های مشکوک در مدارس دخترانه دانسته و دلیل آن را «انتقام‌جویی» از جنبش «زن، زندگی، آزادی» عنوان کرده است. او همچنین از بیانیه میرحسین موسوی، رهبر جنبش سبز ایران، نیز برای همه‌پرسی و گذار از جمهوری اسلامی حمایت کرد و از اصلاح‌طلبان خواست که از آقای موسوی تاسی کنند.

آقای قدیانی در یادداشت روز چهارشنبه خود دادگاه انقلاب را «تحت امر نیروهای امنیتی» دانسته و گفته که این نیروهای امنیتی نیز خود «تحت فرمان و کنترل مستبد قدرت‌پرست امروز ایران علی خامنه‌ای هستند».

او نوشته است: «اتفاقاً یکی از جرم‌هایی که علی‌ خامنه‌ای مستمراً مشغول ارتکاب آن است همین نشر اکاذیب به منظور تشویش اذهان عمومی است که دادستان دست‌نشانده و تحت فرمانش برای خوش خدمتی، به من و دیگر مبارزان سیاسی نسبت می‌دهد.»

این فعال سیاسی ۷۸ ساله در نهایت تاکید کرده، علیرغم تمام بیماری‌های خود دارم از زندان استقبال می‌کند و حضور مبارزان سیاسیِ در زندان را «سند محکومیت نظام استبداد دینی و علی خامنه‌ای، مستبد خودپرست امروز ایران» می‌داند.

ابوالفضل قدیانی، عضو موسس و پیشین سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، تاکنون چندین بار سابقه بازداشت و زندان دارد و از چهره‌های نزدیک به میرحسین موسوی محسوب می‌شود.

با استفاده از گزارش‌های وبسایت زیتون و رادیو فردا؛ س.ن/ک.ر

XS
SM
MD
LG