لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۸

وکیل خانواده‌های دادخواه: صدور حکم اعدام برای مجاهد کورکوری خلاف قانون است


مجاهد کورکوری
مجاهد کورکوری

خسروعلیکردی، وکیل دادگستری می‌گوید با توجه به اعلام رسمی والدین کیان پیرفلک مبنی بر نداشتن شکایت از مجاهد کورکوری، از بازداشت‌شدگان اعتراضات ۱۴۰۲، صدور حکم اعدام برای او «خلاف قانون» است.

آقای کورکوری از بازداشت‌شدگان ایذه به قتل کیان پیرفلک، کودک ۹ ساله در این شهر در آبان سال ۱۴۰۱، متهم شده است.

با وجود اظهارات صریح پدر و مادر کیان مبنی بر شلیک نیروهای لباس‌شخصی به خودروی آنها، جمهوری اسلامی مجاهد کورکوری را به کشتن کیان و دیگر کشته‌شدگان این شهر متهم کرده‌ است.

نگار کورکوری، خواهر مجاهد (عباس) کورکوری در روزهای اخیر اعلام کرد که حکم اعدام برادرش در شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور تأیید شده است.

خانم کورکوری روز یک‌شنبه، سوم دی، با انتشار ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی گفت که پرونده برادرش از شعبه اول دادگاه انقلاب اهواز به دادگاه ایذه ارجاع شده است.

این در حالی است که خسرو علیکردی، وکیل شماری از خانواده‌های دادخواه، در شبکه ایکس نوشته است، میثم پیرفلک و ماه‌منیر مولائی، والدین كيان پيرفلک، «طی سند رسمی اعلام نموده‌اند از مجاهد کورکور شکایتی ندارند و مجاهد کورکور قاتل كيان پيرفلک نیست. طبق قانون مجازات اسلامی، شکایت و موافقت اولیای دم در اجرای قصاص ضروری است.»

آقای علیکردی خود وکیل خانواده پیرفلک نیست، اما وکالت شماری از خانواده‌های دادخواه چون خانواده ابوالفضل آدینه‌زاده، عرفان رضایی و همچنین فاطمه، محمدحسین و حسین سپهری را بر عهده داشته است.

پس از کشته شدن کیان پیرفلک، کودک ۹ ساله اهل ایذه و چندین نوجوان، زن و جوان دیگر در شامگاه ۲۵ آبان ۱۴۰۱، مقام‌های جمهوری اسلامی از جمله محسن رضایی ابتدا اعلام کردند که عاملان این کشتار در «کمتر از ۲۴ ساعت بعد، وقتی قصد خروج از مرزهای شمال غربی کشور را داشتند، بازداشت شدند».

پس از آن نیروهای امنیتی روز ۲۹ آذر پارسال با حملۀ مسلحانه به روستای «پرسوراخ» در اطراف ایذه دو تن از جوانان معترض به نام‌های محمود احمدی و حسین سعیدی را کشتند و مجاهد کورکوری را نیز بازداشت کردند.

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه، ۲۸ اسفند پارسال بدون ذکر جزئیات از برگزاری دادگاه مجاهد کورکوری خبر داد و اعلام کرد که دادستان ایذه در دادگاه با قرائت کیفرخواست، او را به «تیراندازی با سلاح جنگی، اخلال در نظم عمومی و ایراد خسارت عمده به تمامیت جسمانی منتج به جان باختن هفت نفر از جمله کیان پیرفلک» متهم کرده است.

این در حالی است که میثم پیرفلک، پدر کیان پیرفلک، که خود نیز در اثر اصابت گلوله در شامگاه ۲۵ آبان به شدت مجروح شده بود، پس از بهبود نسبی، با انتشار ویدئویی هرگونه اتهام به مجاهد کورکوری در ارتباط با کشته شدن فرزند خود، کیان، را رد کرد.

با استفاده از گزارش‌های شبکه‌های اجتماعی و رادیو فردا؛ ب.ب./ف.دو.
XS
SM
MD
LG