لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۷

نیروی انتظامی: «قاتل اصلی» مهرجویی و محمدی‌فر در میان بازداشت‌شدگان، شناسایی شد


رسانه‌های حکومتی در ایران روز پنج‌شنبه به نقل از نیروی انتظامی خبر دادند که «قاتل اصلی» داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر، زوج هنرمندی که در خانه خود به قتل رسیدند، جزو بازداشت‌شدگان این پرونده بوده و اکنون شناسایی شده است.

خبرگزاری دولتی ایرنا صبح پنج‌شنبه، ۲۷ مهرماه، به نقل از سخنگوی نیروی انتظامی نوشت: «دقایقی پیش قاتل اصلی که جزو دستگیرشدگان پلیس بود پس از انجام اقدامات فنی و تقاطع‌گیری شناسایی و به قطعیت رسید.»

او افزود: «بازجویی‌ها کماکان برای شناسایی همدستان و زوایای پنهان این قتل در حال انجام است.»

اعلام شناسایی قاتل این زوج هنرمند یک روز پس از برگزاری مراسم تشییع پیکر آنها توسط سینماگران و هنرمندان و مردم رخ می‌دهد، مراسمی که مردم در جریان آن شعارهایی اعتراضی سر دادند.

مونا مهرجویی دختر جوان آقای مهرجویی و خانم محمدی‌فر نیز در این مراسم، جمله‌ای از پدرش را مبنی بر این که «قاتلین میان ما هستند» تکرار کرد.

داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر، همسرش، شامگاه شنبه، ۲۲ مهرماه، در منزل شخصی‌شان در کرج به قتل رسیدند.

سخنگوی دولت جمهوری اسلامی روز دوشنبه اعلام کرد که ابراهیم رئیسی برای پیگیری قتل داریوش مهرجویی و همسرش «دستور ویژه» داد، اما مقام‌های جمهوری اسلامی تا پیش از روز پنج‌شنبه کسی را رسماً به عنوان متهم به ارتکاب به این قتل معرفی نکرده‌ بودند.

سعید منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی، پیشتر مدعی شده است که «در ویلای مرحوم مهرجویی دوربین مداربسته موجود نبوده است، دوربین‌های ورودی شهرک از قبل‌تر خراب بوده است».

در حالی که هنوز انگیزه‌های این قتل به طور رسمی علنی نشده، برخی فعالان و رسانه‌های ایران احتمال «سیاسی بودن» قتل داریوش مهرجویی را مطرح کردند.

زهرا رهنورد، استاد پیشین دانشگاه الزهرا که در حصر خانگی است، روز چهارشنبه در واکنش به کشتن این دو هنرمند، نوشت: «کاردآجین شدن داریوش و وحیدهٔ هنرمند، یادآور سلاخی داریوش و پروانه فروهر و به مسلخ کشاندن روشنفکرانی چون پوینده و مختاری و شریف و دوانی و خودکشی‌ها و مرگ‌های مشکوک هنرمندان و سایر معترضان است.»

بر اساس گزارش‌های رسانه‌های ایران و رادیوفردا/ م. ت./ ف. دو.
XS
SM
MD
LG