لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۰۳

شورای تشکل‌های فرهنگیان خواهان تشکیل کمیته‌های مردمی برای حفاظت از دانش‌آموزان شد


شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در بیانیه‌ای بر «لزوم تشکیل کمیته‌های مردمی برای حفاظت از دانش‌آموزان» تاکید کرد و خواهان شکل‌گیری «زنجیره انسانی در اطراف مدارس» برای جلوگیری از حملات به دانش‌آموزان دختر شد.

این بیانیه که در آستانه ورود به هفتمین ماه مسمومیت‌های مشکوک دانش‌آموزان دختر در ایران منتشر شده، مقامات جمهوری اسلامی را به پنهان‌سازی حقیقت متهم کرده و می‌گوید: «در حالی شاهد تداوم این جنایت هستیم که ظن سازمان‌یافتگی و حمایت هدفمند حکومتی بیش از هر عامل دیگری نمود دارد.»

شورای یادشده سپس با تاکید بر حفاظت از جان دانش‌آموزان، معلمان و کارکنان مدارس «خواستار تشکیل هرچه سریع‌تر کمیته‌های مستقل و مردمی حفاظت از مدارس به ابتکار والدین در ارتباط با معلمان و دانش آموزان» شده است.

در بیانیه این شورا از «دانش‌آموزان، خانواده‌هایشان و معلمان دلسوز» خواسته شده تا «دست در دست هم، آستین بالا زده و کمیته‌های حفاظت از دانش آموزان را در مدارس و محلات سازماندهی کنند».

همچنین در این بیانیه آمده است که در صورت ادامه حملات به مدارس، «معلمان برای حفظ جان دانش‌آموزان، کلاس‌های درس را در خیابان برگزار خواهند کرد» و از کمیته‌های حفاظت مردمی والدین خواسته خواهد شد که با زنجیره انسانی از حریم دانش‌آموزان در خیابان محافظت کنند.»

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان با تاکید بر اینکه «دانش‌آموزان خط قرمز معلمان هستند»، هشدار داد در صورت ادامه حملات به مدارس «در هفته‌های آتی به همراه معلمان سراسر کشور، در کف خیابان‌ها پاسخ مناسبی به این تفکر غلط و متحجرانه مغزهای پوسیده» خواهد داد.

مسمومیت‌های مشکوک دانش‌آموزان از روز نهم آذر ماه در شهر آغاز شد و پس از آن به بروجرد و سپس به سراسر کشور گسترش یافت. این سلسله رویدادها به جز یک وفقه‌ در تعطیلات نوروزی، همچنان ادامه دارد و تاکنون هزاران دانش‌آموز دختر در اثر این مسمومیت‌های مشکوک در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

XS
SM
MD
LG