لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۱

گزارش‌ها از وقوع «سانحه» برای هلی‌کوپتر حامل ابراهیم رئیسی در شمال غربی ایران


گزارش‌های اولیه منتشر شده در رسانه‌های حکومتی ایران از وقوع «سانحه» برای هلی‌کوپتر حامل ابراهیم رئیسی و همراهانش در استان آذربایجان شرقی، خبر می‌دهند.

شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت از «اخبار تأیید نشده» مبنی بر وقوع «سانحه» برای هلی‌کوپتر «حامل رئیس‌جمهور» در منطقه جلفا خبر داد.

تلویزیون حکومتی ایران ابتدا از «فرود سخت» این هلی‌کوپتر خبر داده بود.

خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، نیز سانحه برای هلی‌کوپتر حامل رئیسی را تأیید کرد و آن را «فرود سخت» خواند و محل حادثه را جنگل «دیزمار» بین روستای برازین و اردشیری استان آذربایجان شرقی اعلام کرد.

ایرنا نوشته است:‌ «شرایط سخت آب و هوایی و مه سنگین تلاش گروه‌های امدادی را با سختی روبرو کرده است.»

به نوشته این خبرگزاری دولتی، امدادگران حدود یک ساعت بعد از زمان اعلام وقوع حادثه به محل اعلام شده رسیدند و «جست‌وجو» را آغاز کردند.

بر اساس همین گزارش، امام جمعه تبریز، وزیر امور خارجه و استاندار آذربایجان شرقی از جمله سرنشینان این بالگرد بوده‌اند.

احمد وحیدی، وزیر کشور جمهوری اسلامی، در گفت‌وگو با تلویزیون ایران گفت آقای رئیسی و همراهانش بعد از افتتاح یک سد، در حال بازگشت بودند که این سانحه رخ داد.

از سوی دیگر، خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، نوشت دو هلی‌کوپتر کاروان رئیس‌جمهور ایران سالم به مقصد رسیده‌اند، اما هلی‌کوپتر حامل رئیسی دچار سانحه شده است.

خبرگزاری ایسنا نوشته است زخمی شدن برخی سرنشینان «قطعی» است و همچنین به نقل از «برخی منابع غیر رسمی» از کشته شدن «برخی همراهان رئیس جمهور» خبر داده است.

این خبرگزاری همچنین گزارش داده که هلی‌کوپتر حامل ابراهیم رئیسی «ساعتی در رادار نبوده است».

پیش‌تر رسانه‌ها خبر داده بودند آقای رئیسی برای افتتاح سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به منطقه ارس رفته است.

این گزارش تکمیل می‌شود
XS
SM
MD
LG