لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۵۹

خانواده سسیل کوهلر خواستار تلاش بیشتر فرانسه برای آزادی او از زندان جمهوری اسلامی شد


سیل کوهلر و ژاک پاریس در۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در ایران بازداشت شدند.
سیل کوهلر و ژاک پاریس در۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در ایران بازداشت شدند.

نوئمی کوهلر، خواهر سسیل کوهلر، شهروند فرانسوی زندانی در ایران، می‌گوید نزدیک به ۷۰۰ روز از بازداشت خواهرش در زندان اوین می‌گذرد، ولی او همچنان از وضعیت خواهرش بی‌خبر است.

روزنامه گاردین روز پنجشنبه ۱۶ فروردین در گزارشی به وضعیت بازداشت سسیل کولر در ایران پرداخته است.

سسیل کوهلر معلم و فعال صنفی و شریک زندگی‌اش ژاک پاریس که با ویزای گردشگری به ایران سفر کرده بودند روز ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در ایران بازداشت شدند.

به گزارش گاردین، نوئمی کوهلر گفته است: «من شاهد تلاش‌های سخت مقامات فرانسه برای بازگرداندن خواهرم هستم، اما بیش از ۶۹۰ روز است که خواهرم در زندان اوین است. آنها باید اقدامات بیشتری انجام دهند زیرا هیچ چیز درباره وضعیت او تغییر نکرده است.»

وی اضافه کرده است: «اتحادیه اروپا نیز برای بازگرداندن خواهرم و دیگران به خانه باید تلاش بیشتری انجام دهد. من هنوز امیدوارم که خواهرم را دوباره به خانه در فرانسه ببینم و از مقامات ایرانی می خواهم خواهرم را آزاد کنند.»

نوئمی کوهلر تصریح کرد: «ما نمی‌دانیم وضعیت او چگونه است یا در چه شرایطی [در زندان] به سر می‌برد.»

بیش از یکصد نفر روز چهارم فروردین در شهر پاریس، پایتخت فرانسه، برای پشتیبانی از فرانسوی‌های زندانی در ایران و با درخواست آزادی آنها، تظاهرات کردند.

در این گردهمایی‌ اعتراضی که در پی فراخوان خانواده‌های چهار زندانی فرانسوی، در میدان جمهوری پاریس برگزار شد، تجمع کنندگان پلاکاردهایی با عکس و نام سسیل کوهلر، ژاک پاریس، لوئی آرنو و شهروندی به نام «الیویه» را به‌نمایش گذاشتند.

شماری از کشورها از جمله فرانسه، بازداشت شهروندان غربی توسط حکومت جمهوری اسلامی را «دیپلماسی گروگانگیری» نامیده‌اند.

آنها می‌گویند که جمهوری اسلامی از بازداشت‌ شهروندان برای «چانه‌زنی در مذاکرات» با غرب استفاده می‌کند.

XS
SM
MD
LG