لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۷

آمریکا بر حمایت از مردم ایران در برابر سرکوب‌های جمهوری اسلامی تاکید کرد


مقامات دولت ایالات متحده ساعاتی پس از تحریم‌های این کشور علیه سپاه پاسداران و نیروی انتظامی در رابطه با نقض حقوق بشر بار دیگر بر حمایت از مردم ایران در برابر سرکوب‌گری‌های جمهوری اسلامی تاکید کردند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، روز دوشنبه ۴ اردیبهشت در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: «ما همچنان متعهد به حمایت از مردم ایران تا مادامی هستیم که آنها با سرکوب وحشیانه رژیم [جمهوری اسلامی] مواجهند.»

آقای بلینکن در ادامه این توییت یادآوری کرد مقامات ایرانی که امروز هدف تحریم‌های ایالات متحده و بریتانیا قرار گرفتند در نقض جدی حقوق بشر یا سانسور در ایران نقش داشته‌اند.

دولت جو بایدن روز دوشنبه چندین مقام سپاه پاسداران و نیروی انتظامی از جمله سلمان آدینه‌وند، فرمانده یگان امداد انتظامی تهران بزرگ، و همچنین محمدامین آقامیری، دبیر شورای عالی فضای مجازی، را تحریم کرد.

همزمان دولت ریشی سوناک در بریتانیا نیز چهار فرمانده سپاه پاسداران را که در سرکوب اعتراضات اخیر در ایران نقش داشته‌اند، به فهرست سیاه تحریم‌ها افزود و اعلام کرد که این تحریم‌ها با هماهنگی ایالات متحده و اتحادیه اروپا انجام شده است.

رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران، روز دوشنبه در رشته توییتی به جزییات این تحریم‌ها پرداخت و تاکید کرد که واشینگتن با شرکای خود در رابطه با ضرورت مقابله با اقدامات ناقض حقوق بشر رهبری جمهوری اسلامی متحد است.

آقای مالی افزود: «رفتار وحشیانه حکومت جمهوری اسلامی با مردم ایران و اقدام آن در سانسور اینترنت باید همچنان موجب نگرانی جهانیان باشد.»

این مقام دولت آمریکا در نهایت خاطرنشان ساخت که تحریم‌های امروز صرفاً بخشی از اقدامات متعددی است که واشینگتن به همراهی متحدان و شرکای خود با هدف پاسخگو کردن رژیم ایران انجام داده است.

اتحادیه اروپا نیز در این روز تحریم‌های تازه‌ای را علیه هشت مقام و دو نهاد حکومتی ایران از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای ارشد سپاه پاسداران به تصویب رساند.

این اتحادیه همچنین شرکت خصوصی آرین‌تل،‌ ارائه‌دهندۀ خدمات تلفن همراه در ایران، را به دلیل مشارکت در سرکوب مخالفان حکومت جمهوری اسلامی، در فهرست شرکت‌های تحریمی قرار داد.

با استفاده از شبکه اجتماعی توییتر و گزارش رادیو فردا؛ س.ن

XS
SM
MD
LG