لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۷

ارتش اسرائیل می‌گوید اجساد سه گروگان را از غزه خارج کرده است


آمیتا بوسکیلا٬ شانی لوک و ایتزهاک گلِرِنتر
آمیتا بوسکیلا٬ شانی لوک و ایتزهاک گلِرِنتر

سخنگوی ارتش اسرائیل روز جمعه اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور اجساد سه گروگان را از غزه به اسرائیل منتقل کردند.

دانیل هاگاری گفت که شانی لوک، ۲۲ ساله، آمیتا بوسکیلا، ۲۸ ساله، و ایتزهاک گلِرِنتر ۵۶ ساله در جریان حمله گروه افراطی حماس در ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه سال گذشته) به جشنواره موسیقی نووا در نزدیکی کیبوتص رعیم کشته شدند و سپس جنازه آنها به غزه منتقل شد.

سخنگوی ارتش اسرائیل می‌گوید این اجساد در عملیاتی شبانه کشف شدند. او با این حال توضیحی بیشتری در این زمینه ارائه نکرد.

در جریان حمله گروه افراطی حماس که آمریکا و اتحادیه اروپا آن را یک گروه تروریستی می‌دانند، به اسرائیل حدود ۱۲۰۰ نفر کشته شدند. نیروهای حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی همچنین بیش از ۲۵۰ نفر را گروگان گرفتند و با خود غزه بردند.

پس از حمله حماس به این جشنواره موسیقی نووا، تصاویری ویدئویی از شانی لوک، شهروند دو تابعیتی آلمانی-اسرائیلی، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. در این ویدئو، شانی لوک به‌شدت زخمی و نیمه‌برهنه در حالی که روی شکم در پشت وانتی خوابانده شده بود، دیده می‌شد.

ریکاردا لوک، مادر شانی که سه دهه قبل از آلمان به اسرائیل مهاجرت کرده،‌ آبان ماه سال گذشته تأیید کرد که ارتش اسرائیل، مرگ دخترش را به او اطلاع داده است.

مقامات اسرائیل می‌گویند٬ سران حماس در تونل‌هایی در غزه که در آن مخفی شده‌اند، از شماری از گروگان‌های زنده اسرائیلی به عنوان سپر انسانی خود استفاده می‌کنند.

شهروندان آرژانتین، اتریش، برزیل، بلغارستان، کانادا، کلمبیا، دانمارک، فرانسه، آلمان، مجارستان، لهستان، پرتغال، رومانی، صربستان، اسپانیا، بریتانیا و تایلند همراه با ده‌ها تن از شهروندان آمریکایی در حمله اعضای گروه افراطی حماس به خاک اسرائیل در روز ۱۵ مهر پارسال ربوده شدند.

گزارش‌ها حاکی است که ۱۳۲ تن از این گروگان‌ها همچنان در اسارت این گروه در غزه باقی مانده‌اند. ۱۶ تن از گروگان‌های باقی‌مانده تابعیت آمریکایی نیز دارند.

XS
SM
MD
LG