لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۱

یک کشک‌بادمجان هم نمی‌توانید درست کنید


طنزنوشته‌ای از جلال سعیدی

تصور کنید که گروه‌های مختلف سیاسی در خارج و داخل تصمیمات بزرگ و کلان سیاسی که نه، می‌خواهند یک کشک‌بادمجان ساده برای یک خانوادۀ چهارنفره درست کنند. در این مطلب می‌خواهیم روش پخت آن‌ها را بررسی کنیم:

گروه‌ اول؛ عرازشه

روش طبخ: مستحب مؤکد است بادمجان‌ها را با پوست توی ماهیتابه انداخته و تا جایی که از مخارج و منافذش چیزی بیرون نزند، سرخ‌شان کنیم...

سؤال: ببخشید، ما قبلاً برای پخت کشک‌بادمجان بادمجان‌ها را پوست می‌کندیم.

پاسخ: با توجه به این‌که الان در سطح کشور یک مبارزۀ اهریمنی علیه حجاب اجباری در جریان است و ناف ناموس مسلمین برملا شده، طبق فتوای حضرت آیت‌الله بادمجان‌زاده کشک‌آبادی، احوط آن است که مسلمین برای حفظ عصمت ناف بادمجان، آن را خشک‌خشک و با پوست سرخ کنند. به‌خصوص که بادمجان هم به حجاب برتر یا همان چادر مشکی مزین است و حفظ حجاب آن برای زدن توی دهان دشمنان و مزدوران جنبۀ نمادین و انقلابی دارد.

نظر بادمجان:
خدا را شکر که «حجاب برتر» بر تن دارم و کسی با دیدن من تحریک نمی‌شود.

گروه دوم؛ اصلاح‌طلبان حکومتی

روش طبخ: بادمجان‌ها را به صورت راه‌راه پوست کنده...

سؤال: ببخشید، ما قبلاً برای پخت کشک‌بادمجان بادمجان‌ها را به‌صورت کامل پوست می‌کندیم نه راه‌راه.

پاسخ: بله، ما در جریان هستیم که جامعه تغییراتی کرده، ولی با توجه به این‌که مقام معظم‌ رهبری اخیراً سه چهار نفر از ما اصلاح‌طلبان را به افطاری بیت رهبری دعوت کرده بود، امیدواریم در انتخابات بعدی به ما اجازه دهند شرکت کنیم بلکه چهار تا پست و مقام گرفته از بیکاری در بیاییم و در آن صورت ان‌شاءالله از رهبری اجازه می‌گیریم دستور بدهند حالا حداقل حزب‌اللهی‌‌ها بی‌حجاب‌ها را نکُشند و فقط بزنند به حول و قوۀ الهی.

نظر بادمجان: ان‌شاءالله با همین روند ۵۷۶۵۷ سال دیگر با اذن رهبری روند پوست‌کندن ما بهتر می‌شود و در مسیر اصلاح قرار می‌گیرد.

گروه سوم؛ گروه‌های اپوزیسیون خارج از کشور

روش طبخ: بادمجان‌ها را طبق آموز‌ه‌های سنتی به‌طور کامل پوست کنده...

  • اعتراض گروه اول: چرا فقط طرفدارهای شما پوست بکَنند؟ طرفدارای ما پوست‌کَن‌های بهتری هستند.
  • اعتراض گروه دوم: اصلاً بادمجان چرا؟ به نظر ما کشک‌بادمجان غذای متحجرانه‌ای است. باید هویج بریزیم توش و اسمش هم باشد کشک‌هویجان.
  • اعتراض گروه سوم: کشک‌بادمجان غذای اغنیاست. خلق مبارز فقط باید نان خشک بخورد.
  • اعتراض گروه چهارم: وقتی کشک‌بادمجان آماده شد، چه تضمینی وجود دارد شما آن را به نام خودتان مصادره نکنید و ما سرمان بی‌کلاه بماند؟
  • اعتراض گروه پنجم: کشک‌بادمجان بهانه است. اینا همش زیر سر انگلیسا/ سایبریا/خودشون/ خودمون/ خودتون است و ما می‌دانیم پشت پرده خبرهایی هست.
  • اعتراض گروه ششم: ما از پخت هرگونه کشک‌بادمجان کناره‌گیری کرده از این به بعد فقط برای گروه‌های رقیب آش پشتِ‌پا درست می‌کنیم.

بنا به گزارش‌ها، بعد از این اتفاقات همۀ گروه‌ها از هم کناره گرفتند و الان دعوا بر سر این ادامه دارد که کدام یک بیشتر/ بهتر/ زودتر/ قشنگتر/ سفت‌تر کناره گرفته است.

نظر بادمجان در مورد این ماجرا:
از بادمجانی پشیمان گشته‌ایم
مرحمت فرموده ما را ول کنید

XS
SM
MD
LG