لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۲۸

نتانیاهو: به رسمیت شناختن فلسطین باعث ایجاد یک «کشور تروریستی» خواهد شد


در پی اعلام کشورهای نروژ، ایرلند و اسپانیا برای به رسمیت شناختن «کشور فلسطین»، نخست‌وزیر اسرائیل هشدار داد این اقدام منجر به تشکیل یک «کشور تروریستی» خواهد شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز چهارشنبه ۲ خرداد در واکنش به اظهارت رهبران نروژ، ایرلند و اسپانیا برای به رسمیت شناختن «کشور فلسطین» هشدار داد.

نخست‌وزیر اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای گفت قصد چندین کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین «پاداشی برای تروریسم» است.

نخست‌وزیران نروژ، ایرلند و اسپانیا روز چهارشنبه در «اقدامی تاریخی» اعلام کردند که فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت می‌شناسند؛ تصمیمی که با خشم اسرائیل و خوشحالی مردم سرزمین‌های فلسطینی روبرو شد.

بنیامین نتانیاهو در ادامه گفته است «۸۰ درصد» فلسطینی‌ها در یهودیه و سامره، عنوانی که مقام‌های اسراویلی برای کرانه باختری رود اردن به کار می‌برند، از کشتار وحشتناک ۱۵ مهر پارسال حمایت می کنند.

گروه افراطی حماس ۱۵ مهرماه طی حمله‌ای غافل‌گیرکننده، ۱۲۰۰ نفر شهروند اسرائیلی را کشت و ۲۵۰ نفر را گروگان گرفت و منجر به حمله گسترده و خونین اسرائیل به نوار غزه شد.

این گروه از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان سازمان تروریستی شناخته می‌شود.

آقای نتانیاهو در ادامه گفته است «به این شیطان نمی‌توان دولت داد».

نخست وزیر اسرائیل می‌گوید: «این یک کشور تروریستی خواهد بود. تلاش خواهد کرد قتل عام ۱۵ مهر را بارها و بارها تکرار کند؛ ما با این کار موافقت نخواهیم کرد.»

چندین کشور اروپایی در هفته‌های گذشته با این استدلال که راه‌حل دو کشور فلسطین و اسرائیل برای صلح پایدار در منطقه ضروری است،‌ اعلام کردند که قصد دارند اقدامی مشابه را انجام دهند.

این در حالی است که آمریکا روز ۳۰ فروردین قطعنامه درخواست عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد.

۱۲ کشور عضو شورای امنیت از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل حمایت کرده بودند که در میان آن‌ها علاوه بر فرانسه، چین و روسیه، سه عضو دائم شورای امنیت، نام ژاپن و کره جنوبی، دو متحد آسیایی آمریکا، نیز دیده می‌شد.

آقای نتانیاهو می‌گوید: «پاداش دادن به تروریسم نه منجر به صلح خواهد شد و نه ما را از شکست دادن حماس باز می‌دارد».

XS
SM
MD
LG