لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۵

حکم ۵ سال زندان جعفر ابراهیمی، معلم زندانی، قطعی شد؛ اخراج بازرس کانون صنفی معلمان بوشهر


جعفر ابراهیمی از حدود شانزده ماه پیش در زندان اوین به سرمی‌برد
جعفر ابراهیمی از حدود شانزده ماه پیش در زندان اوین به سرمی‌برد

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران از «تا‌ئید حکم ۵ سال زندان جعفر ابراهیمی» بازرس این شورا گزارش داد و آن را محکوم کرد.

جعفر ابراهیمی، بازرس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، از حدود شانزده ماه پیش در آستانه «تجمع اعتراضی یکم اردیبهشت ۱۴۰۱ معلمان و فرهنگیان» بازداشت شده و همچنان در اوین زندانی است.

عرفان کرم‌ویسی، وکیل این معلم زندانی، در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) درباره آخرین وضعیت پرونده جعفر ابراهیمی نوشت که بنا بر رای صادره از شعبه ٣۶ دادگاه تجدیدنظر تهران، مجازات اشد بابت اتهام اجتماع و تبانی که ۵ سال حبس بوده، قطعی شده است.

از سویی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران با تاکید بر قانونی بودن فعالیت‌های کنشگران صنفی، صدور حکم قطعی ۵ سال زندان برای جعفر ابراهیمی را «محکوم» کرد و گفت که «با توجه به شرایط جسمانی آقای ابراهیمی، بر آزادی بی‌قیدوشرط» این معلم زندانی تاکید دارد.

این شورا روز ۲۶ مرداد ماه نیز در بیانیه‌ای خبر داده بود که «جعفر ابراهیمی در زندان اوین «به دلیل مشکلات گوارشی، در اثر عدم‌ رسیدگی پزشکی تخصصی، وضعیت جسمی وخیمی پیدا کرده است» و نیاز فوری به درمان دارد، اما مقام‌های قوه قضاییه از اعزام این معلم زندانی به مرخصی درمانی خودداری کرده‌اند.

بنابر اعلام شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، اسماعیل عبدی، معلمی که از ۹ سال پیش زندانی شده، نیز با وجود تاکید پزشکان بهداری زندان کچویی مبنی بر ضرورت اعزام به مرخصی درمانی و حتی «تنظیم درخواست از سوی اجرای احکام نیابت کرج»، به دلیل مخالفت دادستان تهران از مرخصی درمانی محروم شده است.

روز یکشنبه همچنین کانون صنفی معلمان استان بوشهر در اطلاعیه‌ای خبر داد که «هیات تخلفات وزارت خانه آموزش و پرورش»، حکم انفصال دائم محمود ملاکی، بازرس کانون صنفی معلمان بوشهر، را تایید کرده است که به معنای اخراج کامل این معلم است.

بنابر اعلام شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان در حال حاضر دست‌کم ۱۸ تن از معلمان فعال در امور صنفی، در استان‌های مختلف از جمله تهران، البرز، گیلان، فارس زندانی هستند و تعداد دیگری از معلمان نیز با احکام زندان مواجه شده‌اند.

XS
SM
MD
LG