لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۸

همزمان با تشدید تنش در دریای سرخ، امیرعبداللهیان با سخنگوی حوثی‌ها در تهران دیدار کرد


حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، روز دوشنبه ۱۱ دی‌ماه در تهران با محمد عبدالسلام، سخنگوی حوثی‌‌های یمن دیدار کرد و به نوشته خبرگزاری ایسنا، از «موضع قوی و مقتدرانه انصارالله در حمایت از فلسطینی‌ها» تقدیر و تشکر کرد.

سخنگوی شبه‌نظامیان حوثی، موسوم به انصارالله، با سایر مقام‌های جمهوری اسلامی از جمله دبیر شورای عالی امنیت ملی هم دیدار کرد.

این دیدارها همزمان با تشدید تنش‌ها در دریای سرخ و در پی آن انجام شد که دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا، در تماس با حسین امیرعبداللهیان از جمهوری اسلامی خواست که برای توقف حملات حوثی‌ها در دریای سرخ اقدام کند.

آقای کامرون همچنین در مقاله‌ای که روز دوشنبه در روزنامه بریتانیایی تلگراف نوشت اعلام کرد که لندن در حال بررسی انجام حمله هوایی به حوثی‌های مورد حمایت ایران است.

در تحولی دیگر رسانه‌های وابسته به سپاه پاسداران روز دوشنبه خبر دادند ناوشکن «البرز» با عبور از تنگه باب‌المندب وارد دریای سرخ شده است.

این ناوشکن که متعلق به ارتش جمهوری اسلامی است، ۵۱ سال عمر دارد و چهار سال پیش تعمیر شد.

در هفته‌های اخیر حملات شبه‌نظامیان حوثی به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ افزایش یافته و مقام‌های آمریکایی و اروپایی مسئولیت اقدامات این شبه‌نظامیان را متوجه جمهوری اسلامی دانسته‌اند.

ایالات متحده چندی پیش برای مقابله با ناامنی در دریای سرخ ائتلافی با حضور بیش از بیست کشور تشکیل داد و روز یکشنبه با شلیک به سوی قایق‌های حوثی‌ها که در صدد تصرف یک کشتی باری بودند این قایق‌ها و سرنشین‌های آن را غرق کرد.

XS
SM
MD
LG