لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۸

آتش‌سوزی شدید در بیمارستان گاندی تهران «مهار شد»


مقام‌ها می‌گویند آتش‌سوزی از ضلع شرقی بیمارستان گاندی آغاز شد
مقام‌ها می‌گویند آتش‌سوزی از ضلع شرقی بیمارستان گاندی آغاز شد

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها حکایت از آن داشت که بیمارستان گاندی تهران شامگاه پنجشنبه ۵ بهمن دچار آتش‌سوزی شدیدی شده بود. رسانه‌های ایران می‌گویند این آتش‌سوزی بعد از حدود سه ساعت مهار شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران وقوع حریق در این بیمارستان را تأیید کرد و گفت آتش‌نشانان چند ایستگاه به محل اعزام شده اند.

او شامگاه پنجشنبه گفت که آتش از «نمای ساختمان» بیمارستان آغاز شد و به داخل سرایت کرد و بعد از حدود سه ساعت با تلاش آتش‌نشانان مهار شد.

خبرگزاری ایسنا اما گزارش داد که مهمانپذیر بیمارستان گاندی محل شروع آتش‌سوزی بود.

رئیس بیمارستان گاندی که از تخلیه بیماران آن خبر داده بود، گفت که آتش‌سوزی از ضلع شرقی بیمارستان آغاز شد.

در ادامه اظهارنظرهای متفاوت درباره منشأ آتش‌سوزی، قدرت‌الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران، به خبرگزاری جمهوری اسلامی،‌ ایرنا، گفت: «ساختمان در حال ساخت در کنار بیمارستان گاندی دچار آتش‌سوزی شد که بخشی از آن به بیمارستان سرایت کرد.»

پدرام پاک‌آئین، سخنگوی وزارت بهداشت، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا اعلام کرد که تخلیه این بیمارستان انجام شده و «هیچ آسیبی به هیچ بیماری وارد نشده است.»

او همچنین گفت که بیماران این مرکز درمانی در حال «توزیع» در دیگر بیمارستان‌های تهران هستند و عده‌ای از آنها که وضعیت پایداری داشتند،‌ «در هتل مجاور بیمارستان» اسکان داده شدند تا سپس به بیمارستانی دیگر منتقل شوند.

همچنین معاون درمان وزارت بهداشت نیز خبر داد که هنگام آتش‌سوزی، «۹۳ بیمار» در بیمارستان گاندی تهران حضور داشتند که ۹۱ نفر از آنها به سایر مراکز درمانی منتقل شدند و دو نفر دیگر نیز که از اتاق عمل بیرون آمده بودند، «در محل امنی اسکان داده شدند» تا سپس به بیمارستان دیگری منتقل شوند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران حادثه در بیمارستان گاندی را «حریق گسترده» خوانده و گفته بود محدودیت‌های ترافیکی دز اطراف آن اعمال شده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، خرداد ماه امسال اسامی ساختمان‌های «ناایمن» تهران را منتشر کرد که در میان آنها دست‌کم هشت بیمارستان دیده می‌شد.

پیش از آن در سال ۹۹، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفته بود که ۵۰ بیمارستان این شهر «فاقد ایمنی» هستند.

در تیر ماه آن سال آتش‌سوزی و انفجار در مرکز درمانی سینا اطهر تهران ۱۹ کشته و دست‌کم ۱۴ مصدوم به جا گذاشت.

XS
SM
MD
LG