لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۵

با بالا گرفتن تنش‌های ناشی از مرگ خضر عدنان، اسرائیل غزه را بمباران کرد


عکسی آرشیوی از حمله هوایی اسرائیل به نوار غزه
عکسی آرشیوی از حمله هوایی اسرائیل به نوار غزه

وبسایت الجزیره گزارش داده است، پس از آن‌که شبه‌نظامیان فلسطینی مستقر در نوار غزه، در واکنش مرگ خضر عدنان راکت‌هایی را به سمت اسرائیل شلیک کردند، اسرائیل دست به بمباران غزه زده است.

بر اساس این گزارش، با بالا گرفتن تنش‌ها در پی مرگ خضر عدنان که پس از ۸۷ روز اعتصاب غذای او در زندانی در اسرائیل رخ داد، هواپیماهای اسرائیلی شامگاه سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت اقدام به حمله‌ هوایی به غزه کرده‌اند و صدای انفجارهای مهیبی در این منطقه تحت محاصره به گوش رسیده است.

اسرائیل در واکنش به راکت‌هایی که از نوار غزه به این کشور شلیک شد، دست به بمباران غزه زده است. پایگاه خبری گروه شبه‌نظامی حماس اعلام کرد که هواپیماهای اسرائیلی به دو نقطه از غزه حمله کرده‌اند.

سازمان زندان‌های اسرائیل روز سه‌شنبه اعلام کرد، خضر عدنان که در انتظار محاکمه به سر می‌برده، در سلول خود از هوش رفته و با وجود انتقال به بیمارستان، تلاش برای احیای او بی‌نتیجه مانده و درگذشته است.

در پی اعلام خبر درگذشت عدنان، صدها فلسطینی در خیابان‌های غزه و کرانه باختری در حمایت از او به تظاهرات دست زدند و برای او سوگواری کردند. رهبران فلسطینی نیز درگذشت او در اثر اعتصاب غذا را «قتل» نامیدند.

ارتش اسرائیل می‌گوید که در پی این رخداد، دست کم ۲۶ راکت از نوار غزه به سمت اسرائیل شلیک شده که دو فروند از آنها به شهر سدروت در جنوب اسرائیل اصابت کرده و منجر به زخمی شدن سه نفر از جمله یک فرد ۲۵ ساله خارجی شده است. بر اساس گزارش مرکز فوریت‌های اسرائیل، این فرد دچار جراحات جدی شده است.

چند گروه شبه‌نظامی فلسطینی که در میان آنها نام حماس و گروه جهاد اسلامی به چشم می‌خورد، مسئولیت این حملات به اسرائیل را بر عهده گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار الجزیره، تل‌آویو نیز چندین نقطه از نواحی شرقی شهرهای غزه و خان‌یونس را به توپ بسته است. هنوز گزارشی از تلفات و خسارات ناشی از این حملات در دست نیست.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در همین رابطه دیداری با مقامات امنیتی اسرائیل برای ارزیابی وضعیت پیش آمده داشته است. یک مقام نظامی اسرائیل اعلام کرد که اسرائیل در زمان و مکان مورد نظر خود، به این موضوع واکنش نشان خواهد داد.

با استفاده از گزارش الجزیره؛ س.ن/ک.ر
XS
SM
MD
LG