لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۰

پرونده مهران سماک؛ «صدور حکم بدوی علیه فرمانده سابق نیروی انتظامی انزلی»


 مهران سماک هشتم آذرماه سال گذشته از ناحیه سر هدف گلوله ساچمه‌ای قرار گرفت و کشته شد.
مهران سماک هشتم آذرماه سال گذشته از ناحیه سر هدف گلوله ساچمه‌ای قرار گرفت و کشته شد.

وکیل خانواده مهران سماک، از کشته‌شدگان اعتراضات اخیر در ایران، گفت که فرمانده سابق نیروی انتظامی انزلی در رابطه با این پرونده همچنان در بازداشت موقت به‌سرمی‌برد و دادگاه حکم قتل عمد صادر کرده است.

مهران سماک شامگاه هشتم آذر در اعتراضاتی که متعاقب بازی تیم ملی فوتبال ایران و آمریکا شکل گرفت، هنگامی که در خودروی شخصی خود بود و بوق اعتراضی می‌زد هدف گلوله ساچمه‌ای از ناحیه سر قرار گرفت و کشته شد.

مقامات استان گیلان چندی پس از این رخداد تایید کردند که جعفر جوانمردی، فرمانده منطقه انتظامی بندر انزلی، در رابطه با پرونده قتل مهران سماک بازداشت شده است.

مجید احمدی، وکیل دادگستری، روز سه‌شنبه ۱۶ خرداد در گفت‌وگو با روزنامه شرق آخرین وضعیت پرونده قتل مهران سماک را تشریح کرد. وی اظهار داشت: «پرونده مرحوم مهران سماک در مرحله بدوی در دادگاه نظامی یک گیلان منجر به صدور رای شده و رای دادگاه نیز در روزهای نخست سال جاری به ما ابلاغ شد.»

آقای احمدی در ادامه عنوان کرد که خانواد سماک به عنوان اولیای دم و شکات پرونده، اعتراضی به رای صادره دادگاه بدوی نداشتند... و متهم پرونده با توجه به نوع اتهام کماکان در بازداشت موقت است».

این وکیل دادگستری همچنین خبر داد که با توجه به اعتراض وکلای متهم به رای صادره، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال و تعیین شعبه شده است.

آقای احمدی اما توضیحی درباره جزییات رای دادگاه بدوی درباره این پرونده نداده و صرفا ابراز امیدواری کرده است که در دیوان عالی کشور به پرونده قتل مهران سماک با سرعت بالایی رسیدگی شود.

پیش از این وکیل اولیای دم خانواده مهران سماک گفته بود که اتهام فرمانده سابق انتظامی انزلی «عدم رعایت قانون نحوه به‌کارگیری سلاح منجر به قتل عمد مهران سماک» است.

با استفاده از گزارش‌های روزنامه شرق و رادیو فردا؛ س.ن/ک.ر

XS
SM
MD
LG