لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۸

«نگرانی» خانواده شاکر بوری در پی بی‌خبری از وضع این طنزپرداز اینستاگرامی


شاکر بوری
شاکر بوری

منابع حقوق بشری و کاربران شبکه‌های اجتماعی از نگرانی خانواده شاکر بوری، طنزپرداز بازداشتی، نسبت به ابهام درباره وضعیتش خبر داده‌اند.

وب‌سایت حقوق بشری هرانا روز سه‌شنبه، ۱۷ مرداد، گزارش داد که آقای بوری، طنزپرداز اینستاگرامی منتقد حکومت ایران، با وجود گذشت هشت روز از زمان دستگیری، کماکان در وضعیت بلاتکلیفی به سر می‌برد.

یک منبع نزدیک به خانواده این طنزپرداز به هرانا گفت: «علیرغم مراجعات خانواده آقای بوری به نهادهای امنیتی و قضایی برای کسب اطلاع از سرنوشت فرزندشان، مسئولان از ارائه پاسخی روشن به آنها خودداری می‌کنند.»

این منبع آگاه که نامش فاش نشده، افزود: «این امر به نگرانی‌های خانواده و اطرافیان او دامن زده است.»

همزمان، بر اساس برخی گزارش‌های تاییدنشده در شبکه‌های اجتماعی، اداره اطلاعات آبادان از خانواده آقای شاکر خواسته ماجرا را از طریق نیروی انتظامی پیگیری کنند و او را مفقود اعلام کنند.

این در حالی است که بر اساس این گزارش‌ها، حداقل دو نفر هفته گذشته، شاهد ورود شاکر به اداره اطلاعات آبادان بوده‌اند.

این گزارش‌ها به طور مستقل از سوی رادیوفردا قابل تایید نیست.

هفته گذشته، برای اولین بار حساب اینستاگرامی «صدای متروپل» گزارش داد که آقای بوری از روز دوشنبه، ۹ مرداد، در پی مراجعه به اطلاعات سپاه آبادان «ناپدید شده است».

بر اساس این گزارش، پیش از این احضار، نیروهای لباس‌شخصی با یورش به منزل این شهروند، تلفن همراه او را ضبط کرده بودند.

تاکنون از اتهامات مطروحه علیه آقای بوری اطلاعی حاصل نشده است.

جمهوری اسلامی از زمان آغاز اعتراضات سراسری «زن زندگی آزادی» محدودیت‌های گسترده‌ای را علیه شبکه‌های اجتماعی و اظهارات فعالان منتقد جمهوری اسلامی در این شبکه‌ها اعمال کرده است.

منابع: هرانا، اینستاگرام/ م. ت./ ف. دو.
XS
SM
MD
LG