لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۳۶

اعتراضات دانشجویی در یوسی‌ال‌ای؛ رئیس پلیس دانشگاه به «مقام دیگری منصوب شد»


ورود نیروهای پلیس به محوطه دانشگاه یوسی‌ال‌ای، روز ۱۳ اردیبهشت
ورود نیروهای پلیس به محوطه دانشگاه یوسی‌ال‌ای، روز ۱۳ اردیبهشت

رئیس پلیس دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (یوسی‌ال‌ای) که به دلیل نحوه مدیریت اعتراضات دانشجویی اخیر از جمله حمله گروهی به اردوی دانشجویان طرفدار فلسطین مورد انتقاد قرار گرفته بود، «موقتا به مقام دیگری منصوب شده است».

مری اوساکو، نایب رئیس و مدیر امور رسانه‌ای این دانشگاه، در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه دوم خرداد منتشر شد گفت: «جان توماس، رئیس پلیس دانشگاه، روز سه‌شنبه به طور موقت و تا پایان تحقیقات کامل در مورد وضعیت امنیتی و ایمنی به مقام دیگری منصوب شده است.»

گزارش رسانه‌های محلی حاکی است که جان توماس روز سه‌شنبه در پیامکی که برای روزنامه دانشگاه ارسال کرد نوشته بود: «اواخر روز گذشته با خبر شدم که مرا به مقام دیگری منصوب کرده اند.»

نه او و نه مسئول روابط عمومی دانشگاه هیچیک اعلام نکردند که او به چه مقامی منصوب شده است.

دانشگاه یوسی‌ال‌ای روز پنجم ماه مه اعلام کرد که برای مدیریت امور انتظامی یک پست جدید تحت عنوان مدیریت ایمنی ایجاد خواهد کرد.

جان توماس چند هفته پیش به روزنامه لس آنجلس تایمز گفت که در روزهایی که اعتراضات دانشجویی به جنگ در غزه به اوج خود رسیده بود برای تضمین امنیت و ایمنی دانشجویان همه تلاش خود را انجام داده بود.

اما عملکرد او با انتقادهای فراوانی روبرو شد و جین بلاک، مدیر دانشگاه، دستور داد که وضعیت و مقررات حفاظتی مورد بازبینی کامل قرار بگیرد.

آقای بلاک در بیانیه‌ای که روز پنجم ماه مه منتشر شد گفت: «برای حفاطت از جامعه ما به بهترین شکل ممکن باید در نحوه مدیریت ایمنی دانشگاه تغییرات سریعی بدهیم.»

مدتی بعد ریاست دانشگاه اعلام کرد که رئیس سابق اداره پلیس شهر ساکرامنتو در ایالت کالیفرنیا به عنوان مدیر جدید امور حفاظتی دانشگاه تعیین شده است.

از روز ۳۰ آوریل که اردوی دانشجویان معترض به جنگ غزه در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس توسط ماموران پلیس برچیده و حدود ۲۰۰ نفر نیز بازداشت شدند اعتراضات پراکنده و اختلال در نظم دانشگاه ادامه یافته است.

مدیر این دانشگاه برای ارائه گزارش از این وقایع به یکی از کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا در روز پنجشنبه سوم خرداد احضار شده است.

XS
SM
MD
LG