لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۳

ایسنا: احمدی‌نژاد مسئولیت امنیتی سفر خود را پذیرفت و‌ مجوز خروج گرفت


محمود احمدی‌نژاد در فرودگاه
محمود احمدی‌نژاد در فرودگاه

گزارش‌ها حاکی است که «منع» خروج از کشور محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور پیشین ایران، شامگاه پنجشنبه ۱۳ مهرماه برطرف شده و او پاسپورت خود را دریافت کرده است.

کانال تلگرامی «دولت بهار»، نزدیک به محمود احمدی‌نژاد، صبح پنجشنبه گزارش داده بود که «عوامل اطلاعات سپاه پاسداران» در فرودگاه خمینی تهران مانع سفر آقای احمدی‌نژاد شدند و پاسپورت او را ضبط کردند.

خبرگزاری ایسنا شامگاه پنجشنبه گزارش داد که محمود احمدی‌نژاد « با پذیرش مسئولیت امنیتی سفر خود به گواتمالا، مجوز خروج از کشور را دریافت کرد. »

کانال تلگرامی «دولت بهار» هم شامگاه پنجشنبه نوشت که «موانع ایجاد شده» برای سفر محمود احمدی‌نژاد به« گواتمالا مرتفع شد.»

این کانال تلگرامی اضافه کرد که «مسئولان امنیتی در ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه پنجشنبه شب گذرنامه آقای احمدی‌نژاد را به وی پس دادند».

طبق این گزارش، مسئولان امنیتی «همچنین تصریح کردند که مانعی برای سفر ایشان به گواتمالا جهت شرکت در سمپوزیوم بین‌المللی مدیریت منابع جهانی آب وجود ندارد.»

کانال تلگرامی «دولت بهار» بامداد پنجشنبه نوشته بود، محمود احمدی‌نژاد قصد داشت برای شرکت در یک «سمپوزیوم علمی و پژوهشی پیرامون مدیریت جامع منابع آب در جهان» به گواتمالا سفر کند که «افرادی که خود را عوامل اطلاعاتی و امنیتی معرفی می‌کردند» با حضور در فرودگاه امام، «ضمن ضبط گذرنامه احمدی‌نژاد و ادعای ممنوع الخروج بودن»، از سفر او جلوگیری کردند.

این در حالی است که کانال صابرین نیوز نیز شامگاه پنجشنبه در این زمینه به نقل از «منابع آگاه» گزارش داد که به دنبال اصرار آقای احمدی‌نژاد برای سفر به کشور گواتمالا، «پس از تعهد ایشان مبنی بر قبول مسئولیت در خصوص ملاحظات سیاسی و امنیتی و پیامدهای احتمالی این سفر برای ایشان، نهادهای ذیربط با انجام آن موافقت کرده‌اند.»

این کانال تلگرامی اشاره‌ای به هویت این منابع خبر خود نکرده است.

برخی از رسانه‌های نزدیک به حکومت جمهوری اسلامی پیشتر به نقل از یک «منبع آگاه» نوشته‌ بودند که «با توجه به وضعیت شکننده سیاسی در گواتمالا و همچنین وجود گزارش‌هایی مبنی بر احتمال وقوع شرایط امنیتی در این کشور، سفر آقای محمود احمدی‌نژاد به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و یک مقام رسمی سیاسی به گواتمالا لغو شده و به ایشان نیز توصیه شده با توجه به تحریم‌های بین‌المللی و احتمال بازداشت، این سفر را انجام ندهند».

این رسانه‌ها با اعلام این‌که «جمهوری اسلامی ایران در گواتمالا سفارتخانه ندارد»، مدعی شده‌ بودند که «گزارش‌هایی نیز مبنی بر نفوذ بالای» اسرائیل در این کشور منتشر شده است.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده ۲۷ شهریور اعلام کرد که بر مبنای قانون لوینسون، محمود احمدی‌نژاد را به فهرست افراد مورد تحریم خود افزوده است.

رابرت لوینسون، مامور سابق پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌ای، در زمستان سال۱۳۸۵ پس از پرواز از دوبی به جزیره کیش ناپدید شد.

با استفاده از ایسنا، دولت بهار و رادیو فردا
XS
SM
MD
LG