لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۳
عکس ماهواره‌ای از پایگاه هوایی در اصفهان
عکس ماهواره‌ای از پایگاه هوایی در اصفهان

ایران «امکان ردیابی موشک شلیک شده» از سوی اسرائیل به سمت اصفهان را نداشت

۰۳:۵۵ ۲۶.۱.۱۴۰۳

دبیرکل سازمان ملل حمله ایران به اسرائیل را محکوم کرد

دبیرکل سازمان ملل متحد حملات هوایی شامگاه شنبه ایران به اسرائیل را محکوم کرد و از طرفین خواست که با خویشتن‌داری از یک جنگ خانمان‌سوز منطقه‌ای اجتناب کنند.

آنتونیو گوترش در بیانیه‌ای گفت: «من تشدید تنش‌ها را که ناشی از حمله گسترده جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل است به شدت محکوم می‌کنم.»

وی افزود: «به شدت نگران خطر واقعی تشدید تنش‌های ویرانگر در منطقه هستم. از همه طرف‌ها می‌خواهم حداکثر خویشتنداری را برای اجتناب از هر گونه اقدامی که می‌تواند منجر به درگیری‌های نظامی بزرگ در چندین جبهه خاورمیانه شود، به خرج دهند.»

۰۳:۲۴ ۲۶.۱.۱۴۰۳

وزیر خارجه آلمان: قاطعانه کنار اسرائیل می‌ایستیم

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان، حمله ایران به اسرائیل را محکوم کرد و گفت که این اقدام تمام منطقه را در خطر «آشوب» قرار می‌دهد.

خانم بربوک در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «ما این حملات را که همچنان ادامه دارد به شدیدترین شکل ممکن محکم می‌کنیم. این حملات خطر آن را دارد که تمام منطقه را به ورطه آشوب بکشاند.»

وی افزود: «ایران و گروه‌های نیابتی آن باید این اقدامات را فورا متوقف کنند. ما در این لحظات قاطعانه کنار اسرائیل می‌ایستیم.»

۰۳:۱۶ ۲۶.۱.۱۴۰۳

بایدن بار دیگر بر تعهد «آهنین» واشینگتن نسبت به تامین امنیت اسرائیل در برابر ایران تاکید کرد

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، به دنبال حمله هوایی ایران به اسرائیل بار دیگر بر تعهد واشینگتن نسبت به تامین امنیت اسرائیل تاکید کرد و آن را «آهنین» خواند.

آقای بایدن در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «هم‌اکنون با گروه امنیت ملی خود نشستی درباره آخرین تحولات حملات ایران به اسرائیل داشتم.»

وی در ادامه این پست که با تصویری از این نشست همراه است، عنوان کرد: «تعهد ما نسبت به تامین امنیت اسرائیل در برابر تهدیدات ایران و گروه‌های نیابتی آن آهنین است.»

کاخ سفید پیش از این اعلام کرده بود که جو بایدن سفر آخرهفته خود را نیمه‌تمام می‌گذارد و بعدازظهر شنبه به وقت آمریکا به واشینگتن برمی‌گردد تا درباره تنش درگرفته میان ایران و اسرائیل با مشاوران امنیت ملی خود صحبت کند.

ایران تاکید کرده که این جنگ صرفا میان این کشور و اسرائیل است و از ایالات متحده خواسته است که خود را کنار بکشد. با این حال گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروهای آمریکایی در منطقه شماری از پهپادهای ایرانی را رهگیری کرده‌اند.

۰۳:۱۰ ۲۶.۱.۱۴۰۳

یدیعوت آحرونوت می‌گوید «تا ۹۹ درصد» از حملات موشکی ایران «رهگیری شد»

روزنامه یدیعوت آحرونوت به نقل از منابع اسرائیلی اعلام کرد «تا ۹۹ درصد» از حملات موشکی ایران «رهگیری شد».

با این حال، مقامات اسرائیلی به این روزنامه گفته‌اند این واقعیت که جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار خود به طور مستقیم به اسرائیل حمله کرده، مستلزم پاسخ‌گویی است.

همزمان با ادامه نشست کابینه جنگ اسرائیل در تل‎‌آویو، یدیعوت آحرونوت نوشت، مقامات اسرائیلی در حال بررسی «یک واکنش قاطع و قابل توجه» هستند.

براساس نوشته رسانه‌های اسرائیل، سایر وزیران کابینه امنیتی نیز به نشست ویژه وزیران عضو کابینه جنگ پیوسته‌اند.

روزنامه هاآرتص گزارش داد ارزیابی مقامات اسرائیل این است که حملات موشکی ایران به پایان رسیده و اسرائیل باید در ساعات آتی در انتظار ورود پهپادهای ارسال شده ایران باشد اما این احتمال نیز مطرح است که موج دیگری از حملات موشکی ایران عملی شود.

۰۲:۵۸ ۲۶.۱.۱۴۰۳

به دنبال گزارش‌ها درباره اقدام ارتش ایالات متحده در رهگیری شماری از پهادهای ایرانی که به اسرائیل هجوم برده‌اند، گزارشگر سیاست خارجی وبسایت اکسیوس به نقل از یک مقام دفاعی ایالات متحده نوشت که نیروهای نظامی آمریکا همچنان با حملات ایران مقابله می‌کنند.

باراک راوید بامداد یکشنبه در شبکه اجتماعی ایکس اظهارات یک مقام دفاعی ایالات متحده را بدون اشاره به نام او بازتاب داده که گفته است: «نیروهای ایالات متحده در منطقه در راستای تعهد آهنین ما به تامین امنیت اسرائیل همچنان پهپادهای ایرانی را که اسرائیل هدف گرفته‌اند، سرنگون می‌کنند.»

وی افزود: «نیروهای ما برای ارائه پشتیبانی دفاعی بیشتر و محافظت از نیروهای آمریکایی در منطقه مستقر هستند.»

۰۲:۵۳ ۲۶.۱.۱۴۰۳

رهگیری پهپادهای ایران در آسمان اورشلیم

۰۲:۵۰ ۲۶.۱.۱۴۰۳

گزارش‌ها از انفجار در چندین منطقه اسرائیل

گزارش‌ها حاکی از وقوع انفجارهایی در مناطق بئرشبع، بحر المیت، الخلیل در کرانه باختری و بلندی‌های جولان در مرز سوریه است.

پیش از این از ساکنان اورشلیم، بئرشبع و شمار دیگری از شهرهای اسرائیل خواسته شده بود که سریعا به پناهگاه بروند.

۰۲:۳۰ ۲۶.۱.۱۴۰۳

آژیر خطر حمله هوایی در اورشلیم، بئرشبع و شمار دیگری از شهرهای اسرائیل

صدای آژیر خطر که حمله هوایی را خبر می‌دهد، در اورشلیم، بئرشبع و شمار دیگری از شهرهای اسرائیل به صدا درآمده است. از مردم این شهرها خواسته شد سریعا به پناهگاه بروند.

صدای انفجارهای ناشی از مقابله سامانه‌های دفاع هوایی با پرتابه‌ها در آسمان اورشلیم شنیده شد.

۰۲:۲۴ ۲۶.۱.۱۴۰۳

اعلام همبستگی دولت فرانسه با اسرائیل در برابر حملات ایران

دولت فرانسه متعاقب بریتانیا و اتحادیه اروپا حمله هوایی ایران به اسرائیل را محکوم کرد و بر تعهد خود نسبت به تامین امنیت اسرائیل تاکید داشت.

استفان سژورنه، وزیر خارجه فرانسه، بامداد یکشنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «فرانسه حمله ایران به اسرائیل را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کند.»

وی افزود: «ایران با تصمیم به چنین اقدام بی‌سابقه‌ای گام تازه‌ای در راستای اقدامات بی‌ثبات‌کننده خود برداشت و خطر تقابل نظامی را پذیرفت.»

وزیر خارجه فرانسه در نهایت تصریح کرد که پاریس خود را متعهد به تامین امنیت اسرائیل می‌داند و با آن اعلام همبستگی می‌کند.

۰۲:۲۲ ۲۶.۱.۱۴۰۳

شنیدن شدن صداهای انفجارهای شدیدی در آسمان شهر اورشلیم

فرنوش رام خبرنگار رادیو رادیو فردا در اورشلیم می‌گوید که غرش هواپیماها و صداهای انفجارهای شدیدی در آسمان شهر اورشلیم شنیده می‌شود.

بیشتر

XS
SM
MD
LG