لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۲۸

خانه شماره ۱۳؛ سیزده به‌درِ خاطره، موسیقی و اعتراض


رادیو فردا به سیاق سال‌های گذشته در مجموعه سیزده‌به‌دری خانه شماره ۱۳ با دستانی پر از ترانه، موسیقی و خاطره به سراغ شما آمده تا در ایستگاه آخر تعطیلات، تلنگری زده باشد بر نوروزی که سپری شد.

در سیزده‌به‌دری که آغشته به عطر «زن، زندگی، آزادی» است از خاصیت و جایگاه صدای فرهاد از نگاه یک موسیقیدان کلاسیک پیمان سلطانی می‌شنوید، در کنار یاد آنهایی که بازماندند و تنهایمان گذاشتند؛ از صداپیشه‌ای مانند منوچهر اسماعیلی تا ترانه‌سرای بیداری مانند محمدعلی شیرازی.

به گذشته‌ها رجوع می‌کنیم و بحر طویلی از سروده‌های ابوالقاسم حالت را با صدای کامران ملک‌مطیعی می‌شنوید؛ طنز دردانه‌ای که انگار کهنه نمی‌شود.

خانه شماره ۱۳ مهمانانی هم دارد؛ گوگوش از تجربه زیستن در زمانه «زن، زندگی، آزادی» می‌گوید. عارف از بهاریه دوست‌داشتنی‌اش می‌گوید؛ سلطان‌قلب‌هایی را که «نیکا»ی نوجوان از قربانیان اعتراض‌های ۱۴۰۱ بازخوانی کرد مرور می‌کند و از ترانه اعتراضی تازه‌اش پرده بر می‌دارد.

داریوش صدای مسلّم ترانه‌های اعتراضی امروز، دیگر مهمان خانه شماره ۱۳ است تا از دریافتش درباره اعتراض‌های ۱۴۰۱ و نقش اپوزیسیون خارج از کشور بگوید.

بیژن مرتضوی، نوازنده برجسته ویولن و خواننده سرشناس، هم در خانه شماره ۱۳ از اتفاقات موسیقایی زندگی‌اش در برخورد با اجتماع،گفتنی‌های شنیدنی دارد.

در خانه شماره ۱۳، می‌توانید ترانه اعتراضی «یه راه مونده» با صدای هاتف را برای اولین بار بشنوید.

خانه شماره ۱۳ برنامه‌ای است با اجرای محمد ضرغامی در همراهی با شهرام ابراهیمی و جلال سعیدی.

نوروز ۱۴۰۲ در خانه شماره ۱۳
please wait

No media source currently available

0:00 5:00:00 0:00
لینک مستقیم
XS
SM
MD
LG