لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۷

از محل سانحه هلی‌کوپتر رئیسی چه می‌دانیم؟


ساکنان محلی در محدوده سقوط احتمالی هلی‌کوپتر حامل رئیس‌جمهور ایران به رادیوفردا گفته‌اند که تجسس‌ها در اطراف روستای «پیرداوود» منطقه «قوردلار» در نزدیکی معدن سونگون ورزقان تمرکز دارد.

یکی از کارکنان معدن سونگون در ورزقان به رادیوفردا گفت از سه روز پیش این منطقه در مه غلیظ بوده و هم‌اکنون بارش باران نیز وجود دارد.

دو ساکن دیگر منطقه نیز به رادیو فردا گفتند که تمرکز تیم تجسس بر منطقه کوهستانی و جنگلی «پیرداوود» است.

به گفته آنها این محل حتی در تابستان نیز مه‌آلود است و اکنون غلظت مه بسیار زیاد است.

هیچ کدام از این دو شاهد محلی، صدای انفجار نشنیده‌اند و احتمال می‌رود سقوط احتمالی هلی‌کوپتر در مناطق جنگلی کوه‌های پیرداوود در نزدیکی معدن سونگون باشد.

ارتفاع کوه‌های پیرداوود در برخی مناطق به ۱۸۰۰ متر نیز می‌رسد.

رسانه‌های داخلی ایران نیز گزارش داده‌اند که شرایط سخت آب و هوایی محل وقوع سانحه در ورزقان و در هوایی مه‌آلود اعلام شده است.

بر اساس این گزارش‌ها هوای این منطقه هم‌اکنون به شدت هوا مه‌آلود است و کار امداد و نجات با سختی انجام می‌شود.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفته است بارندگی و مه تا فردا شب در منطقه ورزقان ادامه دارد.

با گذشت حدود سه ساعت از انتشار نخستین گزارش‌ها درباره وقوع سانحه برای هلی‌کوپتر حامل ابراهیم رئیسی، رسانه‌ها و مقام‌های جمهوری اسلامی می‌گویند هنوز محل سقوط احتمالی آن پیدا نشده است.

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، به شبکه خبر تلویزیون گفته است که «منطقه شدیداً مه‌آلود است» و به همین دلیل جست‌وجو برای یافتن هلی‌کوپتر حادثه‌دیده «به‌سختی» پیش می‌رود.

خبرگزاری ایرنا نیز از منطقه نزدیک به سانحه خبر داده است که «سخت‌گذر بودن محل و وجود مه غلیظ و بارندگی» باعث شده که گروه‌های تجسس و امداد نتوانند هلی‌کوپتر را پیدا کنند.

ابراهیم رئیسی روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت بعد از مراسم افتتاح سدهای خداآفرین و قیز قلعه‌سی با هلی‌کوپتر در حال رفتن بازگشت بود که گزارش‌هایی از قطع ارتباط با هلی‌کوپتر و سقوط احتمالی آن در منطقه ورزقان منتشر شد.

XS
SM
MD
LG